Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 00:09:10
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Had de NS4903 rangeerlicht? door prutser
27 October 2025, 23:21:06
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
27 October 2025, 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 October 2025, 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
27 October 2025, 16:55:39
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8326 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #30 Gepost op: 12 December 2007, 20:48:51 »
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
Deze foto is in spiegelbeeld. Hij hoort zo:



Werner

Edit : Door de crash van vanavond zijn wat foto's verloren. Ik heb een nieuwe juiste foto geplaatst, maar Werner heeft wel gelijk.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 23:12:57 door Chris van Diesen »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8892
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #31 Gepost op: 12 December 2007, 20:53:02 »
Leuk is wel te zien dat de handgrepen die naar voren lopen een boog maken en geen scherpe hoek. Da's toch anders dan op het model. Of hebben de 2400-en net las met de korte grepen en lange grepen ook verschillende vormen gebogen handgrepen? Dat kan dan nog leuk worden met de variaties bij Roco :)

Gr/H

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #32 Gepost op: 12 December 2007, 21:00:15 »
En dan te bedenken dat straatspoor dus niet alleen met sikjes werden bereden!!Een 2400 komt wel een keer zo hard aan denk?
Kan haast niet wachten tot dat ik m in handen heb!! (schaal model van roco)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2007, 23:23:14 »
Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Ja, de cabinezijde vind ik de voorkant. Over de Hippel en Sik heb ik geen mening.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2007, 00:45:54 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2007, 01:43:11 »
Van klein kleutertje (het spoor liep nl achter mijn kleuterschool langs) tot tiener heb ik deze loc door Roden en Leek zien rijden. En inderdaad kwam een ongeluk hard aan, getuige de vele ongelukken die er op het straatspoor in beide plaatsen helaas plaatsvonden. Vooral in de Tolberterstraat in Leek was het vaak feest. Ook op een andere manier. Dit straatje is zo smal dat 2 auto's elkaar daar eigenlijk niet kunnen passeren. Regelmatig werd één van de winkels in deze (drukke) winkelstraat van voorraden voorzien en kwam de trein er langs. Stoppen, uitstappen en op zoek naar de chauffeur van de betreffende vrachtwagen. Soms stonden er wel drie op het spoor, leuke klus voor machinist en rangeerder dus.

Maar terug naar het model. Nu ie er in alle uitvoeringen lijkt te komen ben ik zeker van plan een dergelijk spoortje in mijn toekomstige baan op te nemen. Heb vele samenstellingen gezien. T/m het sikje uit Drachten dat eens in de zoveel tijd achterop de trein mee heen en weer reed voor onderhoud. 's Ochtens reed het 'nieuwe' sikje achterop mee naar Drachten, 's middags het sikje wat onderhoud moest hebben mee terug naar Groningen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22628
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2007, 08:28:09 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Analoog aan de stoomlocs die ze vervingen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2007, 11:52:26 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.

De Nederlandse uitvoering van deze loc's hebben overigens niet zo'n installatie gehad.

Eelco

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2007, 12:15:20 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.
Je feiten zijn correct, je conclusie niet. Immers, een loc staat in 50% van de gevallen met zijn korte huif naar voren. Voor de verwarming maakt die paar meter ook echt niet uit op een trein van xxx meter...

Verder is bij een dieselloc de motorruimte altijd de voorkant.

Maar wat is dan de samenstelling?

2200-2200-EW-B-B-AB-AB
of:
2200-EW-B-B-AB-AB-2200
Nou, ze reden treinsteldiensten, dus dat lijkt me toch niet echt moeilijk te bedenken...

Groet, Tim

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2007, 12:30:47 »
Nog een plaatje van de autoplaag voor het station van Bergen.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #40 Gepost op: 13 December 2007, 12:48:04 »
Chris helaas niet de gevraagde 2400. Plaatje genomen van af de bruine 2488

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #41 Gepost op: 13 December 2007, 12:52:46 »
Gaaf :) Voorbij het zorgcentrum.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #42 Gepost op: 23 December 2007, 22:38:45 »
wat past er eigenlijk allemaal achter de bruine 2400 ??
heb een antal boeken na gekeken maar kon niets vinden:(

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #43 Gepost op: 24 December 2007, 17:37:50 »
Alle goederenwagens die in die tijd rond reden en waarschijnlijk zal de rest van het Nederlandse materieel dat er toen was ook wel eens achter een 2400 gehangen hebben.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.