Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Paul1969
Vandaag om 15:59:03
Verwisselen koppelingen Hamo 1205 door 1200blauw
Vandaag om 15:58:56
Schroefkoppeling voor H0. door MOVisser
Vandaag om 15:57:43
MSC HetSpoor-ClubTentoonstelling~Niklaas-Niklaas~6+7dec.'25 door hervé
Vandaag om 15:55:00
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 15:53:15
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:48:55
7 en 8 maart 2026 | Jubileumtentoonstelling MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:44:17
Modeltreinenbeurzen door Ronald69
Vandaag om 15:41:20
West-Brabantse modelspoordagen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:40:15
Zaterdag, 2 mei 2026 | 9e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:35:31
Zaterdag, 31 januari 2026 | 8e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:32:47
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:26:19
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Biesje
Vandaag om 15:09:11
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 14:59:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:58:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:57:24
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:56:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 14:55:43
PB Models, ICR-rijtuigen door spoorijzer
Vandaag om 14:25:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Ronald Halma
Vandaag om 14:13:56
PIKO Loknummer wijzigen in SmartControl lukt niet door aad52
Vandaag om 13:39:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 13:29:09
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:11:30
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 12:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Paulogic
Vandaag om 12:40:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:26:53
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 12:14:57
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 11:50:36
Märklin 2025 door spoorijzer
Vandaag om 11:31:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Harryku
Vandaag om 11:28:39
  

Auteur Topic: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)  (gelezen 15267 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #60 Gepost op: 03 April 2007, 19:14:59 »
Mooi te zien hoe subtiel langzaam de mcn de recordtrein langs het perron stil zette  ;D

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2908
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #61 Gepost op: 03 April 2007, 19:15:15 »
Ik denk dat ik die 574.8km/u zelf maar eens ga proberen met MSTS, en misschien wel harder ;D ;D ;D ;D.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #62 Gepost op: 03 April 2007, 19:59:17 »
Voor de mensen die het gemist hebben of gewoon alles nog een keer willen zien.

zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Wat ik zelf wel een leuk detail vind, is dat ze tegenwoordig een trein niet meer volgen met een helikopter maar met een straalvliegtuig.  ;D
Dat vliegtuig is namelijk te zien ongeveer halverwege het filmpje en te horen bijna aan het eind.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #63 Gepost op: 03 April 2007, 20:58:16 »
Wat me ook opviel is dat het niet veel uitmaakt of je een bromvlieg raakt met 120 in je auto of (toen nog) 320 in een T.G.V  :)
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

EdTheModeltrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 207
  • Beginnend N-Spoor Machinist
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #64 Gepost op: 03 April 2007, 21:26:40 »
zie hier het filmpje op de site van RTL 4.

Zou iemand dit filmpje om kunnen zetten naar mpg, kan hem niet door een of ander javascript

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2908
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #65 Gepost op: 03 April 2007, 21:52:50 »
Dat ze de trein met een straalvliegtuig volgen lijkt me logisch. Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.
Om precieser te zijn volgensmij staat het helicopter wereldrecort nog op 386km/u, logies dat je dan die TGV niet volgt.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #66 Gepost op: 03 April 2007, 23:38:46 »
Eerste reactie, schitterend, ik zou willen dat ik een van die drie mannekes voorin was.  ;D
Wat is de begrenzing, de eindsnelheid in de toekomst?
Over 20 jaar ben ik 65 jaar en hoop vanuit Moskou richting St Petersburg e.v. te gaan met hopelijk nog een stoomlocomotief.

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #67 Gepost op: 04 April 2007, 21:20:22 »
Er zijn niet veel helicopters die zo snel kunnen vliegen.

1 woord: Airwolf  ;D ;D

Heb de beelden op tv gezien, ziet er echt indrukwekkend uit. Zo zie je niks, zo zie je een stofwolk...
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #68 Gepost op: 23 April 2007, 12:51:58 »
In het zuiden van Spanje heb ik niets gezien, bij mijn doorreis door Frankrijk op weg naar hier echter des te meer: op alle stations die een beetje iets voorstellen (en daar valt in dit geval zelfs de veredelde halte Lannemezan onder, naast Pau, Lourdes en Tarbes ;D) wordt uitgebreid gejubeld met posters, kartonnen zuilen en weet ik veel wat meer. Sic transit gloria mundi :D. Rendez-vous over een jaartje of 10 à 15 voor de 600 per uur, bijvoorbeeld op de LGV Poitiers-Limoges die ook lekker heuvelachtig kan worden.

Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...
« Laatst bewerkt op: 23 April 2007, 12:53:44 door Wesley »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22605
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #69 Gepost op: 23 April 2007, 13:15:33 »
Toch was het nog 8 km/h te weinig om de MagLev-mythe definitief te ontkrachten...

Mythe? Als die maglevclub net zoveel tijd, energie en geld aan prestigieuze snelheidsprojecten zou besteden, dan had het ding al lang de geluidsbarrière doorbroken.
Maar zo slim zijn ze niet of ze zijn slim genoeg om te beseffen dat ze met die betonnen zooi toch aan een hopeloos project bezig zijn.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re: Het wereldrecord op het spoor (was: Vijfhonderddrieënvijftig...)
« Reactie #70 Gepost op: 23 April 2007, 13:40:41 »
Gelukkig doen ze dat niet, dat tijd, energie en geld besteden, zodat de conventionele rail-spoorstaaftechnologie de ruimte krijgt om te bewijzen dat het net zo hard kan gaan als de MagLev in de huidige status quo ;D. En inderdaad, MagLev = betonnen zooi = hopeloos project 8).