Gok er maar niet op Dion.... je zult dan precies moeten kunnen vertellen wat er was bij evt brand of diefstal. Kun je dat niet; niet betalen..... Het zijn verzekeringen, weet je nog? Wel premie's betalen maar uitkeren ho maar.Een inboedel verzekering dekt bij evt calamiteiten in de meeste gevallen maar net de kosten van vervanging van je normale spullen. Laat staan als je dan ook nog aankomt met: "ik had ook nog 5000 euro aan treinen boven staan".... Maar hopen dat het nooit nodig is, verzekerd of niet......
Verder natuurlijk stavingsstukken en foto's kunnen voorleggen.
Daar heeft BNLS zelfs een service voor: Toon hier je aanwinsten...
Daarnaast heb ik via brandmelders, alarmsysteem en goede sloten het een en ander gedaan om ondanks alles nooit gebruik te hoeven maken van die verzekering. Want naar mijn idee blijft voorkomen beter dan genezen.
Dat is precies de reden dat ze serieuze modelspoorders graag als klant hebben. Die betalen immers netjes hun premie en doen er vervolgens zoveel mogelijk aan om nooit te hoeven claimen. Ideale verzekeringsklanten! mvg,Gert
Ik zou alleen niet ingaan op mondelinge mededelingen van de verzekering.Die dingen moet je gewoon zwart op wit hebben.