Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rogier
Vandaag
om 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset
door
Wim Vink
Vandaag
om 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica
door
MOVisser
Vandaag
om 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70
door
Jeroen Water
Vandaag
om 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV.
door
Tedo
Vandaag
om 22:10:34
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 20:34:37
LS Models 2025
door
Rick
Vandaag
om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique
door
bekie
Vandaag
om 20:05:48
Frans loodsje et cetera
door
tothebeach
Vandaag
om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic
door
Lobomotion69
Vandaag
om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0
door
Lobomotion69
Vandaag
om 18:01:22
Bauarbeiten im gange
door
tothebeach
Vandaag
om 17:45:41
Rails roestig verven
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended
door
Menno
Vandaag
om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 17:06:43
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:59:08
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft?
door
Ronaldk
Vandaag
om 15:29:11
Intermittende kortsluiting
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen..
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 09:14:29
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool
door
MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: BOS en ATT (gelezen 1378 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12422
BOS en ATT
«
Gepost op:
03 July 2018, 17:18:45 »
Geïnspireerd door het gegeven dat de krijgsmacht ook niet zonder brandstof kan, moest er iets aan mijn defensieve wagenpark gebeuren. Ik weet dat er in de tijd van de dienstplicht enkele YF 616 als tanker rond , er veel brandstofwagens van de Yankees waren over genomen. Om kort te gaan, een allergaartje dus. Voor mij een reden om dat eens uit te gaan zoeken en waar nodig, mijn vrije interpretatie er eens op los te laten. In de tijd van de dienstplicht, toen defensie nog over een ongekend aantal personeel kon beschikken, werd een grootdeel van de brandstof via de AAT per Jerrycan gedistribueerd.
1 CMPF 3T, een Chevrolet/Ford overgenomen van de Yankees om ons te kort aan te vullen.
2 Bij de depots te velde werd de benzine met spoorketelwagens aangevoerd. Via een mobiele pomp installatie gaat de benzine naar grote transportabele rubberen opslag “tanks” van waaruit de Jerrycans door de BOS-Boeren werden gevuld.
3 Lange rijen jerrycans staan te wachten op vulling of transport door de AAT groep.
4 Tijdens de vloot vernieuwing in de jaren 50 van de vorige eeuw kwamen ook deze DAF YF-616 het daglicht bij de Koninklijke Landmacht
5 Een greep uit het arsenaal wat als tanker aanwezig was/is.
6 Zo zag ik ook deze Stokota combinatie voorbij komen en dat bracht mij op het volgende idee!
7 Van een forum lid kon ik deze doosjes voor een zacht zeeprijsje overnemen.
8 Inhoud van een van de doosjes.
9 De hanger stond zo in elkaar. Eerst zwart gespoten en daarna in het Olive Drab. Let op de wind als je het spul buiten wil laten drogen. Mijn aanhanger was even in dienst bij de luchtmacht en kwam laag over zonder disselboom en achterladder.
10 Om het niet te algemeen te houden, er mijn eigen draai aan gegeven.
11 Sturende voorwielen geeft toch weer een ander en aparte look aan het geheel.
12 Ziet er niet slecht uit.
13 gelijk ook de cabine eens onder handen genomen en voorzichtig de bestuurders deur eruit gesneden. Doe dit met belijd dan blijft de zaak heel.
14 P{roef passing van de cabine op het chassis
15 Tussendoortje De kleine ketel staat nog in het zwart.
16 Als je de deur(en) open werkt dan past het interieur en de meegeleverde beglazing niet meer. Ik probeerde het met Kristal Clear maar deze was te dik en te stroperig geworden. Het werd een klieder zooitje.
17 Op uit doorzichtig plastic is de voorruit gesneden en met CC vast gezet. Duidelijk is hier de dikke klodderrand van het CC nog te zien. Gelijk uit dun messing twee ruitenwissers gemaakt.
18 De truck is klaar
19 Inspectie door de toekomstige gebruikers. Ik heb de ladder niet meer terug kunnen vinden en dat word een nieuwe maken dus…
20 Een tweedehands tanker bij de domeinen. Geeft een goed voorbeeld van de “oude”beschrifting.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12422
Re: BOS en ATT
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2022, 14:20:39 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7021
Re: BOS en ATT
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2022, 14:24:38 »
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12422
Re: BOS en ATT
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2022, 14:49:10 »
Wackerhut Alu.-Tankwagenaanhanger Totaalgewicht 38 ton
type STA 22 gewicht 22 ton Tankinhoud 22000 liter
Zo dat was het voor deze keer. Ik hoop dat je wat inspiratie heb om het eens anders dan anders te doen.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 17:44:24 door Sobat Kras »
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2022, 15:08:22 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12422
Re: BOS en ATT
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2022, 17:01:09 »
Citaat van: MOVisser op 09 March 2022, 14:24:38
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
bedoel je dit?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7021
Re: BOS en ATT
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2022, 17:46:42 »
Inderdaad, hier wordt er nog aan gewerkt.
Dit is mijn plaatje.
Maar de oplegger is al wel een paar keer besteld. 1op 87, 76 en 72.
Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT