Van de Rocoset zie ik alleen catalogusplaatjes met een geshopte ABn met 11 ramen. De CFL had alleen rijtuigen met 12 ramen, bij de AB met 3 coupés 1e klasse aan een van de uiteinden.Daarvan had de CFL er op het einde nog 2:https://www.spoorgroepluxemburg.nl/fotoalbum/rijtuigen/wegmann-rijtuigen/
Even kort door de bocht: De wagens die werden omgebouwd voor 140 km/u kregen slechts aan één zijde ramen die geopend konden worden (vanaf 1984).
En ook al kloppen ze dus niet, het zijn mooie modellen en er zitten veel minder ongedeelde ramen in dan ik dacht dit biedt eigenlijk prima mogelijkheden om de iig 2 B's terug te bouwen naar een begin '90 versie, voor 120 en 140km/uur; dat de opschriften niet helemaal overeenkomen, kniesoor Bij de AB ga ik dan wellicht de 1e klasse naar het uiteinde verplaatsen; helaas voor de koper.. PS Ok, interessant.. De 50 82 32-40 423-8 is dan weer het rijtuig wat ik eerder op de foto's van de EFZ aantrof en die heeft daarna in 2010 weer zakramen.. https://www.flickr.com/photos/the_stb/16610152194/in/photolist-riMnyoPS2 de 'volle' ramen op de roco's hebben een origineel kozijn en niet het gladde kozijn zoals je bij de CFL ziet; dus ik denk dat ik de Fenstereinsatze van de om-en-om B wissel met de AB en dan wellicht nog steeds de koper blij kan maken met die laatst
Correctie: hier zijn enkele foto's te zien van een A6B6, deze hebben dus toch wel bestaan.https://www.kusee.nl/trein/21-rollingstockDetail-0701-coawegmann.php
PS2 de 'volle' ramen op de roco's hebben een origineel kozijn en niet het gladde kozijn zoals je bij de CFL ziet; dus ik denk dat ik de Fenstereinsatze van de om-en-om B wissel met de AB en dan wellicht nog steeds de koper blij kan maken met die laatst
Valt mij net op dat de groene ESU rijtuigen met zaklampen, óók 140 in het raster hebben, dus is er überhaupt een relatie met het type ramen...?