Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 302766 keer)

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #390 Gepost op: 11 April 2022, 11:02:57 »
Ah, die staat nog niet in de webshop. Wel jammer van de misleidende reclame erbij.

Misleidende reclame?

henk

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #391 Gepost op: 11 April 2022, 11:04:08 »
Ze noemen het 'erganzung'. Dat kan ik eigenlijk alleen maar begrijpen als een suggestie dat het een uitbreiding is op de al aangekondigde ICR-rijtuigen. Het zal wel goedkomen, maar het staat wel gek.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneH0

• Gast
« Reactie #392 Gepost op: 11 April 2022, 11:43:57 »
Welk Piko stuurstandrijtuig?
Ik betwijfel of dat is wat het gros wil.

Iedereen is verschillend, echter als ik kijk naar de aantallen van de toen verkochte Marklin ICR dan denk ik het wel.
Vroeger toen ik die nog had, had ik daar 2x 6 rijtuigen rijden, maar wie ben ik.
En op Youtube filmpjes van grote banen en dan denk ik, dat zit wel snor.

Ja, Piko geeft aan ook met een stuurstand te komen, stond ergens in een advertentie die ik voorbij zag komen.
De link was al geplaatst zie ik...
« Laatst bewerkt op: 11 April 2022, 11:49:30 door René H »

Ben

• Offline Offline
« Reactie #393 Gepost op: 11 April 2022, 11:49:30 »

Wat is het probleem, je reactie komt een beetje vervelend over.

Dat tweede is niet zo bedoeld maar hoe jij het ervaart. ;)

Over het eerste: mijn punt is dat er 4 rijtuigen zijn aangekondigd waarbij het geenszins zeker is dat er meer komen. Als (met nadruk op als...) je dus een 7-delige stam wilt zul je dubbele nummer in je stam moeten zetten of gokken dat er volgend jaar weer nieuwe nummers komen. En dat gebeurt natuurlijk alleen als het ICR feest ook voor Piko een succes wordt. En da's maar zeer de vraag maar we weten het pas als het zo ver is.

Ik zou in 2022 dus gaan voor een leverancier die wel een volledige stam kan leveren indien je meer dan 4 rijtuigen wilt.  Maar niets moet René......

Gr, Ben.

ReneH0

• Gast
« Reactie #394 Gepost op: 11 April 2022, 12:21:52 »
Dat zal dan voor iedereen anders zijn, het lijkt nu bijna dat dubbele rijtuignummers een "probleem" wordt.
In het verleden hoorde je daar niet zo veel over (af en toe), dus dat is voor mij even nieuw...
Ik denk dat, dat dan wel een enorme uitdaging wordt, maar ieder zijn hobby.

Voor mijzelf zou het een worst zijn, want dan zou ik een hoop rollend materiaal moeten omnummeren.

Als ik uit mijn perspectief kijk, dan kijk ik naar aanbod, wat is het doel en wat kost het.
En dan ga ik voor mijzelf voor de beste oplossing in zijn prijs.

Verlichting in het rijtuig is erg leuk, maar hoeft niet en bij mij is ook niet alles is (al) voorzien van verlichting (behalve de treinstellen), dus die verlichting staat vaak toch uit.
Eigenlijk is het net als bij geluid, hoeft voor mij ook niet, het is erg leuk en mooi, maar ook daar geldt hetzelfde, de ene wel en de andere niet, dus dan niet.
Exact-Trains gaat iets doen met het draaipunt... dat moet ik eerst nog zien, maar klinkt mij nu al bijzonder.
Maar mijn eerste gedachtengang is, als "alles op schaal moet zijn en zo realistisch mogelijk etc." klinkt mij dat als een not done, maar ook dat is/zal voor iedereen verschillend.
En ik vind het leuk om, meerdere stammen te hebben en dan zijn aantallen en prijs weer belangrijk...de goederen/rijtuignummertjes kan ik van die afstand (toch) niet lezen, dus is dat voor mij gelukkig niet van toepassing.

Combineren van verschillende merken, wordt (denk ik) een drama met o.a. kleur en kleine/grote verschillen, dus ben je wel gebonden aan 1 merk, maar wie weet.

Ik wacht rustig af, en maak dan een keuze welk merk het nu gaat worden.

Ps. Piko gaat dit hele feest (compleet nieuwe productie) natuurlijk niet opzetten voor alleen 4 rijtuigen…
Ze tonen ook niet voor niets, een stuurstand in hun advertentie/aankondiging.
« Laatst bewerkt op: 11 April 2022, 21:13:09 door René H »

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #395 Gepost op: 11 April 2022, 12:40:52 »
Dat tweede is niet zo bedoeld maar hoe jij het ervaart. ;)

Over het eerste: mijn punt is dat er 4 rijtuigen zijn aangekondigd waarbij het geenszins zeker is dat er meer komen. Als (met nadruk op als...) je dus een 7-delige stam wilt zul je dubbele nummer in je stam moeten zetten of gokken dat er volgend jaar weer nieuwe nummers komen. En dat gebeurt natuurlijk alleen als het ICR feest ook voor Piko een succes wordt. En da's maar zeer de vraag maar we weten het pas als het zo ver is.

Ik zou in 2022 dus gaan voor een leverancier die wel een volledige stam kan leveren indien je meer dan 4 rijtuigen wilt.  Maar niets moet René......

Gr, Ben.
Hangt er van af hoe je het bekijkt, Ben. PIKO komt met de buurlandversie en die stammen waren bijna altijd, ook op het trajectgedeelte Venlo - Den Haag CS, vier rijtuigen lang. Ze bieden dus een complete stam aan kun je zeggen die ze zo ook natuurgetrouw in Duitsland kunnen verkopen.
Groet, Frank

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #396 Gepost op: 11 April 2022, 12:47:10 »
Dat zal dan voor iedereen anders zijn, het lijkt nu bijna dat dubbele rijtuignummers een "probleem" wordt.

Vroeger was dat misschien geen probleem. Ik weet niet bij hoeveel mensen dat nu een probleem is. Wat ik wel weet is dat behoorlijk wat fabrikanten produceren voor een markt waarin het niet hebben van dubbele nummers de standaard is. Dit geldt met name voor reizigersvervoer. Ik denk dat er nog een deel te winnen is bij het goederenvervoer, waar ik voor een aantal treinen dubbele nummer zou moeten kopen om een trein op lengte te krijgen. Maar, soms is geduld een schone zaak. Zie bijvoorbeeld kolenwagons die Piko dit jaar weer uitbrengt.
In het reizigersvervoer is al langer te zien dat het niet hebben van dubbele nummers de standaard is. Kijk naar de ICR van LS Models, plan E van Artitec, de Plan D van Roco en Plan K van Elotrains/Exact Trains, maar ook bij treinstellen komt dit voor: Artitec Hondekoppen, Plan U's, DE-2's.

Het hoeft geen enorme uitdaging te worden, mits iemands zijn documentatie goed is.

Voor mijzelf zou het een worst zijn, want dan zou ik een hoop rollend materiaal moeten omnummeren.
Dat hoeft dus niet (meer), want er is voldoende aanbod.

Maar mijn eerste gedachtengang is dan, als "alles op schaal moet zijn en zo realistisch etc." klinkt mij dat als een not done, maar ook dat is/zal voor iedereen verschillend.
Dat is ook onhaalbaar, maar het is wel mogelijk dat zo ver mogelijk na te streven. Daarmee zeg ik niet dat dat de norm zou moeten zijn, maar het kan wel. En in dat nastreven, komt het voor dat bij de ene trein de mate van realisme/detaillering hoger is dan de andere. Dat blijft altijd in een hobby die zich altijd door ontwikkelt.

Harold34

• Offline Offline
« Reactie #397 Gepost op: 11 April 2022, 13:05:43 »

Combineren van verschillende merken, wordt (denk ik) een drama met kleur, dus ben je wel gebonden aan 1 merk, maar wie weet.

Ik wacht rustig af.

Dit verschil in kleur hoeft geen probleem te zijn.  In werkelijkheid zie ik ook weleens een stam rijden waarvan de kleur van een aantal rijtuigen is verschoten. 

ReneH0

• Gast
« Reactie #398 Gepost op: 11 April 2022, 14:41:36 »
Nou fijn, dat scheelt weer pagina's gediscussieer of de kleur wel klopt  (y)
« Laatst bewerkt op: 11 April 2022, 14:45:21 door René H »

ES44C4

• Offline Offline
« Reactie #399 Gepost op: 11 April 2022, 14:45:31 »

Dit verschil in kleur hoeft geen probleem te zijn.  In werkelijkheid zie ik ook weleens een stam rijden waarvan de kleur van een aantal rijtuigen is verschoten.

Ook een kwestie van smaak: in mijn Artitec DDM-1 stam zitten expres een paar B-keuze modellen, juist om het kleurverschil.

ReneH0

• Gast
« Reactie #400 Gepost op: 11 April 2022, 14:57:33 »
idd, kwestie van smaak.

Men heeft het steeds over genoeg aanbod, klinkt wel mooi, maar of het mooi is... kan je pas beoordelen als ze er zijn.

Als ik kijk naar de Plan W...
Van de geel/blauwe heb ik er 1 van LS Models en 2 van Artitec... samen in 1 stam, er zit gewoon verschil in, het kan wel maar mooi is anders.
Dus ik denk, maar smaken verschillen, de ICR door elkaar gebruiken, het zou wel eens kunnen tegenvallen.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #401 Gepost op: 11 April 2022, 15:11:13 »
Misleidende reclame?
Wat Henk zegt, de gemiddelde modelspoorder zal denken dat het stuurstandrijtuig bij deze stam hoort (en misschien ook nog met de 1100 aan de andere kant).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ReneH0

• Gast
« Reactie #402 Gepost op: 11 April 2022, 15:16:18 »
En als die gemiddelde modelspoorder het mooi vind, is dat zijn feestje.
Er zijn ook nog genoeg modelspoorders die hun rails op gras leggen, prima, hun hobby!

Dan zijn er ook nog, die blij zijn met de aankondiging en snappen, dat er kennelijk nog ICRm rijtuigen aan gaan komen en het zien als een teaser.
En komen de ICRm rijtuigen er toch niet, dan schijnt er ook nog niks aan de hand te zijn, want door het voldoende aanbod, kan de aangekondigde stuurstand gewoon met de andere merken gecombineerd worden.

Piko gaat dit hele feest (compleet nieuwe productie) natuurlijk niet opzetten voor alleen deze 4 rijtuigen… dus er komt natuurlijk meer.
« Laatst bewerkt op: 12 April 2022, 08:05:39 door René H »

mass am see

• Offline Offline
  • de hondsrug baan
« Reactie #403 Gepost op: 11 April 2022, 15:31:13 »
Bas en ik hebben de stuurstand besteld, we hebben al 2 Tijdperken 4 en de met airco .

Keulen 1984  (deze heb ik ook bij 19 toen geplaatst.
De gene die een duitse baan hebben of onze collega's in Duitsland kunnen deze fraaie combinatie maken met de verschillende merken naar eigenkeuze 

mvgr Evert en Bas

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #404 Gepost op: 11 April 2022, 21:53:58 »

Ook een kwestie van smaak: in mijn Artitec DDM-1 stam zitten expres een paar B-keuze modellen, juist om het kleurverschil.

Laat ze t maar niet horen.......