Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.  (gelezen 13755 keer)

VvKan

  • Gast
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #135 Gepost op: 01 december 2021, 21:42:53 »
Reinout, wees gerust.  Ik heb nog niet genoeg van mezelf.  Blijf nog wel een tijdje Veroniek.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #136 Gepost op: 02 december 2021, 07:21:40 »

Hij verkwanselt al onze tijd en frustreert iedereen hier. >:(

Bas

Maar dat doen jullie dan toch ook zelf? Wat verplicht je om te reageren hier dan? Nee, ik hoef geen ellenlange discussies in dit draadje, je mag ook een pb doen. Maar als ik denk dat iets de moeite niet waard is sla ik iets over en ga mijn tijd besteden aan iets anders. En dan neem ik ook niet de moeite om 'iemand op zijn plaats te zetten'.
« Laatst bewerkt op: 02 december 2021, 08:00:59 door Martijn193 »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #137 Gepost op: 02 december 2021, 07:37:46 »
A propos

Naam veranderen was nog geen regel, maar is dat vanaf nu wel. We gaan geen verstoppertje spelen op dit forum.

Uitzonderingen die gemaakt gaan worden: in schrijnende gevallen of eventueel vrijwilligers van de stichting (afhankelijk van of het nodig is voor uitoefening van functie).

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4007
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #138 Gepost op: 02 december 2021, 10:15:45 »
Citaat
Maar dat doen jullie dan toch ook zelf? Wat verplicht je om te reageren hier dan?
Nee it doesn't work that way. Als iemand hier een probleem heeft en komt vragen naar oplossingen, geven wij graag antwoord. Elke keer dat ik of jij of wij als groep een probleem van iemand ander kunnen oplossen, dan is dit forum weer een betere plek geworden en dan is onze tijd niet verkwanseld maar well spent. Ik word er zelf bijvoorbeeld blij van als ik iemand heb kunnen helpen  :angel: dus behalve een win voor de community heb ik dan ook een win voor mezelf behaald en een win voor diegene die ik/je/we dan heb geholpen.

Toen kwam Hans vragen om hulp, want Hans had een probleem. Maar Hans, die wilde helemaal geen hulp hebben die wilde alleen maar zeiken en afgeven op de Sprog. In dit draadje zijn hulp biedende mensen beledigd en is boven water gekomen dat Hans die dingen gewoon niet goed heeft aangesloten. Dan deed hij ook ons nog eens aan het lijntje houden met zijn "ik heb een theorie" en zijn "vertrouw mij". Martin Domburgs tijd is al helemaal verkwanseld, en de fabrikant van de Sprog heeft, zoals je kan terug lezen, ook zijn tijd moeten verkwanselen aan een uitleg en een conclusie omdat Hans hier openlijk zit te verkondigen dat de Sprogs ondeugelijk zijn. En diezelfde conclusie die had o.a. ik ook al getrokken.

De mods hebben hier zeker weten ook een boel stress en ellende aan gehad en er is geen een persoon die hier beter uit is gekomen. Misschien alleen Lampje omdat Lampje nu misschien het een en ander geleerd heeft, hoewel ik dat betwijfel  :(.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #139 Gepost op: 02 december 2021, 10:34:30 »
Eens met Bas.
Hans lampje denobis komt met een probleem en men probeert hem te helpen om een oplossing te vinden. Maar gaande het proces blijkt dat hij niet duidelijk is over wat hij zelf heeft gedaan en wat hij zelf denkt over de oorzaak. En langzamerhand verzandt zo'n discussie dan. Maar dat ligt niet aan de reageerders, die deden hun best maar blijken achteraf gefopt te zijn.
Net als bij zijn vraag of hij Dinamo zou gaan gebruiken. Dat was een loze vraag want achteraf bleek dat hij daar al toe had besloten voordat hij de vraag stelde.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #140 Gepost op: 02 december 2021, 10:37:04 »
+1

(y) voor Klaas en Bas

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10227
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #141 Gepost op: 02 december 2021, 10:38:55 »
Ik heb nog een SPROG liggen. Is voor weinûgh beschikbaar voor experimenten.  8)


'k hoef hem niet, maar als je hem eens open zou kunnen klikken en een foto van de ingewanden zou kunnen maken ? Ben zo langzamerhand wel benieuwd wat er nu echt in zit :P

Grtzz en alvast bedank,
Karst

VvKan

  • Gast
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #142 Gepost op: 02 december 2021, 10:41:24 »
Bask, let even op.
Hans/denobis heet nu "lampie" en geen "Lampje".   Dat zou mogelijk een verkeerd vergelijk zijn met een bekend stripfiguur.

Toch herinner ik me de identiteit "Lampje" hier op het forum ook tegengekomen te zijn, maar op pagina 233 van de Gebruikerslijst is die niet te zien.  Mocht die bestaan hebben, dan zou die zich misschien ook aangesproken kunnen voelen door jouw verkeerde naamstelling.

Dus wel bij de les blijven  ;)

Hoewel ik bereid ben "lampie" nog steeds  het voordeel van de twijfel te geven, puur op technisch gebied, namelijk vanwege de vraag of er nou wel of niet iets aan de hand is, moet ik ook constateren, dat hij zelf hier totaal geen bewijs voor geeft of weigert te geven en zijn uitspraken iedere keer weer alleen maar tot meer verwarring leiden. Niet slim.

Ik zou willen voorstellen deze kwestie af te sluiten met 2 vragen aan "lampie",  voortkomend uit een oud grapje.

Een man rijdt de snelweg op en hoort op de radio dat er een spookrijder is gesignaleerd.  Hij belt onmiddellijk (handsfree) op en meldt:  niet één spookrijder, maar wel honderden.

Vraag 1: lampie, wat denk jij welke positie wij menen in te nemen ?
Vraag 2: lampie, welke positie denk jij zelf in te nemen in deze grap ?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #143 Gepost op: 02 december 2021, 10:52:37 »
Bas, het gaat ook niet om de intentie, het gaat om het vervolg.

Ik geef zelf colleges en heb met heel veel studenten te maken. Veel hebben bepaalde kennis niet, sommigen zijn die hard eigenwijs. Ik stop veel tijd en moeite om de kennis en vaardigheden van studenten te vergroten, maar als ik geconfronteerd wordt met iemand uit de laatste categorie houdt het op. Dat benoem ik dan en stop met energie erin te stoppen. Maar ik ga dan zeker niet in een collegezaal lopen roepen hoe stom die persoon dan wel niet is en al helemaal niet dat ie dan maar weg moet gaan. Ik stop er gewoon geen energie meer in en pas als hij mijn college verstoort, dan verwijder ik hem uit de zaal.

Dat de intentie hier van veel mensen goed is, dat weet ik zeker. En dat je tijd en moeite stopt is alleen te prijzen. Maar soms kom je tot de conclusie dat je niet gehoord wordt, of niet gehoord wil worden. Dan kan je een aantal dingen doen: iemand proberen te overtuigen (wellicht zinloos, want veel energie), iemand negeren (levert iig niets op, maar kost minste energie) of je gaat vol op de persoon (Levert niets op, en kost veel energie). Ik weet het wel, heeft ook iets te maken met de verstandigste willen zijn.

En ook als er onwaarheden worden verteld, dan kan dat ook gewoon gesteld worden en het daarbij laten: je hebt het ding niet goed gebruikt, daardoor is het stuk en klaar.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #144 Gepost op: 02 december 2021, 11:13:58 »
Een ding heeft Hans wel een enorm talent voor, hij kan draadjes in korte tijd laten ontploffen.

Wel goed voor de statistieken  (y)
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

Bert_Apd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1843
  • N-Spoor DB Epoche III
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #145 Gepost op: 02 december 2021, 11:26:01 »
Martin,

Als ik alles goed heb begrepen heeft denobis/lampie zijn Sprog opgestuurd naar Engeland, alwaar hij verder onderzocht zou worden....

Ik neem aan dat denobis/lampie zich niet hier meer zal melden met geconstateerde feiten. Zou jij misschien via de fabrikant de conclusies van hem kunnen achterhalen en hier kunnen melden?

Groeten,
Bert


bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 4007
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #146 Gepost op: 02 december 2021, 11:45:56 »
Als ik mod zou zijn geweest zou ik zelf Hans ff een tijdelijke ban van een week ofzo hebben opgedragen met een uitlegje waarom. Zij die horen willen......

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Martin Domburg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1642
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #147 Gepost op: 02 december 2021, 11:51:46 »
Ik heb Andrew gevraagd me op de hoogte te houden van de vorderingen. Als er wat uitkomt zal ik het wel even  delen hier. Al verwacht ik dat hij dezelfde conclusie zal trekken als hier is gedaan.

Hem kennende zal hij wellicht de sprog vervangen of het defecte component uitwisselen. Tenzij Hans het bij hem ook te bont maakt natuurlijk.

Groetjes
Er was eens een klein vogeltje, die ging......wat was je vraag ook alweer?

meino

  • Online Online
  • Berichten: 2087
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #148 Gepost op: 02 december 2021, 11:55:24 »
Mensen, laten we stoppen, we hebben een echte trol aan boord. Wat betekend denobis, latijn voor "over ons". Dit hele draadje is er op gericht om ons te stangen.

Groet Meino
A clean desk is a sign of an empty mind

Kranenberg
De CanBus komt naar Kranenberg

Zsjoske

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • n spoorder
Re: Alternatief gezocht voor Sprog Decoder Programmer.
« Reactie #149 Gepost op: 02 december 2021, 12:30:41 »

Maar ik ga dan zeker niet in een collegezaal lopen roepen hoe stom die persoon dan wel niet is en al helemaal niet dat ie dan maar weg moet gaan. Ik stop er gewoon geen energie meer in en pas als hij mijn college verstoort, dan verwijder ik hem uit de zaal.



 (y)
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !