Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 14:03:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:43:45
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:57:28
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
BR290 tandwielkast openen door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:17:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 10:26:30
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 08:57:09
Hulp gezocht omgeving Drachten door spoorijzer
Vandaag om 08:53:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door spoorijzer
Vandaag om 07:42:19
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 02:55:26
NS 8100 in 0 door roadster36
Vandaag om 01:49:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:38:22
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:33:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
  

Auteur Topic: Nederlands spoorplan  (gelezen 16343 keer)

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #45 Gepost op: 07 November 2014, 22:02:39 »
Het kruiswissel links kan ook nog een rails worden op geschoven.
Rechts liggen er twee wissels vlak achter elkaar, een naar rechts en een naar links. Waarom? Een drieweg wissel is handiger.
Dan zou je sporenplan er zo uit kunnen zien:


De reden, waarom ik je dit voorleg, is, omdat treinen langs een perron staan. Ze staan niet langs een perron gepropt met de uiteinden net aan langs het perron en er kunnen nu langere treinen langs het perron staan.

Ik heb nog een ideetje voor je goederen sporen, dat ga ik nu uitwerken.

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Wil uit ZO drenthe

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #46 Gepost op: 07 November 2014, 22:28:53 »
Hier is die:


Bij C wordt de locomotief los gekoppeld. Die kan nu bij A via B naar D. Nu kan een rangeer locomotief de wagons over de andere sporen verdelen. Net als bij de echte spoorwegen zijn locomotieven duur, dus die laten ze (en ik) niet een lange tijd werkeloos staan, totdat het aankomst spoor leeg is. Zo is er ook meer ruimte voor huisjes etc.

Groetjes
Wil
« Laatst bewerkt op: 09 November 2014, 09:37:30 door Stuurman Wil. Reden: Er stond:via B naar C. Het moet zijn via B naar D. »
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #47 Gepost op: 08 November 2014, 19:16:58 »
Dankje voor de tips! Ik ga zo morgen verwerken. En dan kan ik spoor bij gaan shoppen!

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #48 Gepost op: 09 November 2014, 10:25:59 »
Zo moet hij gaan worden dan :D


Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 285
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #49 Gepost op: 03 December 2015, 23:08:33 »
Ik ben na een hele periode met testen en proberen van koploper weer begonnen aan het ontwerpen van een baanplan. Ik vond het vorige plan iets te druk... er bleef voor mijn gevoel zo weinig ruimte over om scenery te bouwen. na wat gepuzzeld. ik ben benieuwd of er nog tips zijn (y)

Schaduw station(nivo 0):


Station (top laag nivo 20/25)


Bij het top laag heb ik station met de mogelijkheid om kop te maken. De sporen rechts en link dalen naar 20 cm hoogte van schaduw station zodat ze uit het zicht het spiraal in kan(grijze vlak). Ik denk alleen dat er nog in de bocht wissels bij moeten zodat er naar elk spoor gereden kan worden.... ::)

Gr Dirk

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #50 Gepost op: 04 December 2015, 11:53:33 »
Een al zo vaak gemaakte opmerking: kom eens los van de rand van je plaat met je sporen.

Leg je station eens diagonaal en laat de linkerbocht andersom draaien en verborgen achter je station naar de spiraal lopen. De aansluiting naar de spiraal is al verdekt, dat kan dan zeker geen probleem zijn.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 18 & 19 Oktober 2025

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 666
  • Idioot op een skateboard
Re: Nederlands spoorplan
« Reactie #51 Gepost op: 05 December 2015, 09:30:08 »
Een al zo vaak gemaakte opmerking: kom eens los van de rand van je plaat met je sporen.

Leg je station eens diagonaal en laat de linkerbocht andersom draaien en verborgen achter je station naar de spiraal lopen. De aansluiting naar de spiraal is al verdekt, dat kan dan zeker geen probleem zijn.
Om nog maar te zwijgen van die korte bochten ...
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL