Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 17:45:51
Raadplaatje
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:45:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 17:43:18
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 17:41:34
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0
door
Duikeend
Vandaag
om 17:37:44
koppeling vervangen Minitrix wagon
door
VictorPM
Vandaag
om 17:30:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
einte
Vandaag
om 17:05:21
Beekdaelen in H0
door
einte
Vandaag
om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026
door
Ronald69
Vandaag
om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI
door
Dave.......
Vandaag
om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte
door
einte
Vandaag
om 16:39:26
Rondom Charlois
door
tothebeach
Vandaag
om 16:30:27
Doornvliet
door
Eric B
Vandaag
om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 16:25:41
Yamorc 7001 dood
door
Niels64
Vandaag
om 15:48:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Bert55
Vandaag
om 15:18:27
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 15:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 14:39:19
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
wob
Vandaag
om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen.
door
BillWisselWizard
Vandaag
om 13:14:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:42:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
Eric B
Vandaag
om 12:32:14
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 12:25:26
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:11:48
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:01:40
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder
door
Bahn-AG
Vandaag
om 11:45:25
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:52:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: BOS en ATT (gelezen 1638 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
BOS en ATT
«
Gepost op:
03 July 2018, 17:18:45 »
Geïnspireerd door het gegeven dat de krijgsmacht ook niet zonder brandstof kan, moest er iets aan mijn defensieve wagenpark gebeuren. Ik weet dat er in de tijd van de dienstplicht enkele YF 616 als tanker rond , er veel brandstofwagens van de Yankees waren over genomen. Om kort te gaan, een allergaartje dus. Voor mij een reden om dat eens uit te gaan zoeken en waar nodig, mijn vrije interpretatie er eens op los te laten. In de tijd van de dienstplicht, toen defensie nog over een ongekend aantal personeel kon beschikken, werd een grootdeel van de brandstof via de AAT per Jerrycan gedistribueerd.
1 CMPF 3T, een Chevrolet/Ford overgenomen van de Yankees om ons te kort aan te vullen.
2 Bij de depots te velde werd de benzine met spoorketelwagens aangevoerd. Via een mobiele pomp installatie gaat de benzine naar grote transportabele rubberen opslag “tanks” van waaruit de Jerrycans door de BOS-Boeren werden gevuld.
3 Lange rijen jerrycans staan te wachten op vulling of transport door de AAT groep.
4 Tijdens de vloot vernieuwing in de jaren 50 van de vorige eeuw kwamen ook deze DAF YF-616 het daglicht bij de Koninklijke Landmacht
5 Een greep uit het arsenaal wat als tanker aanwezig was/is.
6 Zo zag ik ook deze Stokota combinatie voorbij komen en dat bracht mij op het volgende idee!
7 Van een forum lid kon ik deze doosjes voor een zacht zeeprijsje overnemen.
8 Inhoud van een van de doosjes.
9 De hanger stond zo in elkaar. Eerst zwart gespoten en daarna in het Olive Drab. Let op de wind als je het spul buiten wil laten drogen. Mijn aanhanger was even in dienst bij de luchtmacht en kwam laag over zonder disselboom en achterladder.
10 Om het niet te algemeen te houden, er mijn eigen draai aan gegeven.
11 Sturende voorwielen geeft toch weer een ander en aparte look aan het geheel.
12 Ziet er niet slecht uit.
13 gelijk ook de cabine eens onder handen genomen en voorzichtig de bestuurders deur eruit gesneden. Doe dit met belijd dan blijft de zaak heel.
14 P{roef passing van de cabine op het chassis
15 Tussendoortje De kleine ketel staat nog in het zwart.
16 Als je de deur(en) open werkt dan past het interieur en de meegeleverde beglazing niet meer. Ik probeerde het met Kristal Clear maar deze was te dik en te stroperig geworden. Het werd een klieder zooitje.
17 Op uit doorzichtig plastic is de voorruit gesneden en met CC vast gezet. Duidelijk is hier de dikke klodderrand van het CC nog te zien. Gelijk uit dun messing twee ruitenwissers gemaakt.
18 De truck is klaar
19 Inspectie door de toekomstige gebruikers. Ik heb de ladder niet meer terug kunnen vinden en dat word een nieuwe maken dus…
20 Een tweedehands tanker bij de domeinen. Geeft een goed voorbeeld van de “oude”beschrifting.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: BOS en ATT
«
Reactie #1 Gepost op:
09 March 2022, 14:20:39 »
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7453
Re: BOS en ATT
«
Reactie #2 Gepost op:
09 March 2022, 14:24:38 »
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 13 februari ben ik weer in Houten.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: BOS en ATT
«
Reactie #3 Gepost op:
09 March 2022, 14:49:10 »
Wackerhut Alu.-Tankwagenaanhanger Totaalgewicht 38 ton
type STA 22 gewicht 22 ton Tankinhoud 22000 liter
Zo dat was het voor deze keer. Ik hoop dat je wat inspiratie heb om het eens anders dan anders te doen.
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2018, 17:44:24 door Sobat Kras »
«
Laatst bewerkt op: 09 March 2022, 15:08:22 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12573
Re: BOS en ATT
«
Reactie #4 Gepost op:
09 March 2022, 17:01:09 »
Citaat van: MOVisser op 09 March 2022, 14:24:38
De Daf YF 324 tank-hull staat ook op shapeways.
Evenals de YTS10050.
Groet Ronald Visser
bedoel je dit?
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
MOVisser
Offline
Berichten: 7453
Re: BOS en ATT
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2022, 17:46:42 »
Inderdaad, hier wordt er nog aan gewerkt.
Dit is mijn plaatje.
Maar de oplegger is al wel een paar keer besteld. 1op 87, 76 en 72.
Ronald Visser
Gelogd
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 13 februari ben ik weer in Houten.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
BOS en ATT