Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Bert55
Vandaag
om 22:37:45
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Paul1969
Vandaag
om 22:29:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 22:28:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 21:55:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
Vandaag
om 21:52:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
johanw
Vandaag
om 21:18:01
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder
door
VAM65
Vandaag
om 21:06:04
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Peter J K
Vandaag
om 20:57:34
Geïsoleerd motorschild.
door
Ronald69
Vandaag
om 20:56:53
Yamorc 7001 dood
door
ruudns
Vandaag
om 20:51:36
Raadplaatje
door
Charles_
Vandaag
om 20:50:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 19:42:23
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Pauldg
Vandaag
om 19:40:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Eric B
Vandaag
om 19:13:44
Beekdaelen in H0
door
Lambert
Vandaag
om 19:04:49
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
Vandaag
om 17:55:35
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 17:49:19
BR 54 Minitrix problemen.
door
Rick
Vandaag
om 17:16:11
Modelwensen 2026
door
Eric B
Vandaag
om 17:15:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
Vandaag
om 16:44:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 16:08:19
Pfarrerwinkel bahn
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:35:05
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:31:16
Rondom Charlois
door
defender
Vandaag
om 15:23:49
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:16:22
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort
door
Wouter-N
Vandaag
om 15:13:56
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 12:31:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 11:56:34
Layne, Somewhere South.
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 11:27:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1372 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?