Gezien de loc, denk ik eerder dat het gaat om trein 2042 op de eerste foto. Alles wat bij Rheine rijdt op foto's uit die tijd is voor veel Duitsers reden om aan te nemen dat het voor de Emslandstrecke bestemd is. In 1974 werden deze treinen nog veel met stoom gereden op de Emslandstrecke.
"220 066-5 hat am 31.08.1974 Rheine verlassen und sich mit einem Eilzug auf den Weg Richtung Emden gemacht."
Je kunt eigenlijk wel stellen dat er een allegaartje van vooroorlogse bagagewagens in die 2242/2249 heeft meegereden.
Het model dat wij nu met zijn allen hebben en waar wij allemaal -terecht- zo blij mee zijn, is niet exact het juiste type. Ik denk dat het bagagerijtuig in de 2242/2249 een verbouwde variant is van het type dat wij in model hebben, waarbij ramen zijn aangebracht en ramen zijn verwijderd. Op dit moment kunnen wij m.i. niet dichter bij de waarheidsgetrouwe vertaling kunnen komen en daardoor mogen we best tevreden kunnen zijn met de Dye973, die van mij heeft het nummer 50 80 92-111-3.