Doel:€250.00
Donaties:€329.50

Per saldo:€79.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-01-2022

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 00:06:24
Digikeijs DR4018 out1 deels defect door Fred Peters
Vandaag om 00:00:39
LS Models / Models World 2022, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
27 januari 2022, 23:47:33
Functiemapping ESU LokPilot 5 door FreekH
27 januari 2022, 23:47:14
Kleine H0-modelbaan, DB tijdperk III door Dennis1984
27 januari 2022, 23:33:05
Samenstellingen VAM treinen, 2e type wagen, Takkls580 door Duoblock
27 januari 2022, 23:28:02
NS stoomloc (Maffei) in Spoor-1. Etsplaten, bouwproject. door FritsT
27 januari 2022, 23:22:53
Roco draaischijf 42615 perikelen door MichielB
27 januari 2022, 23:18:54
Ziekteverzuim en quarantaine bij NS, minder treinen vanaf 7 februari 2022 door Joop_L
27 januari 2022, 23:16:50
NS 6000 ( in schaal 0) door Huup
27 januari 2022, 23:09:17
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Rondje_HO
27 januari 2022, 23:08:04
Boxtel - Veghel - (Uden) door SimonSt
27 januari 2022, 22:51:52
Station Baarn, in Z door Rob Ellerman
27 januari 2022, 22:36:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
27 januari 2022, 22:36:40
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
27 januari 2022, 22:34:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Hans van de Burgt
27 januari 2022, 22:14:09
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 door Modellbahnwagen
27 januari 2022, 21:55:49
Bf Kibronn door Benelux795
27 januari 2022, 21:44:38
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
27 januari 2022, 21:38:27
VERPLAATST: Minitrix dummystekker? door Bert van Gelder
27 januari 2022, 21:34:27
Exact-Train 2022, nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
27 januari 2022, 21:29:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Christoph
27 januari 2022, 21:26:34
Restauratie TEE-treinstel, verplaatsing naar NTM en sponsoren gezocht. door BrightonBelle
27 januari 2022, 21:10:53
Roßnitz door Dennis.
27 januari 2022, 21:06:38
Van gemeenschappelijke plus naar gemeenschappelijke min door Klaas Zondervan
27 januari 2022, 20:40:34
Voorstellen en mijn treinbaan laten zien door Hondekop2007
27 januari 2022, 20:09:32
Iemand ervaring met een treinenwinkel in Griekenland? door VAM65
27 januari 2022, 19:58:14
Lahm und rostig – die Bahnfracht | doku | hessenreporter door Hlv53
27 januari 2022, 19:47:02
TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie" door hrp
27 januari 2022, 19:28:35
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 januari 2022, 18:32:43
  

Auteur Topic: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling  (gelezen 4142 keer)

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 734
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2021, 08:55:39 »
Rob,

Misschien heb je dat al lang gecontroleerd maar het zou ook kunnen dat die bevestigingsmail in je spam map terecht is gekomen. Die filters werken nu eenmaal niet altijd even goed en willen nog wel eens een goede betrouwbare mail als spam classificeren.

Groeten,
Bert

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2021, 09:01:30 »
nee dat is het probleem niet, controleer deze paar keer per week omdat daar ook wel belangrijke mail voor me binnen komt.

Het enig dat zou kunnen is dat ze onder een "vreemde" naam bevestigen, dat gooi ik direct weg namelijk...alleen kan ik me dat niet helemaal voorstellen...

phdirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 1574
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2021, 20:47:11 »
Hallo Rob,

Ik zal eens een poging wagen op het Koploperforum.
Met beste groeten,

Dirk Meijer

Pascal77

  • Offline Offline
  • Berichten: 268
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #33 Gepost op: 25 november 2021, 22:19:29 »
Hoi Rob.
Ik heb hetzelfde gehad, maar met wat hulp van andere forumleden.

Bijgaand het draadje wat ik er toen over geopend heb.

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98687.msg3222226812#msg3222226812

Misschien helpt het jou ook.
Succes.
Mvg Pascal

Nederdam

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #34 Gepost op: 26 november 2021, 08:37:19 »
Haha pascal, phdirkwas dus ook jou redder in nood :)

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #35 Gepost op: 14 december 2021, 09:47:04 »
Inmiddels alsnog welkom geheten op het Koploper forum, waarvoor mijn dank phDirk!

En zelf vooral bezig geweest met schuiven van de wissels in het centrale station, want het was niet naar mijn zin...en nu wel, dus ff nog een blok/sectie check...



De paarse en groene lijnen zijn doorgaande intercity's en goederen treinen, de blauw en bruine de boemeltjes, welke aan het perron (1,40 nu) stoppen en via links en rechts boven de bergen in gaan. Grijs zijn de aftakkingen naar de toekomstige overslag en onderhoudsterreinen.

Ik zou zeggen schieten maar :)


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 22031
    • Pagina van klaas
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #36 Gepost op: 14 december 2021, 09:53:41 »
Het eerste schot: doorgaande intercity's rijden niet over afbuigende wissels. Goederentreinen soms wel, om roest te rijden over weinig gebruikte sporen.

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #37 Gepost op: 14 december 2021, 10:01:52 »
Ai Klaas, ontwerpvaud van de architect, perron zit tussen de sporen in en daar moeten veel boemeltjes komen te staan en rijden....maar misschien oplosbaar met het programmeren..;)

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • Veroniek
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #38 Gepost op: 14 december 2021, 10:08:27 »
Sluit me aan bij Klaas.  Bovendien zie ik nu, dat je bij de dubbele overgangen ook bochtjes gebruikt:  wissel, tegenbochtje, kruising, tegenbochtje, wissel. Dat geeft wel een hele hoop geslinger, totaal niet overeenkomend met de werkelijkheid.
Ik weet niet met welke soort rail je dit plan wil maken, maar ik zou zoeken naar een andere geometrie, dus een ander merk, dat daar een betere oplossing voor heeft.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #39 Gepost op: 14 december 2021, 10:17:10 »
Ik heb vooral Peco 100, verder alleen nog een tiental antieke Fleismann wissels, welke ik misschien in een ander deel ga gebruiken..

De engelse wissels en de kruisingen sluiten niet zo lekker op elkaar aan, dus daar moet iets tussen, wil ik de totale geometrie behouden. ( en zijn uitzondering niet welke de regel maken ;) )


Al met al is het best lastig, 15 jaar niets gedaan he...en ben meer van bouwen en zien waar het uit komt, terwijl ik grensverleggend (voor mezelf) bezig probeer te zijn, door alles vooraf al te tekenen (eerste tekening al weer twee maanden oud of zo..)
Mocht iemand erg handig zijn met tekenen...



« Laatst bewerkt op: 14 december 2021, 10:44:56 door Robs Biensbacherwalt »

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • Veroniek
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #40 Gepost op: 14 december 2021, 13:16:23 »
Volgens mij ben je bezig er een ratjetoe van te maken.
Als ik uit mag gaan van wissels en Engelse wissels van 15 gr.  dan dient de kruising tussen de sporen 30 gr. te zijn.  Daar zie ik:  15 gr., vandaar de bochtjes.  En vandaar de grote afstand tussen de 2 doorgaande sporen.

Als je de 2 doorgaande sporen dichter bij elkaar krijgt, kun je tevens het verschil maken tussen de doorgaande hoofdbaan en de 2 zijsporen op het station.  Dan werk je dus met 2 perrons ipv één.  Dat lijkt me een veel betere oplossing.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #41 Gepost op: 14 december 2021, 13:16:56 »
goed, nieuwe ronde nieuwe kansen:


Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #42 Gepost op: 14 december 2021, 13:28:47 »
Volgens mij ben je bezig er een ratjetoe van te maken.

Is dat niet de lol van een hobbyist?

Maar alle gekheid op een stokje,
De korte kruising die ik heb (denk 30 graden) zijn Fleischmanns, vanwege het onderhoud gebruik ik die liever niet door de pecorails heen. Vandaar deze oplossing.

Ik wilde eigenlijk met twee perrons werken, maar dat derde perron (nu nr 1) kan er net zo goed bij. Is een beetje de situatie van station Tiel eind 70 jaren (als ik het me goed herinner) waar idd nogal wat voorbij kwam stormen langs de perrons.

VvKan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1239
  • Veroniek
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #43 Gepost op: 14 december 2021, 14:54:11 »
Als je die niet wil gebruiken (onderhoud ?) dan zou ik toch kiezen voor 2x Peco 30 gr. kruising.  Is veel eleganter.
Maar als dit ontwerp je lol is, ga je gang. 
Mijn lol zou een realistischer aanpak zijn.  Eventueel zelfs met verzagen van de (Peco) kruisingen om de sporen wat dichter bij elkaar te krijgen.  Dan ben je echt iets voor jezelf aan het maken, zonder al het kant en klare, dat niet tot een gewenste oplossing leidt.
VERONIEK
0 0m H0 H0m TT Lenz ABC RailCom SBB BLS FO BVZ

Robs Biensbacherwalt

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
  • Biensbacherwalt
Re: Secties en wissels, hulp gevraagd bij blok-indeling
« Reactie #44 Gepost op: 14 december 2021, 15:58:04 »
  Eventueel zelfs met verzagen van de (Peco) kruisingen om de sporen wat dichter bij elkaar te krijgen.  Dan ben je echt iets voor jezelf aan het maken, zonder al het kant en klare, dat niet tot een gewenste oplossing leidt.

 :-[ Daarvoor ben ik een te grote nono Veronique, ik vind dit (automatiseren) al best spannend. Niet dat ik geen vertrouwen heb dat ik er niet uit ga komen...alleen zal best wat zweet druppels gaan kosten  ;D