Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:31:10
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
Lima IRM pimpen door Jelmer
Vandaag om 08:19:40
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:15:28
Ronald doet de Fork Challenge! door Jelmer
Vandaag om 08:13:49
20 jaar BNLS door prutser
Vandaag om 08:08:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 07:53:47
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:50:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:47:50
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Quinzeedied
08 July 2025, 23:17:56
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
08 July 2025, 20:57:31
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
Roco 290 digtaliseren door Herb73
08 July 2025, 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
08 July 2025, 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
08 July 2025, 16:20:42
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
08 July 2025, 15:01:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
08 July 2025, 14:34:32
  

Auteur Topic: PB Models, ICR-rijtuigen  (gelezen 101366 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #180 Gepost op: 25 April 2023, 10:35:56 »
Zou wel moeten, maar als de fabrikant dat niet aan de opdrachtgever laat weten, kunnen we die simpelweg nog niet geven.
Vraag staat uit.
MTE heeft dat al een paar keer gevraagd en direct ook na het zien van de foto's op de beurs (dat was trouwens ook nieuw voor ons)

Nu is er een feestdag, ACME is morgen weer terug op kantoor.
We verwachten dan een antwoord.

« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 10:38:12 door Chris »

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 506
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #181 Gepost op: 25 April 2023, 10:42:33 »
Ja de 010 heeft daar in het begin ook mee gereden. Maar later zijn er stickers opgekomen dus dat maakt een model wel of biet inzetbaar met ICd. Ik heb vanaf hier alleen even niet beschikbaar welke stickers de 010 in model heeft.

In de folder van ACME staat dat de geel/blauwe 186 010 stickers op de neus heeft met de logo's van zowel NS als NMBS/SNCB. Dat duidt op inzet in de Beneluxdienst.

Dank voor de reacties. Heeft iemand een foto van zo'n Benelux-traxx met die stickers of kan aangeven hoe dat er dan zo'n beetje uit zou moeten zien op de koppen? Ik heb wel gezocht naar foto's op internet, maar zie die logo's niet (ze zijn waarschijnlijk heel klein of ik kijk niet goed? :))
Grt
Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #182 Gepost op: 25 April 2023, 10:49:42 »
Je hebt inderdaad wel een vergrootglas nodig, maar kijk maar op deze foto. Onder het middelste frontsein:

https://flic.kr/p/2j7FFHo

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #183 Gepost op: 25 April 2023, 11:12:21 »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #184 Gepost op: 25 April 2023, 12:46:04 »
Sticker dus te zien op de 010. Dat maakt de 010 uitsluitend inzetbaar met IC Brussel. De groen/grijze is alleen inzetbaar met ICd.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #185 Gepost op: 25 April 2023, 12:52:41 »
Is dat zo? Die variant heb ik ook in de dienst Den Haag - Eindhoven zien rijden (weet alleen niet of dat exact dit nummer was).
Groet, Frank

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #186 Gepost op: 25 April 2023, 12:54:28 »
Klopt. Maar ik vind het altijd wat lastig of ik hier nu treinseries ga noemen, alleen ICd of een combinatie.
Maar om inderdaad heel concreet te zijn: loc inzetbaar in treinseries 900, 1000 en 1100.

900 en 1000 = ICd.

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #187 Gepost op: 25 April 2023, 14:40:20 »
Als je het nummertje een beetje door de ogen ziet zou je hem kunnen inzetten voor de binnenlandse ICD (900/1000/1100) aangezien de 186 037 nu al een tijdje met de ICBrussel sticker rond rijdt.
Hoe deze erop gekomen is? ;D Geen idee, de lok is in ieder geval niet ingezet geweest voor de ICBrussel.



Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4246
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #188 Gepost op: 25 April 2023, 14:52:43 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat die loks per definitie niet worden uitgewisseld
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4549
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #189 Gepost op: 25 April 2023, 15:45:38 »
Kan zijn dat die tijdelijk reserve is geweest. Ik kan geen foto's vinden van de 037 voor de IC Brussel.
In de praktijk is het echt zo dat de 001-012 voor de IC Brussel staan en dat er niet gewisseld wordt!

Edit: Op een proefrit na, maar toen zat de sticker er nog niet op. Die zijn pas ;later geplaatst. Uit m'n hoofd 2019.
« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 15:48:08 door Daan! »

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 837
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #190 Gepost op: 25 April 2023, 17:15:44 »
Hoi samen,

Ik wil graag de eerste uitvoering hebben. Is dat dan de binnenland variant?

Ivo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #191 Gepost op: 25 April 2023, 17:21:59 »
De eerste serie ICR betrof buurlandrijtuigen, die werden ingezet op het traject Den Haag CS - Venlo - Köln Hbf. In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV
« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 17:23:35 door spoorzeven »
Groet, Frank

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 837
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #192 Gepost op: 25 April 2023, 17:23:29 »
Hoi Frank,

Zit nu nog eens op mijn gemak naar de foto's te kijken. Denk idd dat ik tussen Venlo en Eindhoven een jaar lang hier in gezeten heb in 1982 of zo. :-)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8980
  • Hengelooo 1:160
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #193 Gepost op: 25 April 2023, 19:14:51 »
In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV

Maar een deel van de treinen werd ook zonder Stalen D gereden waardoor de samenstelling A+B+B+B ontstond, waarvan jouw mooie foto van de 1115 met trein naar Venlo te Boxtel op 17 april 1981 een bewijs is.

Met ingang van de winterdienst 81-82 (27-09-1981) werden de nieuwe ICR-BKD's aan de stammen toegevoegd, waarmee tevens koffie aan boord kwam. De Stalen D's gingen buiten dienst en de derde B's kwamen meehelpen de Plan E's te verdrijven van Zandvoort-Maastricht/Heerlen. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

grossraumwagen

  • Online Online
  • Berichten: 1179
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #194 Gepost op: 13 November 2023, 13:58:21 »
Vandaag (eigenlijk gisteren) is een nieuwe nieuwsbrief van PB aangekomen.
Daarin een aantal foto's van de preproductiemodellen van de ICR.

Wat mij opviel, is de verdeling beweegbaar/vast deel van de ramen.
Ik heb de indruk dat het bovenste deel te groot en het onderste deel te klein is.

Het was bij de ICR altijd een heel gedoe om je hoofd uit het raam te steken en vooral weer terug.
Bij de verdeling zoals het model weergeeft (ca. 2:3) zou dat geen probleem gegeven hebben...