Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:17:10
Mehano Lint - Motorproblemen? door Fritsprt
Vandaag om 12:16:27
Modelspoor enquete door vrijbuiter55
Vandaag om 11:59:33
Fleischmann 6052 draaischijf H0 ombouwen naar spoor N door stoombr38
Vandaag om 11:53:47
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door grove den
Vandaag om 11:50:58
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 11:49:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:39:46
Lux stofzuiger veroorzaakt kortsluiting op Intellibox door bellejt
Vandaag om 11:35:54
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:31:14
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:23:46
Roco 43749 NC Cargo 2384 verlichting inbouwen door Fritsprt
Vandaag om 11:20:48
Al mijn goede ideeën... door Bert55
Vandaag om 10:56:17
Frans loodsje et cetera door gdh
Vandaag om 10:35:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 09:49:47
Piko NS 2200 zwaailicht verbeteren. door Tedo
Vandaag om 09:44:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 09:37:11
Vraag over Graan/Veevoer per spoor. door Arjan6511
Vandaag om 09:27:29
(BNLS modulebaan) Modulebak(ken) bestellen tbv BNLS-Forumbaan door Ad Cleijsen
Vandaag om 09:22:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 08:59:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 08:55:59
PB models: koplopers (voorbespreking) door Ben
Vandaag om 08:36:58
PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk? door Corné81
Vandaag om 08:14:00
Marklin/Trix koploper door Daan!
Vandaag om 06:36:12
5 november Ruilbeurs De Zwitserse Treinclub door Seinhuis
Vandaag om 01:54:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 00:55:58
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
23 september 2023, 23:28:23
Beginnen met een spoorbaan door breaker
23 september 2023, 23:03:55
30 september en 1 oktober opendeurdagen De Zwitserse Treinclub door Seinhuis
23 september 2023, 22:46:03
Raadplaatje door Rody v. G.
23 september 2023, 22:32:43
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
23 september 2023, 22:11:25

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 200379 keer)

Daan!

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1260 Gepost op: 18 februari 2023, 07:55:50 »
En Piko, zijn die ook komen meten, of zijn die ook alleen maar van de tekeningen uit gegaan?

Jos.

Dat weet ik niet.

RodeDuivel

• Offline Offline
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1261 Gepost op: 18 februari 2023, 10:10:03 »
Binnen de NS zijn meerdere locaties beschikbaar om metingen te verrichten. In het verleden heb ik NedTrain Zwolle bezocht om DM90 op te meten en het foto dossier samen te stellen. Bij NedTrain Onnen en Maastricht kon ik terecht voor het materieeltype VIRM en ICM. Amsterdam Zaanstraat voor de DD-AR rijtuigen en Leidschendam voor de SLT en DDZ. Kortom het feit dat zij (Wim Wolters en Piet/Hans Keppel) niet op een bepaalde locatie zijn geweest zegt niets.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1262 Gepost op: 18 februari 2023, 11:25:46 »
Je moet lezen wat ik schrijf Wilfried. Ik breng/stel het niet dusdanig hard dat ik zeg dat ET geen metingen buiten heeft gedaan. Collega's binnen NS hebben geen weet van dat ET metingen heeft gedaan. ET heeft dat zelf ook niet meegedeeld, ook niet persoonlijk op beurslocaties. Alles bij elkaar doet mij wel sterk vermoeden dat e.e.a. niet is gebeurd.
Dan komt daar nog eens bij dat ICR helemaal niet op zoveel locaties te meten is. Watergraafsmeer is de meest logische en toegankelijkste locatie.

Wel opvallend, dat van al jou metingen, aanleveringen van dossiers uiteindelijk weinig terecht is gekomen.  ;)

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1263 Gepost op: 18 februari 2023, 16:50:06 »
Het ging nu niet over de vergelijking van de dakronding en begin dakrand maar om de kopvorm van het stuurstandrijtuig.
Oké, dat kan ook. In de nieuwsbrief ging het wel over het dak en Piko heeft nog geen stuurstandrijtuig uitgebracht dus de vergelijking van Noud gaat dan niet op.

Maar Rick, over dat ET zegt dat bij anderen de bak te hoog staat; dat staat in de laatste nieuwsbrief. Ik weet niet wanneer die nieuwsbrief is uitgekomen, maar het komt op mij over als deze week. Toen was de Piko al uitgebracht. Dus dat kan ET toch prima beschrijven of mis ik iets?
Ja dan kan het wel  :-[ het is om simpel te controleren, ICR is 3,93m hoog volgens Wikipedia.

Kortom het feit dat zij (Wim Wolters en Piet/Hans Keppel) niet op een bepaalde locatie zijn geweest zegt niets.
Maar een DM'90 zul je in Leidschendam niet vinden en een ICM niet in Maastricht dus het aantal locaties is wel beperkt. Voor ICR kom je dan als eerste uit op de Watergraafsmeer of Haarlem.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1264 Gepost op: 18 februari 2023, 18:10:57 »
Citaat

50,13mm = 4,36131m in 1:1. De piko A-gleis moet daar dan vanaf. En volgens mijn berekening moet daar mee dan 2,5mm vanaf. Dus ik kom hier niet uit.
33,54mm = 2,91798m in 1:1

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1265 Gepost op: 18 februari 2023, 19:52:55 »
Volgens het internet is de Piko A-gleis 4,5mm hoog, dan kom je op (50,13-4,5)×87 = 3969,8 mm. De hoogte is vanaf de bovenkant van de spoorstaaf. 
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #1266 Gepost op: 18 februari 2023, 20:05:24 »
Je moet lezen wat ik schrijf Wilfried. Ik breng/stel het niet dusdanig hard dat ik zeg dat ET geen metingen buiten heeft gedaan. Collega's binnen NS hebben geen weet van dat ET metingen heeft gedaan. ET heeft dat zelf ook niet meegedeeld, ook niet persoonlijk op beurslocaties. Alles bij elkaar doet mij wel sterk vermoeden dat e.e.a. niet is gebeurd.
Dan komt daar nog eens bij dat ICR helemaal niet op zoveel locaties te meten is. Watergraafsmeer is de meest logische en toegankelijkste locatie.

Wel opvallend, dat van al jou metingen, aanleveringen van dossiers uiteindelijk weinig terecht is gekomen.  ;)

Tsja, wisseling van de wacht v.w.b. het importeurschap. DD-AR, DDM en VIRM zijn in model gerealiseerd. DM'90 was productierijp, maar ja de fabrikant ging failliet. Een ander project loopt nog.

Dus uw opmerking dat er weinig van mijn aangeleverde product dossiers weinig terecht komt is volledig voor uw rekening. De teller staat in ieder geval de laatste jaren op minimaal drie. Wat is uw score?

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1267 Gepost op: 18 februari 2023, 20:52:07 »
Volgens het internet is de Piko A-gleis 4,5mm hoog, dan kom je op (50,13-4,5)×87 = 3969,8 mm. De hoogte is vanaf de bovenkant van de spoorstaaf.

Misschien dat iemand het met een ET'er nog precies wil narekenen, maar ik denk dat de 3969,8 wel genoeg zegt en het beeld ook bevestigd.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1268 Gepost op: 18 februari 2023, 20:54:50 »
Tsja, wisseling van de wacht v.w.b. het importeurschap. DD-AR, DDM en VIRM zijn in model gerealiseerd. DM'90 was productierijp, maar ja de fabrikant ging failliet. Een ander project loopt nog.

Dus uw opmerking dat er weinig van mijn aangeleverde product dossiers weinig terecht komt is volledig voor uw rekening. De teller staat in ieder geval de laatste jaren op minimaal drie. Wat is uw score?

Ja, alleen de vraag is of die modellen gerealiseerd zijn met je medewerking. Ik weet dat het niet zo is.
Die opmerking is volledig voor mij rekening. Klopt.

Miniature Holland

• BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
    • Instagram
« Reactie #1270 Gepost op: 07 maart 2023, 14:47:11 »
Goedemiddag allen,

Weet iemand of er een complete zuurstok Fyra ontstaat met juist lijnenspel als je de artikel nummers

97634
97635
97636
97637
97638
97639
97650

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #1271 Gepost op: 07 maart 2023, 17:11:27 »
Exact-Train heeft weer wat nieuwe ICRmh varianten uitgeleverd:
En weer niet een complete stam. Ik begin zo langzamerhand toch wel sympathie te krijgen voor LS Models/Models World die complete sets in 1 verpakking levert. Van die deelleveringen kopen en hopen dat de rest komt en er geen kleur (of ander) verschil is staat mij niet aan. Of dat het überhaupt niet meer komt.
Ik koop het liever compleet (ja, heb een ET stam in bestelling maar met 4 van de 7 leverbaar neem ik het nog niet af). LS Models lijkt het risico bij de producerende Chinees te leggen, lever maar een complete set in 1 doos en als je ze niet gelijktijdig kan produceren is het jouw probleem. ET legt een zeker risico dat het later als complete stam net niet lekker "smoelt" nu bij de koper. Jammer.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #1273 Gepost op: 07 maart 2023, 18:29:30 »
Hoort Exact-Train EX11018 ook niet daar bij?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #1274 Gepost op: 07 maart 2023, 20:29:32 »
Dat is de stuurstand, die hoort er inderdaad bij, dus nog niet compleet. Maar van de stuurstanden was wel bekend dat die later zouden komen.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch