Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vreemd probleem
door
Ruud Teunissen
Vandaag
om 17:27:05
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
j.ossebaar
Vandaag
om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen
door
willyTEE
Vandaag
om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:22:52
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 14:37:17
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:35:52
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 14:27:09
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
paazhaas
Vandaag
om 13:04:47
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
Vandaag
om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W?
door
André82
Vandaag
om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc?
door
bellejt
Vandaag
om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: BOS en ATT (gelezen 1413 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
BOS en ATT
«
Gepost op:
03 July 2018, 17:18:45 »
Geïnspireerd door het gegeven dat de krijgsmacht ook niet zonder brandstof kan, moest er iets aan mijn defensieve wagenpark gebeuren. Ik weet dat er in de tijd van de dienstplicht enkele YF 616 als tanker rond , er veel brandstofwagens van de Yankees waren over genomen. Om kort te gaan, een allergaartje dus. Voor mij een reden om dat eens uit te gaan zoeken en waar nodig, mijn vrije interpretatie er eens op los te laten. In de tijd van de dienstplicht, toen defensie nog over een ongekend aantal personeel kon beschikken, werd een grootdeel van de brandstof via de AAT per Jerrycan gedistribueerd.
1 CMPF 3T, een Chevrolet/Ford overgenomen van de Yankees om ons te kort aan te vullen.
2 Bij de depots te velde werd de benzine met spoorketelwagens aangevoerd. Via een mobiele pomp installatie gaat de benzine naar grote transportabele rubberen opslag “tanks” van waaruit de Jerrycans door de BOS-Boeren werden gevuld.
3 Lange rijen jerrycans staan te wachten op vulling of transport door de AAT groep.
4 Tijdens de vloot vernieuwing in de jaren 50 van de vorige eeuw kwamen ook deze DAF YF-616 het daglicht bij de Koninklijke Landmacht
5 Een greep uit het arsenaal wat als tanker aanwezig was/is.
6 Zo zag ik ook deze Stokota combinatie voorbij komen en dat bracht mij op het volgende idee!
7 Van een forum lid kon ik deze doosjes voor een zacht zeeprijsje overnemen.
8 Inhoud van een van de doosjes.
9 De hanger stond zo in elkaar. Eerst zwart gespoten en daarna in het Olive Drab. Let op de wind als je het spul buiten wil laten drogen. Mijn aanhanger was even in dienst bij de luchtmacht en kwam laag over zonder disselboom en achterladder.
10 Om het niet te algemeen te houden, er mijn eigen draai aan gegeven.
11 Sturende voorwielen geeft toch weer een ander en aparte look aan het geheel.
12 Ziet er niet slecht uit.
13 gelijk ook de cabine eens onder handen genomen en voorzichtig de bestuurders deur eruit gesneden. Doe dit met belijd dan blijft de zaak heel.
14 P{roef passing van de cabine op het chassis
15 Tussendoortje De kleine ketel staat nog in het zwart.
16 Als je de deur(en) open werkt dan past het interieur en de meegeleverde beglazing niet meer. Ik probeerde het met Kristal Clear maar deze was te dik en te stroperig geworden. Het werd een klieder zooitje.
17 Op uit doorzichtig plastic is de voorruit gesneden en met CC vast gezet. Duidelijk is hier de dikke klodderrand van het CC nog te zien. Gelijk uit dun messing twee ruitenwissers gemaakt.
18 De truck is klaar
19 Inspectie door de toekomstige gebruikers. Ik heb de ladder niet meer terug kunnen vinden en dat word een nieuwe maken dus…
20 Een tweedehands tanker bij de domeinen. Geeft een goed voorbeeld van de “oude”beschrifting.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: BOS en ATT
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2022, 14:20:39 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7121
Re: BOS en ATT
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2022, 14:24:38 »
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: BOS en ATT
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2022, 14:49:10 »
Wackerhut Alu.-Tankwagenaanhanger Totaalgewicht 38 ton
type STA 22 gewicht 22 ton Tankinhoud 22000 liter
Zo dat was het voor deze keer. Ik hoop dat je wat inspiratie heb om het eens anders dan anders te doen.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 17:44:24 door Sobat Kras »
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2022, 15:08:22 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12462
Re: BOS en ATT
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2022, 17:01:09 »
Citaat van: MOVisser op 09 March 2022, 14:24:38
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
bedoel je dit?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7121
Re: BOS en ATT
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2022, 17:46:42 »
Inderdaad, hier wordt er nog aan gewerkt.
Dit is mijn plaatje.
Maar de oplegger is al wel een paar keer besteld. 1op 87, 76 en 72.
Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT