Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 18:12:37
Sfeer op je modelbaan door Prutsert
Vandaag om 18:05:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 18:03:15
Fleischmania Nostalgia door Besselspoor
Vandaag om 17:43:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:37:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:02:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door BartvD
Vandaag om 17:01:35
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:48
Locomotiefverlichting brand met Rocomuis niet, met JMRI wel..... door Scratchbuilt
Vandaag om 16:51:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sikko
Vandaag om 16:41:38
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jan Bennink
Vandaag om 16:13:57
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:51
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 15:25:52
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door VictorPM
Vandaag om 15:10:08
Nachttreinen Oost Europa door ns.1200
Vandaag om 15:05:42
20 jaar BNLS door tijgernootje
Vandaag om 15:04:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door puntenglijder
Vandaag om 14:50:05
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door tijgernootje
Vandaag om 14:42:02
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:41:21
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 14:34:31
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 14:26:32
US diorama in H0 door tijgernootje
Vandaag om 14:04:02
wisselaandrijving MTB door rhberk
Vandaag om 14:00:44
Swalbenburg, N modulebaan door tijgernootje
Vandaag om 13:52:37
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 13:48:09
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:42:37
Pfarrerwinkel bahn door tijgernootje
Vandaag om 13:35:10
Raadplaatje door Nullem
Vandaag om 12:36:56
Roco Plan T door gtw6016
Vandaag om 12:18:12
The Micro Model Railway Dispatch door Scratchbuilt
Vandaag om 11:55:35
  

Auteur Topic: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962  (gelezen 18324 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #30 Gepost op: 31 October 2013, 09:28:08 »
over AB in de 1637 is niet een eenduidig antwoord te geven. In 83/84 waren het wel plan K, maar tot de instroom van ICR kon je ook wel Plan E AB uit de dieseldienst zien. Dus het hangt van het jaar af, midden jaren 80 is een te ruim begrip.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #31 Gepost op: 11 December 2013, 18:46:20 »
Dirk Jan,

Hoe zeker ben jij van de NS Post in de Nord-West-Express van 1960 tussen Amsterdam en Osnabrück vv.?
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #32 Gepost op: 11 December 2013, 19:13:46 »
Ik was niet degene die de VRM toonde, dat was Gert.

Dirkjan

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2013, 19:11:36 »
Dirk Jan,

Helemaal gelijk. Ik baseerde me op het door jou geproduceerde en altijd weer even fraaie plaatje.
Even over het hoofd gezien dat Gert de VRM al had gepubliceerd.
OK, een NS Post dus.
Waren die dingen in 1960 niet Berlijns blauw?
Opvallend dat in de DB ZpAR niet te zien is of het DB of NS is.
Dit moet kennelijk uit het omloopplan gehaald worden.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #34 Gepost op: 12 December 2013, 21:32:37 »
In de VRM staat een P van 49 ton. Een moderne DB Post was 36 ton, een 21,6 ca 40 ton en een Nederlandse P (reden tot 62) 49. Ergo....

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #35 Gepost op: 27 March 2014, 09:38:11 »
Deze hadden jullie nog van me te goed.

De E271 die de rijtuigen van de Nord-West-Express van Osnabrück overbracht naar Löhne alwaar ze met de D105 uit Aachen verder richting het oosten gingen.
Tractie; zeg het maar, geen idee, Br38/Br23/Br01/Br03? Zal wel eentje uit Osnabrück zijn geweest. Löhne had voornamelijk goederenmachines gestationeerd.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #36 Gepost op: 27 March 2014, 15:22:43 »
ik tip als trekkracht osnabrueck-loehne op een p8 of later een 03 of 41
veel verkeer toen op de lijnen vanaf osnabrueck met 41 of 44 of 01.10
03 kwamen toen van rheine,of een 41 van rheine
38 had toen nog ieder depot

maar met een 41 de trein naar loehne brengen en daarna met goederentrein ex seelze,
daarvoor was en is de 41 ideale lok,ook in model
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #37 Gepost op: 21 February 2017, 18:47:58 »
Met de aankondiging van ACME om de oudere types Russische slaapwagens te gaan leveren wordt de variant met de RZD WLA ook mogelijk.
Als ik het filmpje in het Neurenbergdraadje mag geloven konden die slaapwagens er wel eens sneller zijn dan gedacht.
Vreemd alleen dat er nergens op het www op in gegaan wordt.
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.

gertjan_duivesteijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 128
Re: DR rijtuigen in Nord-West_Express 1960/1962
« Reactie #38 Gepost op: 11 October 2019, 12:16:44 »
Het heeft even geduurd maar hierbij de variant met SZD WLA en DR B
DB rond 1960 met focus op internationaal verkeer.