Ik zag dat je een Tams decoder hebt gebruikt. Tams ken ik goed, bijna al mijn oude Roco's zijn met een TAMS LD-G-32 decoder uitgerust. Een opmerking, de decoder is erg gevoelig voor korte stroomonderbrekingen. Die heel korte onderbrekingen zijn in analoog bedrijf vrijwel niet opvallend, maar ik vermoed dat de Tams decoder dan een interne reset uitvoert, resulterend in een haperend rijden. Daarom heb ik bijna alle locs (met deze Tams decoder) met een buffercondensator uitgerust, dat scheelt enorm. Groet Meino
Hmm, wellicht een domme actie van mezelf maar bij de TAMS zat een condensator in het pakketje. Die heb ik niet gebruikt omdat ik nergens bij inbouw handleidingen zag dat deze nodig was. Hoe heb je deze aangesloten?
Ik zie in de handleiding inderdaad uitleg dat deze tussen blauw en bruin aangesloten wordt. Ze geven aan dat dit gebruikt wordt als je flikkerend licht ervaart en slecht geluid. Ik heb momenteel nog geen verlichting aangesloten. Lijkt me dan toch dat deze ergens tussen decoder en stroomvoorziening moet komen wilt deze de dipjes in spanning opvangen.
Blijkbaar zit de rail-bovenleiding schakelaar onder het dak; deze maakt alleen contact als het dak gemonteerd zit. Dus als hij op bovenleiding staat, doet tie niets, en met het dak eraf, helemaal niets... Zie onder uit een eerdere post op dit forum: schakelaar zit bij 64 4470.
Allereerst: welkom!Bij de Sprinter gok ik op het schakelaartje dat tussen stroomafname via de bovenleiding en rails of rails alleen schakelt. Is vermomd als een isolator, maar heeft een inkeping voor een kleine, platte schroevendraaier. Je vind het bij de stroomafnemers in de buurt. Ik weet zo uit m'n hoofd even niet meer hoe die moet staan.Lima staat niet bekend om z'n geweldige stroomafname, dus dat zou een ding kunnen zijn waarom die andere lok niet wil, maar ik ken Tams-decoders niet en kan er dus ook niets zinnigs over zeggen.