Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

diorama, voor lange treinen. door Mark D.
Vandaag om 15:43:58
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 15:38:31
Gewoon wat busfoto's door Ronald69
Vandaag om 15:38:03
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Jerome
Vandaag om 15:36:17
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Montanbahn
Vandaag om 15:31:15
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 15:28:57
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 15:21:54
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
  

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 231919 keer)

Noud

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1245 Gepost op: 17 februari 2023, 18:23:33 »
Maak maar eens een foto van de LSM, Piko en Exacttrain op de koppen gezien naast elkaar en oordeel zelf welke je het meest bevalt……of juist niet bevalt…..

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2395
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1246 Gepost op: 17 februari 2023, 18:26:16 »
Hoi allemaal, twee van de reacties voor mij, van Chris en Daan zeggen precies wat ik ook dacht; producten van andere bedrijven afbranden en roepen hoe goed je eigen product is, niet echt stijlvol. Alleen dat al is voor mij al reden genoeg om helemaal niets te kopen van de Keppels.

En dat er haters zijn na hoe ze met kopers omgaan ( 1e serie rijtuigen die niet kort konden koppelen ) mensen via internet afbranden ( vrij recent op Facebook ) en onduidelijke communicatie over de bijvoorbeeld de Koplopers....tja, dat is niet zo heel vreemd.

Ze vinden zichzelf nogal superieur, maar niet iedereen denkt daar exact hetzelfde over.

Vriendelijke groet Ruud B

 
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2023, 18:32:24 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1247 Gepost op: 17 februari 2023, 18:35:55 »
Maak maar eens een foto van de LSM, Piko en Exacttrain op de koppen gezien naast elkaar en oordeel zelf welke je het meest bevalt……of juist niet bevalt…..

Dat gaat lastig worden. PIKO heeft geen ICRmh. Die van PB Models komen niet in de winkel. De Exact-Train is er nog niet.

Geen idee waar tzt de LS Models en Exact-Train elkaar treffen in de winkelvitrine. LS Models had toch nog handgrepen zichtbaar in de deuren? ICRmh had toch drukknoppen om deuren te openen? De LS vielen daardoor voor mij al af. Dus dan kan je als onwetende klant niet vergelijken tussen PB en ET.

Ik weet dat ik hier bij sommigen bekend staat als Exact-Train hater.
Jouw opmerkingen zie ik wel staan maar ik zie je niet als hater. Wie dat wel zo ziet moet er maar overheen lezen.
Met vriendelijke groet, Christiaan

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1127
  • Spoor N
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1248 Gepost op: 17 februari 2023, 18:38:44 »
Ben benieuwd hoe Exact-Train het verschil bij de stuurstandrijtuigen gaat verwoorden in hun mailing en catalogus. Bij hun stand op Houten wisten ze mij (ergens in 2022) te vertellen dat die van PB Models niet klopt qua kopvorm. Ik als leek heb daar geen verstand van. Vind het persoonlijk gek dat je een ander bedrijf afkraakt.

Laat het verschil in merk A en B benoemen maar over aan Railhobby, Railmagazine of Beneluxspoor leden.
Deden ze dat naar aanleiding van je vraag of uit zichzelf? Want als je vraagt "hoe komt het dat die van PB models er anders uitzien dan die van jullie?" en ze zijn er van overtuigd dat die van hen klopt, dan vind ik het niet zo raar dat ze zeggen dat die van hen correct is en die van PB models niet.

Lijkt me dan weer niet dat ze het in hun catalogus gaan opnemen, dat is er nergens voor nodig. Zijn er überhaupt fabrikanten die in hun catalogi vergelijkingen maken met andere fabrikanten? Meestal zetten ze er in wat het voorbeeld is, en het liefst zeggen ze dan dat het natuurgetrouw is.

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1249 Gepost op: 17 februari 2023, 18:58:09 »
Ik heb/had interesse in de Amsterdam-Brussel versie. Daar zit geen stuurstand bij. Voor een vriend van mij (geen grap) had ik gevraagd wanneer het stuurstandrijtuig zou komen en of die digitaal was. Toen kreeg ik allerlei informatie over het stuurstand + de door mij genoemde opmerking mbt de kopvorm van PB Models.

Het stukje van het beschrijven in het catalogus neem ik terug. De Exact-Train opmerking over de hoogte van hun en andere merken staat alleen in de meest recente nieuwsbrief. Er is echter géén merk genoemd door Exact-Train. Ik zal mijn eerdere bericht proberen aan te passen.
Met vriendelijke groet, Christiaan

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1250 Gepost op: 17 februari 2023, 20:06:16 »
Aan de zijde van het B-rijtuig waar in de zijwand het aanzuigrooster voor de verwarming/ventilatie in de zit, is het logo afgezakt.
In het eggie, bedoel je? Dat zou verklaren waarom mijn LSM-rijtuigen uit eerste productie dat ook hebben.

Eddeped62

  • Offline Offline
  • Berichten: 39
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1251 Gepost op: 17 februari 2023, 20:46:27 »
Hoi allemaal, twee van de reacties voor mij, van Chris en Daan zeggen precies wat ik ook dacht; producten van andere bedrijven afbranden en roepen hoe goed je eigen product is, niet echt stijlvol. Alleen dat al is voor mij al reden genoeg om helemaal niets te kopen van de Keppels.

En dat er haters zijn na hoe ze met kopers omgaan ( 1e serie rijtuigen die niet kort konden koppelen ) mensen via internet afbranden ( vrij recent op Facebook ) en onduidelijke communicatie over de bijvoorbeeld de Koplopers....tja, dat is niet zo heel vreemd.

Ze vinden zichzelf nogal superieur, maar niet iedereen denkt daar exact hetzelfde over.

Vriendelijke groet Ruud B

Helemaal met je eens Ruud!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1252 Gepost op: 17 februari 2023, 20:52:03 »
Bij alle andere fabrikanten staat de bak te hoog)
   
Voor de ICR rijtuigen ook wisselstroomassen en slepers verkrijgbaar zijn."
Het eerste kan alleen over LSM gaan, de modellen van PBM zijn nog niet verkrijgbaar en Piko lag pas in de winkel toen de eerste modellen van ET al verkrijgbaar waren. Tenzij ET in de toekomst kan kijken is het een voorbarige conclusie.
Het tweede lijkt me een vrij lage maatstaf om je modellen van een zeer hoog niveau te bestempelen.

Dat gaat lastig worden. PIKO heeft geen ICRmh. Die van PB Models komen niet in de winkel. De Exact-Train is er nog niet.
Dat maakt niet uit voor de dakvorm, daar is nooit iets aan veranderd.

In het eggie, bedoel je? Dat zou verklaren waarom mijn LSM-rijtuigen uit eerste productie dat ook hebben.
Nee het ging om de Piko maar kennelijk hadden de rijtuigen van Talbot daar ook last van.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 7521
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1253 Gepost op: 17 februari 2023, 20:54:44 »
Als de originelen er ook last van hadden, waar maken we ons dan druk om?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1254 Gepost op: 17 februari 2023, 22:02:24 »
Maar Rick, over dat ET zegt dat bij anderen de bak te hoog staat; dat staat in de laatste nieuwsbrief. Ik weet niet wanneer die nieuwsbrief is uitgekomen, maar het komt op mij over als deze week. Toen was de Piko al uitgebracht. Dus dat kan ET toch prima beschrijven of mis ik iets?

4020 281-4

  • Offline Offline
  • Berichten: 416
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1255 Gepost op: 17 februari 2023, 22:15:08 »
De nieuwsbrief is van vanochtend 08.00 uur.

Dat maakt niet uit voor de dakvorm, daar is nooit iets aan veranderd.
Het ging nu niet over de vergelijking van de dakronding en begin dakrand maar om de kopvorm van het stuurstandrijtuig.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2023, 22:19:28 door 4020 281-4 »
Met vriendelijke groet, Christiaan

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1256 Gepost op: 17 februari 2023, 22:24:29 »
Overigens, als we inhoudelijk naar het argument kijken, dan weet ik niet welke te hoog staat, welke goed en/of welke te laag.
Wat ik wel weet is dat Exact Train op de tekeningen is afgegaan (bron: ET zelf). PBM heeft de tekeningen ook, maar is zelf ook ol de Watergraafsmeer geweest (bron: NS, ik werk er).
Daarmee zeg ik, nogmaals, niet dat één van twee fout is, maar plaats het enigzins in perspectief. Ik heb geen berichten van dat ET op de Watergraafsmeer o.i.d. is geweest. Het zou wel kunnen.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1257 Gepost op: 17 februari 2023, 23:47:38 »
En Piko, zijn die ook komen meten, of zijn die ook alleen maar van de tekeningen uit gegaan?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1869
  • Roco Fccpps vriend
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1258 Gepost op: 17 februari 2023, 23:53:49 »
Ik zag nog wat leuke foto's voor degenen die de ICR (originele uitvoering) met alternatieve tractie willen laten rijden. Railmagazine speciaalnummer 11 "De NS in 1993". Pagina 34, NMBS loc 2720 met een 8-tal ICR's als trein naar Luxemburg, zomerdienst, zaterdag 14 augustus.
En in het boek "De Belgische spoorwegen in kleur 1980-1988 + CFL", pagina 107. NMBS 2556 met een stuk of 9 ICR's als extra trein Zwolle-Brussel op 9 mei 1987. Ik weet niet vanaf waar de 2556 voor deze trein stond (zal wel niet vanaf Zwolle geweest zijn). Maar interessante inzet.
I.v.m. rechten kan ik de foto's hier niet plaatsen, maar wellicht lezen de fotografen/uitgevers mee om dat te doen.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

WouterMarklin

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #1259 Gepost op: 18 februari 2023, 00:40:46 »
Laat het verschil in merk A en B benoemen maar over aan Railhobby, Railmagazine of Beneluxspoor leden.

Die hebben waarschijnlijk ook weer hier en daar belangen om bepaalde merken extra te belichten of de hemel in te prijzen.
Zou gewoon zelf een mening opbouwen en de beste nemen, niet omdat een blad dat zegt.
Met vriendelijke groeten,

Wouter