Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 1700 transfers door grossraumwagen
Vandaag om 13:07:11
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 12:56:02
Sfeer op je modelbaan door Rody v. G.
Vandaag om 12:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 12:32:44
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door spoor0
Vandaag om 11:14:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 304425 keer)

M@rco

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #255 Gepost op: 22 March 2022, 16:42:13 »
Toch opvallend dat iedereen vol love is van PB Models terwijl er nog helemaal niks van hun uitgeleverd is, zelfs geen foto van het echte model.

Natuurlijk, ook een beginnende bedrijf moet een kans krijgen. Maar ik ben iemand van eerst zien dan....

Het geeft ook wel vertrouwen als je weet wie er achter PB Models zit toch …
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Ben

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #256 Gepost op: 22 March 2022, 18:24:42 »

Toch opvallend dat iedereen vol love is van PB Models terwijl er nog helemaal niks van hun uitgeleverd is, zelfs geen foto van het echte model.

Van LsModels en Exacttrain heb ik ook nog niets gezien. En van LsModels weten we uit het verleden dat de onderdelen en trappen er af vallen, de koppelingen schuin afhangen en dat ze bij vragen niet / nooit thuis zijn want vragende klanten dat vinden ze maar lastig. ;)

Gr, Ben.

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #257 Gepost op: 22 March 2022, 19:03:51 »
 ???
Die  conclusie over LSModels waarop is die gebaseerd?

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, en ikzelf ga er ook van uit dat men weet dat het eigenlijk als je alle opties gebruikt het vitrine modellen zijn.

Geen hobby serie  :)
Nou ja laat maar 😐😉
« Laatst bewerkt op: 22 March 2022, 19:05:59 door barry1972 »

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #258 Gepost op: 22 March 2022, 19:44:34 »
Die conclusie is gebaseerd op ervaringen met de ICR rijtuigen van LS Models uit het verleden en Ben verwoordt hierbij de mening van een heleboel modelspoorders.

Fijn voor je dat je er nooit problemen mee hebt gehad, een heleboel kopers van die modellen wél. Je opmerking over vitrinemodellen vind ik echter nergens op slaan. Trapjes e.d. horen gewoon te blijven zitten op een model bij gebruik op een modelbaan. Het gaat alleen op als je een (imitatie) schroefkoppeling en luchtslangen monteert.

Rob
Tbinnebarretije…

henk

• Offline Offline
« Reactie #259 Gepost op: 22 March 2022, 20:22:31 »
Er rijdt momenteel een prima ICRm van LSM op mijn modelbaan. Zowel getrokken als geduwd rijdt dat feilloos.
Bekend euvel is vooral dat sommige onderdelen als de opstaptreden en schokdempertjes gemakkelijk loslaten. Die dus bij voorbaat vastzetten met wat lijm. Het verhaal van hangende koppelingen herken ik niet. De koppelingen in combinatie met de enigszins  beweegbare balgen leveren op het rechte stuk en in flauwe bogen een perfect gesloten formatie op.
Ik denk er over na om nog een moderne stam aan te schaffen en zou blind weer LSM bestellen. Maar het aanbod van PB vind ik de moeite waard eens te proberen. Ik hoop dat ze goed naar de balgconstructie van LSM hebben gekeken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Erik_omBC

• Lid van het Collectief
  • Offline Offline
  • How to regognize trees from quite a long way away
    • Ommelander Maquette Bouw Collectief
« Reactie #260 Gepost op: 22 March 2022, 21:02:40 »
Van LsModels en Exacttrain heb ik ook nog niets gezien. En van LsModels weten we uit het verleden dat de onderdelen en trappen er af vallen, de koppelingen schuin afhangen en dat ze bij vragen niet / nooit thuis zijn want vragende klanten dat vinden ze maar lastig. ;)

Die van Exact train staat al een maand op facebook, en ze hebben ook al een rondreis gemaakt langs een aantal winkels.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #261 Gepost op: 23 March 2022, 10:35:09 »
Alleen een grijs handgemaakt model toch of kijk ik verkeerd?

Gr, Ben.

Erik_omBC

• Lid van het Collectief
  • Offline Offline
« Reactie #262 Gepost op: 23 March 2022, 10:59:53 »
Is een controlemodel uit de mal.

VulcanRaven

• Offline Offline
  • NS 1960 - heden
« Reactie #263 Gepost op: 23 March 2022, 11:24:25 »
Ik ga voor PB vanwege de vele extra's die je erbij krijgt. De verlichting en decoder ingebouwd i.c.m. met sluitverlichting. Het zijn dure modellen dus om dit achteraf zelf in te moeten bouwen brengt weer risico's met zich mee dat iets kapot gaat.

Kwalitatief zal het afwachten worden maar als je ziet dat ze tot nu toe erg veelbelovend beeldmateriaal hebben uitgebracht (wadloper foto's, zeer gedetailleerd over hoe alles intern werkt e.d.) maak ik me daar geen zorgen over.
Groet,

Martijn

spoorfan

• Offline Offline
« Reactie #264 Gepost op: 23 March 2022, 13:38:27 »
Ik heb behoorlijk wat LSM ICR, die worden niet vervangen. Voor de ICRmh naar Brussel had ik de exacttrain ICR al besteld en afgaande op de foto’s zijn die dik in orde. Voor de IC+ ga ik voor de Pb. En hopelijk voor een eventuele set koninklijke trein ook voor Pb.

Ik heb overigens nooit een probleem gehad met de LSM rijtuigen. Er zaten ook meestal aardig wat extra onderdelen bij.

Er is een rijtuig waar ik wel over twijfel. Dat is het eerste klas rijtuig in Fyra uitvoering.
486 met een tweede klas dak. Volgens mij is dit een oorspronkelijk eerste klas rijtuig wat is verbouwd naar tweede klas en voor de Fyra uitvoering weer is terug verbouwd naar eerste klas. Er zou dus altijd een eerste klas dak op gezeten hebben. Deze wordt misschien vervangen, afhankelijk van de kleur.

Spoorfan

brutus1

• Offline Offline
« Reactie #265 Gepost op: 23 March 2022, 19:06:52 »
....en nu maar hopen dat er geen kleurverschillen tussen de modellen zijn. Heb 2 LSModels met een mooie warm gele kleur en 1 die duidelijk in de bleek heeft gelegen.....
gr
Brutus

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #266 Gepost op: 23 March 2022, 19:11:53 »
Ik zou niet weten waarom ik voor een ET rijtuig zonder verlichting evenveel uit zou geven als voor een PB die het wel heeft.

Ik heb alle vertrouwen in de modellen van PB Models en ga er vanuit dat ze achter hun producten zullen staan.

Dus de keuze was voor mij heel eenvoudig.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

barry1972

• Offline Offline
  • A-C
« Reactie #267 Gepost op: 24 March 2022, 18:18:19 »
Het gaat ook niet over nu kiezen, het gaat over perfecte modellen waar denk ik veel modelspoorders al jaren plezier van hebben , die van lsmodels..
Niks mis mee  (y)

Het zijn denk ik nog steeds perfecte modellen, ik moet nog zien dat ze er overheen gaan, die verlichting dat geloof ik wel  :)

Ik ga ze niet vervangen , hoogstens aanvullen, maar laat maar komen, ik ben super benieuwd 😀

En even een kleine reactie over het zijn vitrine modellen, ja dat zijn het , of voor 20 plussers dan/dat mag het ook op de baan hahaha

We gaan het allemaal zien , en meemaken 👌🏻

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #268 Gepost op: 24 March 2022, 19:10:57 »
@Barry,

Het onderwerp is " welke ICR heeft jouw voorkeur " dat lijkt mij hetzelfde, omdat er drie merken zijn om uit te kiezen.

Ik heb een vijfdelig stammetje geel blauwe van LS, maar ik wil er graag meer. LS staat er om bekend dat er vaak veel tijd tussen aankondigen en uitleveren zit.

Exact train heb ik helemaal niets mee, omdat ze niet achter hun producten staan. Ze zijn een beetje blind voor de foutjes in hun modellen en dat is jammer. Anders had ik zeker ook rijtuigen van ze gekocht. Heb ooit op Eurospoor of Rail met een prototype in mijn handen gestaan en dat zag er veelbelovend uit.....

Dus ik wil de rijtuigen van PB Models hebben. Alles ziet er goed doordacht uit en Chris weet heel goed waar bij modellen op gelet moet worden, dat kun je zien aan zijn besprekingen op Groterdam. Hij benoemt het altijd eerlijk als hij minpuntjes ziet aan modellen ( rafelige lak, kleuren die doorschijnen, bedrukkingen die niet goed op elkaar aansluiten. Dus het zou raar zijn als iemand die er oog voor heeft zelf modellen op de markt zou brengen met dit soort minpuntjes.

Vriendelijke groet Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 25 March 2022, 06:00:22 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Erik_omBC

• Lid van het Collectief
  • Offline Offline
« Reactie #269 Gepost op: 24 March 2022, 22:07:58 »
Eerst zien dan geloven, ik ga voor de ET, die heb ik tenminste gezien.