Helaas, de link werkt niet meer: Planet.nl is niet meer: is geworden KPN vandaag.nl en de link geschrapt.......Is dit bericht/ nog te traceren??
Ik wil het volgende nog toevoegen:NaOCl of natriumhypochloriet is stabiel opgelost in water tot een gehalte van 140 gram werkzaam chloor per liter water. Stel dat de soortelijke massa van de oplossing 1 kg per liter is dan zit er maar voor 14% chloor in. Als je dit in een wagonketel gooit dan transporteer je dus 86% niet chloor en is uiterst inefficient. Vloeibaar Cl2 (wat gas wordt als het in de atmosfeer vrijkomt) is 100% chloor en dus economisch de meest efficiente transportmogelijkheid. Gevaren zijn bekend en zoals eerder gezegd als je weet hoe je ermee om moet gaan geen probleem.Ik heb een procestechnologische achtergrond en ben 10 jaar procestechnoloog geweest bij Akzo; ik weet dus waar het over gaat!
Niemand dus foto's van de chloortreinen...
Bedankt voor jullie reacties.Mijn chloortrein bestaat nu uit:NS Trix 64992x Roco 4354A1x Marklin 464511x Roco 677185x Roco 46716
Maar Vlaardingen heeft niet voor niets een massagraf op zijn grondgebied klaar liggen. Hoor ik voor het eerst en woon er toch al 41 jaar........Waar zou dat moeten zijn?
Als ik het dus goed zie, moet ik dus op zoek naar oranje VN-borden met de no.s 268/1017. Misschien dat ik ze zaterdag in Houten kan vinden.