We hebben een onderzoekje gedaan.Onderstaande gaat alleen op voor de AC modellen!Het voorste aangedreven draaistel heeft een sleper.Om ruimte te maken voor de bevestiging van die sleper heeft de fabrikant ervoor gekozen om de tandwielkast te verwijderen,zodat van de 2 aangedreven assen in dat draaistel nog maar 1 aangedreven te laten.Dat is in feite geen probleem, het model is nog aangedreven op 3 assen, maar dan moet de fabrikant er niet,voor kiezen om de as met het antislipbandje de as te maken welke niet is aangedreven....
De meeste mensen beseffen niet hoe groot de remwerking van een sleper wel niet is.Toen marklin in 1953 overging van middenrail naar puntkontakten + de bijbehorende sleper was de consequentie ook dat alle loks voortaan met antislipbanden door het leven moest
... antislipbandjes zijn voor speelgoed
Weet je hoe zwaar die Märklin apparatussen wel niet zijn? Als een merk zonder antislip bandjes moet kunnen rijden zijn het die brokken metaal van Märklin wel Mvg,Bas
Toen marklin in 1953 overging van middenrail naar puntkontakten + de bijbehorende sleper was de consequentie ook dat alle loks voortaan met antislipbanden door het leven moesten.BartEdit: jaartal gecorrigeerd en...het is geen grap.