Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:26:07
NS 8800 in spoor 0
door
MathynK
Vandaag
om 16:22:16
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Wim1969
Vandaag
om 16:15:59
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:13:55
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje
door
Gert Arkema
Vandaag
om 16:03:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 16:02:41
Veevervoer ss/ ns
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 15:54:13
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 15:23:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:07:00
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 14:02:37
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:40:40
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
nederbelg
Vandaag
om 12:53:03
Halling aandrijvingen
door
Dave.......
Vandaag
om 12:41:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 12:15:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric v C
Vandaag
om 12:06:37
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:00:31
The Summer of 69
door
Besselspoor
Vandaag
om 11:49:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 11:19:30
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Jan Wiegerinck
Vandaag
om 10:43:22
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 10:14:26
Modelspoorbaan van Einte
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:16:44
Acme nieuwe ICNG
door
Blausee-Mitholz
15 September 2025, 23:26:31
Minibaan Visserskaai H0
door
MOVisser
15 September 2025, 23:14:26
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Ronald A.
15 September 2025, 22:59:08
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
15 September 2025, 21:24:36
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Gouda
15 September 2025, 20:23:34
Aachenau West
door
einte
15 September 2025, 20:11:21
Exact-Train 2025
door
ModelWessel
15 September 2025, 19:05:17
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
markuspetter
15 September 2025, 18:51:19
[3D/IG] RET (R)SG3: De Rotterdamse Metro (& Randstadrail) in H0
door
Ben
15 September 2025, 18:49:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1297 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?