Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een leuke vrachtwagen door Duikeend
Vandaag om 00:03:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
06 October 2025, 23:05:39
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
06 October 2025, 23:03:25
Palisade Canyon door RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
06 October 2025, 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
06 October 2025, 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
06 October 2025, 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
06 October 2025, 22:04:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
06 October 2025, 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
06 October 2025, 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
06 October 2025, 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
06 October 2025, 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
06 October 2025, 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
06 October 2025, 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
06 October 2025, 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
06 October 2025, 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
06 October 2025, 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
06 October 2025, 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
06 October 2025, 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
06 October 2025, 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
06 October 2025, 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
06 October 2025, 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
06 October 2025, 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
06 October 2025, 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
06 October 2025, 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
06 October 2025, 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
06 October 2025, 12:27:57
  

Auteur Topic: Hornby  (gelezen 7486 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #15 Gepost op: 01 June 2007, 10:07:43 »
Iets verder dan halverwege scrollen: (04/04/05)

http://www.electricnose.co.uk/omwb/omwbarchive14.html

Aardig commentaar. Leuke foto met vergelijking werkelijk exemplaar.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26821
    • Pagina van klaas
Re: Hornby
« Reactie #16 Gepost op: 01 June 2007, 10:50:09 »
.....en hebben de modellen een lelijke vaste tension-lock koppeling (die fleischmann vroeger ook had, maar nu gelukkig, heeft vervangen voor een profikoppeling)
Fleischmann heeft nooit een tension-lock gehad. Dat was een patent van Triang/Hornby, en die zie je alleen bij Engelse fabrikanten. Zijn inderdaad foeilelijke dingen, maar technisch zeer effectief.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22567
Re: Hornby
« Reactie #17 Gepost op: 01 June 2007, 11:15:12 »
Bovendien zagen de koppelingen van Fleischmann er wel iets beschaafder uit.
Er zijn tegenwoordig trouwens, geloof het of niet, Hornby modellen met NEM-schachten, zodat je iets anders kan monteren.

Ze lopen minstens een jaar of 10 achter en dat zal wel zo blijven, aangezien de ontwikkelingen op het continent ook niet stil staan. Zo heeft Hornby net een aantrekkelijk ogend, maar nogal traditioneel DCC-systeem op de markt gebracht. Op het continent zijn we net bezig met de volgende generatie systemen die vooral wat gebruiksvriendelijker zouden 'moeten' worden, zoals Ecos of systems.

Er wordt wel eens over geklaagd in de pers of op het Hornby forum (leuk om eens te lezen), maar als het erop aan komt kan de gemiddelde hobbyïst er niet echt mee zitten. Zoals goede Britten betaamt, weten veel hobbyïsten nauwelijks hoe het buiten GB met de hobby staat.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 11:31:48 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Hornby
« Reactie #18 Gepost op: 01 June 2007, 13:01:02 »
Net zoals bij de merken op het Europese vasteland verschilt de kwaliteit van de Hornby's en Bachmanns per artikel.
Ik heb er van beide merken verschillende, b.v. de hippeltjes van Hornby zijn zeer mooi http://www.hornby.com/locomotives-89/ews-class-09-dick-hardy-r2419/product.html
en de Mallard van Hornby is van hoog niveau http://www.hornby.com/locomotives-89/lner-class-a4-mallard-r2339/product.html
Maar veel producten zijn ook minder verfijnd, zoals deze http://www.hornby.com/locomotives-89/br-early-2p-40604-r2527/product.html (bestaat uit maar heel weinig onderdelen)

Maar dat zie je dan ook aan het prijs verschil

Ik koop mijn Hornby´s en Bachmanns meestal bij http://www.hattons.co.uk
Vr. groeten,
Bob

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Hornby
« Reactie #19 Gepost op: 01 June 2007, 15:08:55 »
Kwa uiterlijk zien ze er echt niet gek uit idd. Ook die "simpele" niet. Ik kan geen pizzasnijders ontdekken in iedergeval.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jan van den Berg

  • Offline Offline
  • Berichten: 206
Re: Hornby
« Reactie #20 Gepost op: 01 June 2007, 20:55:41 »
Zelf ben ik een jaar geleden ook bij Hamley's geweest.De collectie van Hornby werd toevalig aangevuld door twee mensen van Hornby zelf.
Ik heb met deze mensen gesproken en zij waren vol lof dat zij o.a. Lima Jouef en Rivarossi zouden of hadden al  overgenomen . een paar eigen producten vonden zij maar inferieur. Hoewel ik het er zelf goed en degelijk vind uitzien.
Maar als je echt  engels wilt rijden dan is de keuze denk ik snel gemaakt.
mvgr, Jan  :D

P.S. De treinen afdeling daar ademd de sfeer van de treinenafdeling bij Merkelbach uit de Kalverstraat in Amsterdam. die velen onder ons nog wel kennen. ;)
« Laatst bewerkt op: 01 June 2007, 22:41:00 door Jan van den Berg »
J.v.d.Berg