Doel:€250.00
Donaties:€147.00

Per saldo:€-103.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 10-06-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door MaraNCS
Vandaag om 20:16:29
Interieurfoto’s NS stalen DIV met zijgang door Rob Ellerman
Vandaag om 19:38:08
brug over troebelt water door basjuh1981
Vandaag om 19:35:56
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 19:33:49
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door basjuh1981
Vandaag om 19:27:32
extra voeding ja of nee? door Bert55
Vandaag om 19:24:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Simplex
Vandaag om 19:21:27
stl file voor brug hoofd door jerrytrein
Vandaag om 19:20:52
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 18:53:45
BNLS Module “Wijhe” door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:39:42
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Jip
Vandaag om 18:31:47
Wordt Eurospoor ooit nog georganiseerd? door Sven
Vandaag om 18:28:41
Rijnstraat door gdh
Vandaag om 18:14:36
Commer bestelwagens in 1:87 verkrijgbaar? door MOVisser
Vandaag om 18:10:27
N baan 2x100x50 door hvdkooij
Vandaag om 17:04:33
22 juni modelspoorbeurs Houten door 4020 281-4
Vandaag om 17:00:29
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door ingenium
Vandaag om 16:55:19
M rail - kortsluiting door Ronald Halma
Vandaag om 16:48:58
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 16:38:16
Eerst eten (station in Oosterhout) door Mar-Cas
Vandaag om 16:35:40
Roco WR4üe-28 met computernummers en DB-keks door Wies
Vandaag om 16:25:38
binnenlandse samenstelling voor een Plan D RD in de jaren 70 door spoorijzer
Vandaag om 15:58:12
Thornton USA 2024 door Hendrik Jan
Vandaag om 15:51:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Tom Z.
Vandaag om 15:10:11
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door Bert55
Vandaag om 15:00:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:48:20
19 Toen door Jelmer
Vandaag om 14:40:22
Onderstation Vlissingen door Simplex
Vandaag om 14:33:01
Model Loco Br 55 1086 DRG. door puntenglijder
Vandaag om 14:07:24
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 13:47:42
  

Auteur Topic: PB Models, ICR-rijtuigen  (gelezen 47131 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #180 Gepost op: 25 April 2023, 10:35:56 »
Zou wel moeten, maar als de fabrikant dat niet aan de opdrachtgever laat weten, kunnen we die simpelweg nog niet geven.
Vraag staat uit.
MTE heeft dat al een paar keer gevraagd en direct ook na het zien van de foto's op de beurs (dat was trouwens ook nieuw voor ons)

Nu is er een feestdag, ACME is morgen weer terug op kantoor.
We verwachten dan een antwoord.

« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 10:38:12 door Chris »

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 494
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #181 Gepost op: 25 April 2023, 10:42:33 »
Ja de 010 heeft daar in het begin ook mee gereden. Maar later zijn er stickers opgekomen dus dat maakt een model wel of biet inzetbaar met ICd. Ik heb vanaf hier alleen even niet beschikbaar welke stickers de 010 in model heeft.

In de folder van ACME staat dat de geel/blauwe 186 010 stickers op de neus heeft met de logo's van zowel NS als NMBS/SNCB. Dat duidt op inzet in de Beneluxdienst.

Dank voor de reacties. Heeft iemand een foto van zo'n Benelux-traxx met die stickers of kan aangeven hoe dat er dan zo'n beetje uit zou moeten zien op de koppen? Ik heb wel gezocht naar foto's op internet, maar zie die logo's niet (ze zijn waarschijnlijk heel klein of ik kijk niet goed? :))
Grt
Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #182 Gepost op: 25 April 2023, 10:49:42 »
Je hebt inderdaad wel een vergrootglas nodig, maar kijk maar op deze foto. Onder het middelste frontsein:

https://flic.kr/p/2j7FFHo

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #183 Gepost op: 25 April 2023, 11:12:21 »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4506
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #184 Gepost op: 25 April 2023, 12:46:04 »
Sticker dus te zien op de 010. Dat maakt de 010 uitsluitend inzetbaar met IC Brussel. De groen/grijze is alleen inzetbaar met ICd.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5233
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #185 Gepost op: 25 April 2023, 12:52:41 »
Is dat zo? Die variant heb ik ook in de dienst Den Haag - Eindhoven zien rijden (weet alleen niet of dat exact dit nummer was).
Groet, Frank

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4506
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #186 Gepost op: 25 April 2023, 12:54:28 »
Klopt. Maar ik vind het altijd wat lastig of ik hier nu treinseries ga noemen, alleen ICd of een combinatie.
Maar om inderdaad heel concreet te zijn: loc inzetbaar in treinseries 900, 1000 en 1100.

900 en 1000 = ICd.

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #187 Gepost op: 25 April 2023, 14:40:20 »
Als je het nummertje een beetje door de ogen ziet zou je hem kunnen inzetten voor de binnenlandse ICD (900/1000/1100) aangezien de 186 037 nu al een tijdje met de ICBrussel sticker rond rijdt.
Hoe deze erop gekomen is? ;D Geen idee, de lok is in ieder geval niet ingezet geweest voor de ICBrussel.



Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3859
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #188 Gepost op: 25 April 2023, 14:52:43 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat die loks per definitie niet worden uitgewisseld
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4506
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #189 Gepost op: 25 April 2023, 15:45:38 »
Kan zijn dat die tijdelijk reserve is geweest. Ik kan geen foto's vinden van de 037 voor de IC Brussel.
In de praktijk is het echt zo dat de 001-012 voor de IC Brussel staan en dat er niet gewisseld wordt!

Edit: Op een proefrit na, maar toen zat de sticker er nog niet op. Die zijn pas ;later geplaatst. Uit m'n hoofd 2019.
« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 15:48:08 door Daan! »

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #190 Gepost op: 25 April 2023, 17:15:44 »
Hoi samen,

Ik wil graag de eerste uitvoering hebben. Is dat dan de binnenland variant?

Ivo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5233
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #191 Gepost op: 25 April 2023, 17:21:59 »
De eerste serie ICR betrof buurlandrijtuigen, die werden ingezet op het traject Den Haag CS - Venlo - Köln Hbf. In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV
« Laatst bewerkt op: 25 April 2023, 17:23:35 door spoorzeven »
Groet, Frank

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #192 Gepost op: 25 April 2023, 17:23:29 »
Hoi Frank,

Zit nu nog eens op mijn gemak naar de foto's te kijken. Denk idd dat ik tussen Venlo en Eindhoven een jaar lang hier in gezeten heb in 1982 of zo. :-)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8848
  • Hengelooo 1:160
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #193 Gepost op: 25 April 2023, 19:14:51 »
In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV

Maar een deel van de treinen werd ook zonder Stalen D gereden waardoor de samenstelling A+B+B+B ontstond, waarvan jouw mooie foto van de 1115 met trein naar Venlo te Boxtel op 17 april 1981 een bewijs is.

Met ingang van de winterdienst 81-82 (27-09-1981) werden de nieuwe ICR-BKD's aan de stammen toegevoegd, waarmee tevens koffie aan boord kwam. De Stalen D's gingen buiten dienst en de derde B's kwamen meehelpen de Plan E's te verdrijven van Zandvoort-Maastricht/Heerlen. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 278
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #194 Gepost op: 13 November 2023, 13:58:21 »
Vandaag (eigenlijk gisteren) is een nieuwe nieuwsbrief van PB aangekomen.
Daarin een aantal foto's van de preproductiemodellen van de ICR.

Wat mij opviel, is de verdeling beweegbaar/vast deel van de ramen.
Ik heb de indruk dat het bovenste deel te groot en het onderste deel te klein is.

Het was bij de ICR altijd een heel gedoe om je hoofd uit het raam te steken en vooral weer terug.
Bij de verdeling zoals het model weergeeft (ca. 2:3) zou dat geen probleem gegeven hebben...