Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 00:52:45
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
06 October 2025, 12:27:57
  

Auteur Topic: Marklin ICR vs LSM ICR  (gelezen 6625 keer)

Arnold

  • Online Online
  • Berichten: 1715
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #30 Gepost op: 30 December 2007, 13:12:08 »
Het rood kan best goed zijn omdat het wit van de binnenwand van de BD ook geheel rood kleurt. Die wanden zijn trouwens wit en niet bruin.  We wachten af.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #31 Gepost op: 01 January 2008, 22:22:03 »
Ik was gisteren even op Asd en ben onderweg een paar keer een Beneluxtrein tegengekomen. Het viel me op dat dat de kleur rood van de Bs eigenlijk een stuk donkerder was als ik altijd dacht! Ik denk dat LSM deze kleur goed heeft nagemaakt.

Sowieso geven foto's ook nog eens altijd een vertekend beeld van de werkelijkheid.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #32 Gepost op: 02 January 2008, 00:02:45 »
Vergeet in het rijtje van de 1:87 treinstellen ook niet de Mehano Lint, de Artitec DE-1, Artitec DE-2, Roco DE-IV en Piko ICE te noemen. ;)

Vergeet dan ook niet de Märklin/Trix ICE-3, die net als de Piko 1:89 is. ;) De Mehano is echt 1:87, maar is dan ook meteen de zwakste broeder van de drie.

Enfin, het is nogal off-topic, maar goed, even voor de volledigheid zeg maar.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #33 Gepost op: 02 January 2008, 00:05:58 »
Anders wat, LSm heeft dus de ICR aangekondigd, maar hebben ze ook al de ICRm aangekondigd? Oftewel, is daar al voor op in te tekenen?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2409
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #34 Gepost op: 02 January 2008, 00:18:13 »
Ik denk dat de banen op de Benelux ICR verkleurd zijn/worden door de zon en daardoor ook lichter zijn.



Vond deze foto op Railfaneurope.net en ik vind zoals Peter (NS1100) al zei dat het idd een stuk donkerder is dat LSM het goed heeft gedaan. En ik zou pas een reactie geven als je het model echt heb gezien, foto's geven nooit helemaal correct de waarheid weer. In het echt ziet het er altijd anders uit.

Maar in ieder geval al een compliment voor LSM voor het maken van de ICR rijtuigen.

mvg,

Matthijs

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #35 Gepost op: 04 January 2008, 08:43:13 »
Mensen,
Hier weer een vraag van mij. Wat is het verschil tussen buurlandverkeer en binnenlandverkeer? (Behalve dan dat binnenland alleen in Nederland rijdt en buurland ook in België en als ik het goed had ook Luxemburg???)
Kortom wat zijn de uiterlijke verschillen of zijn het enkel verschillen in opschriften?

Groeten,
Herman

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #36 Gepost op: 04 January 2008, 10:04:07 »
Anders wat, LSm heeft dus de ICR aangekondigd, maar hebben ze ook al de ICRm aangekondigd? Oftewel, is daar al voor op in te tekenen?

- Peter

Dit zou ik ook wel willen weten, in de ICRm ben ik wel geinteresseerd.... Neemt niet weg dat dit ook (zeer) mooie modellen zijn hoor ;)
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1809
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #37 Gepost op: 04 January 2008, 11:39:49 »
Hier weer een vraag van mij. Wat is het verschil tussen buurlandverkeer en binnenlandverkeer? (Behalve dan dat binnenland alleen in Nederland rijdt en buurland ook in België en als ik het goed had ook Luxemburg???) Kortom wat zijn de uiterlijke verschillen of zijn het enkel verschillen in opschriften?

Zie: http://www.martijnhaman.nl/typeicr_binnenlandbuurland.htm

Martijn

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #38 Gepost op: 04 January 2008, 11:49:34 »
Dank Martijn,
Als ik het goed begrijp werden dus zowel buurland als binnenland rijtuigen gecombineerd. Werden dan de buurland rijtuigen ook voor alleen binnenlandse treinen gebruikt? Of was dit een toevalstreffer dat er een binnenland en een buurland aan elkaar gekoppeld zijn?

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #39 Gepost op: 04 January 2008, 11:53:57 »
Buurland en binnenland reed gewoon door elkaar in binnenlandse IC's. Die buurlandrijtuigen kwamen trouwens in België en Luxemburg (bijv. met de Ardennen-Expres) en in Duitsland (intercity naar Keulen).

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #40 Gepost op: 04 January 2008, 12:56:10 »
Oké,.. dan gaan we ze ook door elkaar bestellen ;)

Groeten,
Herman

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #41 Gepost op: 04 January 2008, 13:16:09 »
Trouwens, ik vraag me nu wel af waarom de NS destijds niet gewoon alleen buurlandrijtuigen heeft besteld. Is toch veel gemakkelijker in de praktijk?

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8545
  • Spoor N
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #42 Gepost op: 04 January 2008, 18:58:46 »
Dat zal wel duurder zijn geweest met aanschaf en onderhoud vermoed ik.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8793
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #43 Gepost op: 04 January 2008, 19:25:05 »
Waarom bestellen wat je niet nodig hebt?

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Marklin ICR vs LSM ICR
« Reactie #44 Gepost op: 04 January 2008, 19:45:55 »
Het lijkt me niet dat de aanschaf van buurlandrijtuigen zo veel duurder is geweest dan die van binnenlandse rijtuigen. Nu zijn er twee series geproduceerd, dat kost ook meestal meer geld dan een serie.

Het is toch makkelijker als je alle rijtuigen van een serie naar het buitenland kan sturen? Scheelt wellicht wat rangeer-/overbrengwerk.