Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rogier
18 June 2025, 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeroen Water
18 June 2025, 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
18 June 2025, 15:56:40
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
  

Auteur Topic: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.  (gelezen 10112 keer)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #15 Gepost op: 19 January 2015, 23:53:30 »
Ik heb het er al eens eerder over gehad http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36538.msg556352.html#msg556352
Artitec is op de hoogte van deze variant en heeft destijds ook goede foto's van de koersborden van deze kuikenwagens geleverd gekregen. Opmerkelijkerwijs de enige inzet van Stalen D's met een koersbord.

Grtz,
Wim

« Laatst bewerkt op: 20 January 2015, 00:32:55 door sneek. Reden: foto\'s opgezocht »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #16 Gepost op: 20 January 2015, 00:32:22 »
op verzoek hier de koersborden welke op de kuikenwagens zaten. Zie je meteen de treinnummers en routes  ;)




grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #17 Gepost op: 20 January 2015, 05:02:12 »
Ze hebben trouwens maar 3 seizoenen ('58, '59 en '60) gereden

Ben ik blij dat ik van "68 ben ...  ;D
Groet, Ronald.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5345
  • Modelspoor is emotie...
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #18 Gepost op: 20 January 2015, 15:19:21 »
Maar dan ben je ook niet helemaal 'piep' meer... ;D

Grtz,
Rob
Tbinnebarretije…

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1042
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #19 Gepost op: 20 January 2015, 16:07:19 »
Piep piep hallo, gaan we katten ?  ;D
Groet, Ronald.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #20 Gepost op: 20 January 2015, 21:03:02 »
Interessant die koersborden.
Vind er de door mij genoemde treinen niet op terug.
De E788 kan ik thuisbrengen als de sneltrein van Amsterdam - Keulen/Remagen
De D208 als de D-trein Keulen - Interlaken/Chur/Konstanz
De 60 van het onderste bord is zeer waarschijnlijk de trein die te zien is op de foto's in de eerste bijdrage.
Daar ging namelijk ook de genoemde autotransporter uit de Komet in over.
Na Chiasso lijken de wagens ieder hun eigen eindbestemming te hebben.

Uit welk jaar zijn de foto's van de koersborden?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #21 Gepost op: 18 June 2016, 13:40:49 »
Even dit draadje een beetje wakker maken.

Ik ben begonnen een blauwe Artitec D IV om te bouwen naar Kuikenwagen.
Prutser heeft het er over dat het zo leuk is, een blauw rijtuig met zilveren dak. Ik twijfel. Denk dat het heel goed een wit dak (zoals de turkooizen rijtuigen) zou kunnen zijn.
Weet iemand wat de juiste kleur is?

volgende vraag is of iemand weet wat de afmetingen van de koersborden zijn?

bvd Carel.
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #22 Gepost op: 18 June 2016, 14:43:58 »
de normale standaard afmetingen van een koersbord, niet anders dan op passagiersrijtuigen.
Zo te zien lijkt een wit (warmtewerend) dak niet verkeerd, hoewel lang zal het niet wit zijn gebleven. Op het model kiezen voor lichtgrijs?


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5346
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #23 Gepost op: 18 June 2016, 20:57:21 »
Het lijkt erop dat de loc op de foto op pag 1 een zilverkleurig dak heeft. Dat is vast te achterhalen. Als dat inderdaad zo is, dan is het dak van de DIV hoogstwaarschijnlijk wit. Dat dak oogt op de foto in ieder geval een stuk lichter dan het dak van de loc.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4046
Re: Kuikenwagen in de internationale treinen naar Italie.
« Reactie #24 Gepost op: 18 June 2016, 22:03:40 »
Even gezocht en ik kan het eea terug vinden, helaas alleen niet de beschrijving van de constructie wijziging zelf.

Aangepast werden iig, de opschriften van de wagen, de roosters in de deuren en de extra ventilatoren op het dak.
In de wagens werden alle tussenschotten en toogplaten voorzien van grote gaten.

Rond Juli 1959 werd er ook nog laagspanningsverwarming ingebouwd om de begeleider toch van een beetje warmte te voorzien :)