Moet je eens op het randje gaan staan
Pff, 10 minuten tijdwinst in 40 jaar en dan in 1 jaar er nog een minuut bij. Ik ben echt onder de indruk. Als dat wat jij noemt Jeroen allemaal voor die ene minuut nodig is dan kan de NS onmogelijk een op snelheid gericht bedrijf worden genoemd, dus het gaat waarschijnlijk om gewoon onderhoud met daarna nauwelijks gewijzigde rijsnelheden.
En dan die ene minuut, sta een minuut eerder op om een trein te pakken die één minuut eerder vertrekt. Waar praten we over?
...dan gaat het hele Noorden profiteren van een optimale die dienstregeling...
En als je al deze projecten in ogenschouw neemt, dan kun je niet bepaald concluderen dat er geen geld meer in het Noorden gestoken wordt.
Mogelijke gevolgen:- treinen rijden nu met 80 km/h voorbij aan de perrons, straks met 140 km/h. Dus mensen, niet op het randje gaan staan!
Dat is sws niet aan te raden.
Och, in Duitsland scheuren treinen met 200km/h langs perrons, ik zie het probleem niet....
Geldt hooguit voor het kleine deel aan Noordelingen, die met de trein naar de Randstad reist. Klaarblijkelijk verkeerd Prorail in de veronderstelling, dat alle Noordelingen naar het zuiden willen. Een rondje Zwolle - Emmen - Stadskanaal - Groningen - Leeuwarden - Meppel - Zwolle was beter geweest eventueel met een doorsteek van Emmen naar Hoogeveen. Dat had een groter impuls gegeven, dan de minuut van Hoogeveen.