Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 16:58:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:55:08
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 16:50:10
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
Vandaag
om 16:27:55
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
Vandaag
om 16:06:19
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht
door
Rick
Vandaag
om 16:03:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Frits C
Vandaag
om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:06:26
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR
door
VAM65
Vandaag
om 13:34:11
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 13:30:30
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 13:25:09
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
hmmglaser
Vandaag
om 12:56:38
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
defender
Vandaag
om 12:51:30
Module vliegveld Jan van Mourik
door
defender
Vandaag
om 12:45:24
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 12:08:12
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
sncf231e
Vandaag
om 11:53:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 08:40:21
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 07:32:57
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Van Roco naar Peco
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Van Roco naar Peco (gelezen 4538 keer)
paranoid_raver
Offline
Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #15 Gepost op:
30 October 2012, 14:02:09 »
En Peco 100?
Want begreep dat Peco 100 beter is qua hoogte.
Of is dit onzin
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2012, 17:31:48 door Jan Beelen. Reden: onnodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
NS6400
Rangeerprediker
Offline
Berichten: 1466
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #16 Gepost op:
30 October 2012, 14:05:09 »
Peco 100 is nog hoger dan 75 zal dus ook wel voldoen
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #17 Gepost op:
30 October 2012, 14:07:25 »
Als je erg oud materieel hebt, kan code 75 problemen geven.
de wielflenzen ratelen dan over de bielzen.
Code 75 oogt wel mooier vind ik.
Gewoon een klein stukkie testen.
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
paranoid_raver
Offline
Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #18 Gepost op:
30 October 2012, 14:10:25 »
Ik moet alles nog nieuwe kopen maar dan ga ik denk ik toch maar voor 75 want heb van meerdere mensen gehoord dat dit mooier is.
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2012, 17:30:49 door Jan Beelen. Reden: onnodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #19 Gepost op:
30 October 2012, 15:39:07 »
Vind ik ook.
ik ben wel overgestapt op code 100 om mijn alleroudste lokjes nog te laten rijden.
Maar code 75 is heeeeel mooi.
Zal je ff pb'en.
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26709
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #20 Gepost op:
30 October 2012, 16:29:14 »
Hoe oud zijn die lokjes dan wel?
Peco code 75 heeft 1,4 mm flensruimte. Ik heb de alleroudste meuk in mijn verzameling eens nagemeten, maar ik vind geen enkele flens die zo hoog is.
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2012, 17:31:13 door Jan Beelen. Reden: onnodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Hendrik Jan
Offline
Berichten: 7199
46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #21 Gepost op:
30 October 2012, 19:06:50 »
Groene Karel (ontwerpje van 1969), de oude spoorkraan en nog wat wagonnen en rijtuigen ratelen bij mij.
De een erger dan de ander.
Hendrik Jan
Gelogd
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly
paranoid_raver
Offline
Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #22 Gepost op:
30 October 2012, 19:16:47 »
@Hendrik Jan,
ik heb je een PB gestuurd en heb je gemaild.
«
Laatst bewerkt op: 30 October 2012, 21:54:34 door paranoid_raver
»
Gelogd
NS6400
Rangeerprediker
Offline
Berichten: 1466
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #23 Gepost op:
31 October 2012, 14:06:51 »
Citaat van: Klaas Zondervan op 30 October 2012, 16:29:14
Peco code 75 heeft 1,4 mm flensruimte.
1,27 toch?
Gelogd
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26709
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #24 Gepost op:
31 October 2012, 14:15:22 »
Ik had die 1,4 mm gemeten met de schuifmaat. Maar kennelijk heb ik hem een beetje scheef gehouden.
Bij een nieuwe meting kom ik aan 1,3 mm.
Volgens de Peco catalogus is het 1,346 mm.
Hoe dan ook, voor flenzen volgens de Morop norm geen probleem.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
prutser
Offline
Berichten: 6718
Spaar ze allemaal.
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #25 Gepost op:
31 October 2012, 18:14:38 »
Precies, vroeger had ik nog wat HEMA (Lima) materieel en daarvan ratelden alleen de wagens en rijtuigen dus die heb toen ik even met de accuboor wat afgeveild, de NS 1220 van de HEMA (Lima) rateld gelukkig niet. Voor de rest nooit problemen gehad.
Stephan.
Gelogd
Adieu
paranoid_raver
Offline
Berichten: 32
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #26 Gepost op:
01 November 2012, 14:09:42 »
ben op zoek naar een overgang rail van Peco 100 naar 75
Zie dit Topic
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,47528.0.html
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6718
Spaar ze allemaal.
Re:Van Roco naar Peco
«
Reactie #27 Gepost op:
01 November 2012, 17:59:17 »
Dit
werkt ook.
Ik was vergeten dat ik die dingen gebruikt heb om Peco code 75 op de aansluitrails van de Fleischmann draaischijf aan te sluiten.
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 01 November 2012, 18:09:05 door prutser
»
Gelogd
Adieu
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Van Roco naar Peco