Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Houten 23 Augustus 2025
door
MOVisser
Vandaag
om 18:50:59
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VictorPM
Vandaag
om 18:44:54
wat is het merk van deze bochtwissel
door
Karben
Vandaag
om 18:37:14
Ik ben aan het opruimen.
door
Bob11
Vandaag
om 18:18:34
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
1200blauw
Vandaag
om 18:03:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 17:45:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
W.Broere
Vandaag
om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
JoopSpoort
Vandaag
om 16:11:23
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001
door
Dirk
Vandaag
om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 14:41:59
Raadplaatje
door
Wouter W
Vandaag
om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hendrik Jan
Vandaag
om 12:34:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:22:07
schok bij vertrek
door
saskia
Vandaag
om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet)
door
Dennis1984
Vandaag
om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Lobomotion69
Vandaag
om 03:17:23
Station Roodeschool
door
HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel.
door
NS264
28 July 2025, 20:33:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan Kandersteg (N, 270x100)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: baanplan Kandersteg (N, 270x100) (gelezen 6988 keer)
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #30 Gepost op:
20 December 2012, 16:34:15 »
Hallo Bas, wat leuk! Dit soort info, foto's en feedback maakt het voor alleen maar leuker om met dit thema verder te gaan!
Ik ben er nog steeds niet uit hoe een en ander met de beperkte ruimte die ik heb te verwezelijken, ik zal altijd consesies moeten doen... Zodra het plan is bijgewerkt leg ik het weer aan je voor :-)
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #31 Gepost op:
21 December 2012, 13:45:10 »
Het verbeterde plan! Let nog steeds niet op plaatsing van gebouwen / weg / scenery, die moeten opnieuw ingetekend worden, het gaat nu puur om het railplan. Volgens mij blijven er nog maar weinig verbeterpunten over. Ben weer benieuwd naar de feedback!
Gelogd
Bas, Dordrecht
Offline
Berichten: 1148
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #32 Gepost op:
21 December 2012, 14:04:42 »
Hans,
Je hebt in verhouding maar een heel kort middenperron. Maak meer ruimte tussen spoor 2 en 3 aan de linkerkant. Ongeveer een kwart van het perron aan de linkerkant is een stukje smaller omdat daar het kopspoor tussenligt. Zo maak je je perronlengte een stuk realistischer in vergelijking met het perron aan spoor 1.
Verder is het niet mogelijk voor mij als machinist om komend uit de richting "Frutigen" van spoor 1 naar spoor 2 of 3 en de rest van de sporen te wisselen. Vertrekkend vanuit deze sporen richting "Goppenstein is het wel mogelijk.
Verder zou ik je aanraden als je de loods links als lokloods wilt gebruiken, dus alleen maar voor het afstellen van een lok, het geheel meer naar links te trekken, de opstelsporen voor de loods daarmee reduceren op een loklengte, maar daardoor krijg je langere opstelsporen in het station.
Groeten
Bas
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #33 Gepost op:
25 December 2012, 13:21:26 »
Hallo Bas, allen,
Na heel wat passen en meten en zelfs een heel andere indeling gemaakt te hebben (autotrein sporen aan de linkerkant, zoals eerder in dit draadje als tip gegeven) uiteindelijk toch weer redelijk dicht bij het origineel gekomen (zie onderstaand).
-Het middenperron heeft mij de meeste hoofdbrekens gekost. Ik heb geprobeerd jouw tip tot uitvoer te brengen, maar dat betekende dat ik op de rangeersporen nog minder lengte overhield (ik ben echt gebonden aan de max totale breedte van de 2.70m). Zag voor dat stuk inderdaad beter/leuker uit, maar het onderste spoor werd echt te kort. Ik heb daarom het kopspoor korter gemaakt (dan maar alleen loks et een enkele wagon op dit spoor) en de perrons beter op elkaar aan laten sluiten om het geheel beter te laten ogen.
-vanuit Frutigen kan nu gewisseld worden naar alle sporen. Ook dit zorgt er voor dat de baanlengtes van de stationssporen minder worden. Ik geef echter de voorkeur aan juist kunnen wisselen ipv meer wagons achter de trein (geldt ook voor de autotrein). Ik denk sowieso dat ivm de afmetingen van de totale baan, minder wagons achter een lok beter oogt.
-De opstelsporen in het station verlengen gaat niet meer, omdat ik dan met wissels en max totale breedte niet meer uitkomt. Derhalve de sporen naar de lokloods langer gelaten (daadwerkelijke lengte ga ik pas bepalen als ik aan het bouwen ben) zodat ik daar nog wat zou kunnen opstellen.
-Het schaduwstation heb ik iets korter gemaakt, gelijk aan de max lengte in het station. Hierdoor creeer ik de mogelijkheid om nog een openstuk met een brug in de achtergrond te maken.
-plaatsing van gebouwen (buiten station en lokloods), wegen en water moet ik nog verder uitwerken. Ik vind het moeilijk dat op papier te doen en wil eerst de onderbouw hebben staan zodat ik het daarom 1:1 kan uittekenen / bepalen.
grt. Hans
Gelogd
Gans
Offline
Berichten: 21
Re:baanplan Kandersteg (N, 270x100)
«
Reactie #34 Gepost op:
20 February 2013, 16:05:42 »
Het is bijna 2 maanden verder... in de tussentijd is het plan nog enkele malen gewijzigd EN is de treintafel (openframe) al gemaakt.
Onderstaand het (op dit moment ;-)) definitieve plan.
Er is een tweede (kop)station toegevoegd (Dit wordt Goppenstein) en een keerlus, zodat we ook eens het rondje andersom kunnen doen ;-). De sporen lopen bij Goppenstein dood, maar ik laat ze een stukje een tunnel in gaan, zodat het lijkt alsof het daar gewoon doorloopt. Het rechte stuk in de keerlus wordt een enkele brug.
Overigens zijn nog niet alle perrons en gebouwen ingetekend.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
baanplan Kandersteg (N, 270x100)