Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kato 2026 door Gino
Vandaag om 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 19:14:38
Welke winkel voert deze merken? door spoorzeven
Vandaag om 18:54:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 18:50:20
Digitale kraan Roco 46801 door ceuleer
Vandaag om 18:43:22
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 18:34:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 18:11:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door puntenglijder
Vandaag om 17:35:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:32:30
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
Vandaag om 17:31:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:28:02
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 17:10:11
Minder wissels door Huup
Vandaag om 16:22:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 16:11:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 16:02:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 15:58:04
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 14:38:09
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 14:11:16
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:13:50
LIMA IRM Cardanassen door henk
Vandaag om 12:49:33
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:57:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:36:44
Overstap naar HTM door bernhard67
Vandaag om 09:09:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 09:00:38
  

Auteur Topic: PB Models, ICR-rijtuigen  (gelezen 110876 keer)

Ralf Wittkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 241
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #390 Gepost op: 09 July 2025, 15:45:47 »
Hello.
Thank you very much.

My request was answered.


greetings
Ralf Wittkamp

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 472
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #391 Gepost op: 12 August 2025, 18:17:58 »
Er worden 2 sets aangeboden met het koninklijk rijtuig. Zijn er verschillen wat betreft het koninklijk rijtuig zelf in de beide sets/perioden? Zowel 1:1 als 1:87?

Heb nog een afweging te maken ‘trouw aan tijdperk’ vs ‘wat springt eruit’ qua trein…
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

WesleyMunnik

  • Offline Offline
  • Berichten: 1203
    • Modelspoor Design
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #392 Gepost op: 12 August 2025, 20:50:30 »
Kwa uiterlijk is de SR10 altijd het zelfde gebleven. Enkel toen Willem-Alexander en Maxima met gezin op reis gingen is het interieur van de slaapvertrekken aangepast.
Met vriendelijke groet,

Wesley Munnik

www.modelspoordesign.nl

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5298
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #393 Gepost op: 03 September 2025, 14:17:41 »
Nieuws over de uitlevering van ICR rijtuigen.

De vraag was over de Benelux uitvoering, maar andere varianten zijn ook genoemd. Ik kijk alvast uit naar Oktober.

Eind deze maand. Ze gaan op het vliegtuig binnenkort.
Gisteren de eerste 8 ontvangen ter inzage.

Zodra meer concreet komt er een nieuwsbrief en op facebook.

Rest (buur-binnen en IC plus) volgt in Oktober (schip)

aldus de CEO PB Models.  8)
Ofwel, ik gebruikte het verkeerde account.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

zweistein

  • NS jaren '80 en trams
  • Offline Offline
  • Berichten: 417
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #394 Gepost op: 04 September 2025, 20:02:20 »
Ben dan benieuwd wanneer die reeks 11.8 van LS / modeltreinexpress.nl gaat komen...🤔
Groeten, Ronald.

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 544
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #395 Gepost op: Vandaag om 00:09:49 »
 ???
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 00:15:13 door saskia »

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #396 Gepost op: Vandaag om 05:04:26 »
ik heb een stam ICRmH ik heb daar een 1707 voorgezet, maar nu branden de binnenverlichting en de sluitverlichting en van de stuurstand brand alleen de sluitverlichting en bij het omkeren blijft de sluitverlichting branden, moet je nu alle rijtuigen apart aanmelden op de mobile station van marklin/trix? zit er in elke rijtuig een decoder?

ik ga hem gebruiken als stam, dus alle sluitverlichting kunnen uit, maar bij de gewone rijtuigen brand de binnenverlichting wel, waarom bij de stuurstand dan niet en dat de front/sluitverlichting niet schakelbaar is op dit moment, de 1707 heeft 17 functies, dus de functies van de icrmh moet erna komen op F18, F19 enz

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2775
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #397 Gepost op: Vandaag om 09:02:46 »
Ik weet het niet exact hoe het werkt (zeker niet bij een Mobile Station), maar bij mijn weten hebben de rijtuigen inderdaad elk een eigen functiedecoder, voor het aan of uitzetten van de binnen- en sluitverlichting. Ik dacht dat je een groep kon maken en dat als geheel kan koppelen. Als je de loc dan terug laat rijden, dat dan ook de sluitverlichting van de stuurstandwagen automatisch mee kan veranderen.

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 931
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #398 Gepost op: Vandaag om 09:28:51 »
Is maar een idee. Alle rijtuigen hetzelfde consist adres geven. Vervolgens de stuurstand op zijn eigen unieke adres de sluitverlichting schakelen. Tot zover de theorie.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1756
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #399 Gepost op: Vandaag om 10:28:47 »
Je zal de 1707 met het DCC protocol moeten gaan rijden omdat een MS geen mutlitractie kan.
Daarna de  hele stam met hetzelfde consistadres rijden. Dit kost je wel wat extra functies. DCC gaat maar tot 16 op een MS.

Bart

Wilma1970

  • Offline Offline
  • Berichten: 171
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #400 Gepost op: Vandaag om 14:15:21 »
het werkt zo ver mogelijk, alleen wil ik graag de f1 en f2 van de stuurstand veranderen in F5 en F6 kan dit met een mobile station?

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 5298
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #401 Gepost op: Vandaag om 17:06:59 »
Nou... het zou volgens mij mogelijk moeten zijn als je in DCC modus bent en dan CV's gaan programmeren.

Moet je wel weten hoe je de functiemapping aanpast van de stuurstand, staat dat in de handleiding?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6759
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #402 Gepost op: Vandaag om 17:10:11 »
Mappen, check dit:


Er is de mogelijkheid te mappen tussen F0 en F8, hoger niet.
Mooi is dat alle functie toetsen rijrichting afhankelijk zijn in te stellen. 
De volgende CV-nummers zijn beschikbaar voor het functie mappen.
Zimo terminologie v en r = vorwarts en rückwarts.

CV141   F0v   CV144   F0r    Functietoets F0

CV147   F1v   CV150   F1r    Functietoets F1

CV153   F2v   CV156   F2r    Functietoets F2

CV159   F3v   CV162   F3r    Functietoets F3

CV165   F4v   CV168   F4r    Functietoets F4

CV171   F5v   CV174   F5r    Functietoets F5

CV177   F6v   CV180   F6r    Functietoets F6

CV183   F7v   CV186   F7r    Functietoets F7

CV189   F8v   CV192   F8r    Functietoets F8

Waardes: 1 = Aux1, 2 = Aux2, 3 = Aux1 + Aux2, 4 = Aux4, enz. tot 7.

Aux1 = Sluitlicht Voor, Aux2 = Sluitlicht Achter, Aux3 = Binnenverlichting.

De CV opvolgend op de mapping geeft de mogelijkheid te dimmen.

Voorbeeld:
CV147 op 1 geeft Sluitlicht Voor met F1 in voorwaartse richting, CV148 op 1 geeft dimmen Sluitlicht Voor in voorwaartse richting.
CV150 op 1 geeft Sluitlicht Voor met F1 in achterwaartse richting, CV151 op 1 geeft dimmen Sluitlicht Voor in achterwaartse richting.
Zo brandt het dus altijd en is niet meer van de richting afhankelijk wat ik zelf bij sluitlichten van wagons graag wil.
Bij een Stuurstandwagon is dat bij de kopzijde natuurlijk wel wenselijk en dus prima te doen.

Bij mij zitten nu op F1 en F2 sluitlichten op de voor en achterzijde van de stam (alleen gemapt in die rijtuigen), per wagon heb ik de zaak op F7 en F8 gezet.
Ik rij de stam tussen twee BR186 traxxen dus heb verder eigenlijk geen sluitlichten nodig maar bij rangeren kan het nu wel.