Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door class 37
Vandaag om 20:12:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 20:07:02
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:16:24
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:06:26
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 19:03:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:33:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jan Bennink
Vandaag om 18:24:09
Overstap naar HTM door defender
Vandaag om 18:23:48
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:01:34
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
  

Auteur Topic: Rocky Rail 2013 h0  (gelezen 261653 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #975 Gepost op: 16 August 2015, 13:38:11 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen. Het huidige bedrijf heet ook anders, kijk maar.
http://rocky-rail.com/nl/contact/#.VdB1nXBUerU
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #976 Gepost op: 16 August 2015, 14:06:54 »
Dag Floris,

Wat bedoel je met "Heljan klazen". Dat begrip ontgaat mij namelijk.

Gegroet,

Rob

Zoals gezegd, de Class66, geproduceert door Heljan, maar in opdracht/samenwerking met Rocky Rail, volgens mij ook niet rechtstreeks te koop geweest bij Heljan. Een duitse handelaar, niet ver van Limburg vertelde mij dat Lemke alle locs heeft opgekocht en probeert om RR uit de markt te krijgen aangezien ze elkaar niet goed liggen, maar of dat waar is blijft een ?

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #977 Gepost op: 16 August 2015, 14:22:40 »
Helder! Ik hoop dat het Rocky Rail lukt om er weer helemaal bovenop te komen; als ze een gewone geel/grijze 6400 en een NS-cargo 6500 uit de jaren '90 uit brengen, dan neem ik er wel 2 af ;-)

Voor Rocky Rail wel zuur dat Artitec ook ineens komt met een plan U, want dat kunnen ze nou eigenlijk niet goed gebruiken  :( Ik wacht hier de modellen wel van af en kies uiteindelijk voor het model/versie dat mij het meeste aanspreekt.

Groeten,
Edwin

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #978 Gepost op: 16 August 2015, 14:50:48 »
Maar het oude Rocky Rail is echt failliet verklaard en er is met kennelijke instemming van de schuldeisers een nieuwe firma begonnen.

Dag henk,

Het faillissement van het vroegere Rocky Rail kan inmiddels uiteraard beëindigd zijn. Daar heb ik niets over gelezen. Daarmee is de aangelegenheid dan wel volledig afgedaan. Beëindiging van het faillissement kan meerdere oorzaken hebben. Een ervan is dat de waardevolle delen uit de failliete boedel zijn gekocht, waarmee na het salaris van de curator en de belastingaanslagen  "naar genoegen" zijn betaald en heel misschien de andere schuldeisers ook nog iets hebben gekregen. Als er dan niets meer over is van de boedel dan alsnog uitstaande schulden houdt het faillissement bij gebrek aan verdere baten bij rechterlijke uitspraak op. Iedere claim op het voormalige bedrijf is daarmede wettelijk onmogelijk gemaakt.

Als er met de uit de boedel gekochte bedrijfsmiddelen (daar kunnen ook de rechten op de oorspronkelijke  firmanaam toe behoren!) een volstrekt  nieuw bedrijf Rocky-Rail wordt opgericht kan dat natuurlijk. Daar hebben na beëindiging van het faillissement de voormalige schuldeisers dus helemaal niets over te zeggen. De eigenaren van het nieuwe Rocky-Rail hoeven dan ook geen enkele boodschap te hebben aan wat schuldeisers en klanten van het voormalige Rocky-Rail vinden, willen of denken. Of in de nieuwe situatie het nieuwe Rocky-Rail nog gemakkelijk zakelijke schulden kan aangaan (hypotheken of kredieten) hangt dan volstrekt af van de verleners van die voorzieningen....

Gegroet,

Rob
 

 

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12504
    • sleutelspoor
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #979 Gepost op: 16 August 2015, 14:52:06 »
Dat " in eens komt" van Artitec zal ook wel meevallen dacht ik zo!!!
Het uitbrengen van een nieuw model komt niet in eens op als poepen, daar is een lange voorbereidingstijd aan vooraf gegaan....
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11711
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #980 Gepost op: 16 August 2015, 17:37:32 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Eelco
team forummoderatoren

Peter Crossrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #981 Gepost op: 16 August 2015, 18:53:33 »
Ik ben in ieder geval blij dat ze een herstart gemaakt hebben. Voor de liefhebbers van modern containervervoer heeft Rocky Rail een aantal onmisbare wagens (deels pas aangekondigd).

Dat de oplages van de 6400 te hoog waren, heeft Paul me zelf ook al verteld. Hij had gedacht dat de markt groter was, maar blijkbaar zijn er toch nog veel mensen tevreden met de Piko en Trix locs.

De class 66 had mijns inziens al niet veel kans van slagen, die markt was door Mehano en ESU al aardig verzadigd.

Mvg, Peter

Mvg, Peter

Rob van Kooy

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #982 Gepost op: 16 August 2015, 22:10:05 »
Heren, gaarne weer terug naar het onderwerp van dit draadje.

Dag Eelco,

In principe heb je wel gelijk, maar gezien wat zich blijkbaar bij Rocky-Rail heeft afgespeeld is het nu ook weer niet zo, dat wat gebeurd is in dit draadje misplaatst zou zijn.

Gegroet,

Rob van Kooy

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11711
    • Mijn fotoarchief
Re: Rocky Rail 2013 h0
« Reactie #983 Gepost op: 16 August 2015, 22:20:51 »
En dat is ook exact de reden dat ik verder niks verwijderd heb. Eventuele verdere vragen of opmerkingen graag via pb  :)

Eelco
team forummoderatoren