Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 14:09:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 14:05:16
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:55:44
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:43:32
Schroefkoppeling voor H0.
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:42:10
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:37:28
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:29:20
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:26:18
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:10:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:53:02
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:50:29
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 12:10:43
Rondom Charlois
door
Huup
Vandaag
om 11:32:53
Roco modellen op aliexpress
door
henk
Vandaag
om 11:14:40
PB Models, ICR-rijtuigen
door
saskia
Vandaag
om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder
door
Menno
Vandaag
om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Karben
Vandaag
om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:54:58
Loksound downloads
door
Jaelro
Vandaag
om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
26 October 2025, 23:01:51
viessmann 4500
door
Kees van der knijff
26 October 2025, 21:46:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
26 October 2025, 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0
door
cor_b
26 October 2025, 20:42:04
TAMS PZS-2.2
door
Ronald Halma
26 October 2025, 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
orientexpress
26 October 2025, 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
26 October 2025, 19:58:42
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nieuwbouw container overslag terminal
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
1
...
5
6
[
7
]
Omlaag
Auteur
Topic: Nieuwbouw container overslag terminal (gelezen 25756 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: Nieuwbouw container overslag terminal
«
Reactie #90 Gepost op:
20 November 2018, 15:45:22 »
Nee mannen dit is vlak voor de oplevering. Ik kom hier in een eigen draadje nog op terug.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
pallie
Lief zijn
Offline
Berichten: 163
DB-ag Periode V-VI
Re: Nieuwbouw container overslag terminal
«
Reactie #91 Gepost op:
20 November 2018, 18:35:49 »
Hahah ja, wel heel realistisch water dan
@ Sobat, wil je de link in deze topic delen? Ik denk dat er veel voor te porren zijn.
Gelogd
DB periode V-VI
Steven!
Offline
Berichten: 326
Re: Nieuwbouw container overslag terminal
«
Reactie #92 Gepost op:
12 March 2019, 09:24:47 »
Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen? Ben erg benieuwd naar de containerterminal!
Steven
Gelogd
Zwitserse H0 + H0m baan in opbouw - VSZ Zuid
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,35076.0.html
pallie
Lief zijn
Offline
Berichten: 163
DB-ag Periode V-VI
Re: Nieuwbouw container overslag terminal
«
Reactie #93 Gepost op:
13 March 2019, 21:27:04 »
Hallo Steven,
Op dit moment is er nog niet veel te melden. De hobby heeft een tijd en zal waarschijnlijk nog wel even op een lager pitje liggen. Er wordt zo nu en dan nog wel eens wat aangeschaft maar niet gereden of gebouwd. Het rijden niet ivm wat digitale problemen met de centrale en slecht aangelegde sporen. Het bouwen niet omdat het simpelweg te druk is met werk e.d. Natuurlijk update ik als er wat nieuws te melden is.
Groet, Ruud
Gelogd
DB periode V-VI
pallie
Lief zijn
Offline
Berichten: 163
DB-ag Periode V-VI
Re: Nieuwbouw container overslag terminal
«
Reactie #94 Gepost op:
07 October 2020, 21:11:47 »
Hallo Allemaal,
Het is alweer enige tijd geleden dat ik iets gemeld heb met betrekking tot de terminal. Er is intussen niet heel veel gebeurt maar genoeg om over te berichten.
tijdens de proefritten naar de terminal werd het steeds vaker duidelijk dat treinen ontspoorde. Niet de doorsnee personentreinen maar de langere containertreinen. In eerste instantie verweet ik dat aan bepaalde wagens van ACME en Kombimodel. Elke keer de zelfde wagens in het vooraan en in het midden van de trein. Dit vond ik zeer ergerlijk en heb eerst de wagons eens goed onderzocht. De wagens bleken echter oke. Een andere trein die ook ontspoorde wagen de Hobbytrade gesloten autotranssporters. Vaak te zien in de Volvotrein. Maar die hadden een meer serieus probleem. Echter, daar heb ik veel tijd in gestoken met als eindresultaat en oordeel dat die wagens het gewoon niet gingen doen in een 20 wagens tellende trein. Let op, zijn gelede wagens dus totaal 40 wagons. Trein is uiteindelijk geheel verkocht.
Terug naar het onderwerp: Na veel onderzoek en testen werd het steeds duidelijken. De sporen in de klimspiraal waren te strak. Roco line rail R5/6 ging het niet doen. Halve bocht, een lengte recht (meter) en dan weer de volgende bocht. Hoogteoverbrugging was toen 100 mm. Uiteindelijk geoordeeld en besloten om de paradestrekke te verlagen zodat alles op schaduwstation niveau zou uitkomen. Verder 1 klim van 180 mm vanuit niveau 0 naar 1. Maar hoe ga je dat doen?
Door het railplan aan te passen naar een rechte klim met zo weinig mogelijk scherpe bochten te maken. R10 als meest scherpe bocht toegepast. In totaal is de klim nu ca 15 meter waardoor de heling op 1,2% komt. Dat is voor de wagons te doen. De locs hebben er totaal geen problemen mee. Kost hier en daar een slipbandje.
De draad heb ik als richtpunt gebruikt. Dit is een gemakkelijke tool om rechte strakke lijnen uit te zetten. Zo is de hoogte goed te maken. Plaatje onder de baan is makkelijk te meten en uit te voeren. Verder staat de rest van de helling op draadeinden. Hier kan de helling nog iets worden afgetopt om de spanning uit de trein te halen voordat deze weer een bocht van 5/6 in gaat.
Na flinke inspanningen zoals het verwijderen van 2 spiralen, het verlagen van de paradestrekke en het maken van de helling kon er weer rails gelegd worden. De rails ligt er nu om te testen. Er zijn natuurlijk meerdere punten waar getest wordt. De eerst is de helling met de lossen wagens. Dan de eerst loc, daarna een trein en dan uiteindelijk een flinke containertrein met de meest gevoelige wagens. De langste lengte is natuurlijk niet langer dan het kortste baanvak waarin er iets moet gebeuren. Bijvoorbeeld de lengte waar de locs van de trein worden gekoppeld. Of de lengtes waar de treinen worden opgesteld.
De volgende test is de bocht voor het binnenrijden van de terminal. Deze mag zeker niet te scherp zijn omdat de lichtste rangeerloc, 4 assige Voith Garvita van Esu, de sleep wagens naar binnen moet kunnen drukken voor het nabootsen van de echte situatie natuurlijk. Dat bleek in het verleden niet te lukken. Mede door radius 5/6 en de lengte van de treinen niet haalbaar.
https://www.youtube.com/watch?v=ml1RjyeLEik&t=0s
Hier is te zien hoe zwaar de loc het heeft. Motorisch sterk genoeg meer met de druk in de bocht kan hij minder goed omgaan. Een roco br 203 (V100) doet dit overigens met 2 vingers in zijn…. Euhhh…. Uitlaat oid.
Uiteindelijk en nieuwe poging gedaan om de baan opnieuw in te delen. Andere bochten toe te passen. Nu lukt het de gravita wel dacht ik. Maar daarna bedacht ik me dat er 3 wagens minder in de trein zaten. Dus 14 in plaats van de gebruikelijke 17. Die test moet nog uitgevoerd worden. Dus wordt waarschijnlijk gebruik maken van de bocht buitenom.
Maar blij als een klein kind dat er nu iets te rijden valt met een zekere mate van rangeermogelijkheid.
Nog wat foto’s voor de indruk.
De afslag naar de klim
De laatste bocht voor de terminal
De terminal leeg
De toekomstige terminal na vullen met treinen (en containers door mijn zoon van 8
)
Tot de volgende update
Deze zal gaan over het omlopen van locs. Omdat er maar een helling is komen de treinen en locs steeds weer andersom op de baan terecht. De geheel treinen meten dus worden gedraaid. Dit omdat de locs bij mij allemaal met een afgemonteerde voorzijde lopen. Ik vind het rijden met een koppeling aan de voorzijde namelijk niet zo mooi.
«
Laatst bewerkt op: 07 October 2020, 21:13:53 door pallie
»
Gelogd
DB periode V-VI
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
Vorige
-
1
...
5
6
[
7
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Nieuwbouw container overslag terminal