Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 13:53:54
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Frans Peeters
Vandaag om 13:51:16
Stalen rijtuigen van NS door Hans Reints
Vandaag om 13:45:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 13:45:00
Module vliegveld Jan van Mourik door Gerard van de Weijer
Vandaag om 13:26:17
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:08:41
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:42:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 12:19:46
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Ronald Halma
Vandaag om 12:15:54
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Ronald Halma
Vandaag om 12:07:48
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Duikeend
Vandaag om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:27:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:22:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Huup
Vandaag om 11:09:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door gdh
Vandaag om 10:33:11
MiWuLa door Montanbahn
Vandaag om 09:58:06
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c door Voske
Vandaag om 09:27:42
Esu Loksound - NS Wadloper? door Wijbe
Vandaag om 09:10:07
Inscannen of tekenen door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:00:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 08:39:45
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door Jelmer
Vandaag om 08:28:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 07:29:01
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Duikeend
Vandaag om 01:23:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
20 August 2025, 22:45:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 August 2025, 21:55:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
20 August 2025, 20:48:43
Station Roodeschool door cor_b
20 August 2025, 20:29:49
  

Auteur Topic: Meer vermogen op N-baan  (gelezen 3789 keer)

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #15 Gepost op: 23 July 2007, 22:45:25 »
Schroefconnectoren??? er zitten 9 speciale aansluitklemmetjes bij één decoder (8 voor de wissels en één voor de voeding).

Kees-Jan

1op160

  • Offline Offline
  • Berichten: 355
    • 1op160.nl Modelbaan in schaal N
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #16 Gepost op: 23 July 2007, 22:51:03 »
Bedankt Kees-Jan en Wim  ;D

Ik ben naar aanleiding van jullie tips nog even verder gaan zoeken...
Heeft iemand ervaring met een: "Tams S-88 terugmeld module"

http://totaltrain.nl/product_detail.php?id=6333&cat=463&mcat=1&pagenum=14
https://www.1op160.nl - Modelbaan in schaal N
https://www.youtube.com/@1op160/videos - YouTube kanaal
https://cults3d.com/en/users/1op160/3d-models - Cults 3D - 3D print modellen

Dave van der Locht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1064
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #17 Gepost op: 23 July 2007, 22:52:08 »
Ah ok, ik zag die afbeelding op de website en ik dacht: Nee toch, kan toch niet waar zijn dat ze 'bezuinigen' op fatsoenlijke connectoren.  ;D

Groetjes,
Dave
Beter een gat in een trein, dan een trein in je gat.

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #18 Gepost op: 23 July 2007, 22:55:53 »
Michel,

Ga eens zoeken op het forum over alle voors en tegens van de S88. Wim heeft er al veel over geschreven. Zijn voorkeur gaat uit naar iets anders omdat de storingen bij de S88 vaker voor kunnen komen. Ik ben dwars (haha) en ga het met S88's proberen (gebruik de Viessmann 5233 omdat ik 2 rail gebruiker ben).

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #19 Gepost op: 23 July 2007, 23:07:22 »
Het kan zijn dat de foto van de Roco wisseldecoder niet duidelijk genoeg is, maar ik zie geen aansluiting voor aparte voeding van de wissels.
De Lenz LS150 heeft dat wel en kan 6 wissels aansturen, de prij ligt rond 40 Uero.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #20 Gepost op: 23 July 2007, 23:17:08 »


Aan de zijkant zit de aansluiting voor de voeding van de decoder (J en K).
Dat is net zo'n soort aansluiting als de aansluitingen van de wissels.

Ja en dan is de Roco ongeveer 8,3 cent per wissel duurder dan de Lenz ;)

Even uitrekenen hoeveel wissels, seinen en andere magneetartikelen je in totaal hebt en dan precies de juiste hoeveelheid aansluitingen kopen. :P

Kees-Jan
« Laatst bewerkt op: 23 July 2007, 23:18:46 door Kees-Jan. Reden: kees kan niet rekenen »

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #21 Gepost op: 23 July 2007, 23:36:07 »
Ja dat is de aansluiting J-K voor je digitale voeding vanuit je booster en geen aparte aansluiting om de spoelen van de wissels apart te voeden. En ik begreep dat je dat juist wil gaan doen om je booster minder te belasten.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

ReesCees

  • Gast
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #22 Gepost op: 23 July 2007, 23:41:01 »
GerritM,

Lees even terug in dit draadje wat Klaas schreef over wissels en decoders.

staat de M voor (M)obach?

Kees-Jan

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Meer vermogen op N-baan
« Reactie #23 Gepost op: 23 July 2007, 23:47:14 »
Ik begrijp daaruit dat je van het plan voor aparte voeding bent afgestapt, dan is het ook niet meer van belang.
Nee de (M) staat voor Meijerman.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz