Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 12:40:29
schok bij vertrek
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:13:30
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 12:02:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Jip
Vandaag
om 11:40:32
Seuthe gaat stoppen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:36:57
Chinese prut kabel
door
Lobomotion69
Vandaag
om 11:30:22
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 11:24:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eric B
Vandaag
om 11:23:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Lobomotion69
Vandaag
om 11:23:31
Line-up foto's van modellen
door
wob
Vandaag
om 11:13:25
Show je werkplek
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:00:21
Mijn geweatherde modellen
door
Zandmannetje390
Vandaag
om 10:49:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Bert V
Vandaag
om 10:08:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
Vandaag
om 09:35:12
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Heroplage Artitec Plan W?
door
Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0
door
Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ?
door
Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Aachenau West
door
wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
25 July 2025, 21:00:32
Raadplaatje
door
Rick
25 July 2025, 19:15:36
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Arduino loconet-interfaces
door
NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes
door
Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster
door
Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
KNed
25 July 2025, 13:06:17
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Keerlusprobleem en lange treinen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Keerlusprobleem en lange treinen. (gelezen 1682 keer)
Bert Mengerink
SPOOR1HOBBY
Offline
Berichten: 490
Het liefste stoom in module vorm
Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Gepost op:
23 January 2011, 00:28:35 »
Eerst even een korte intro.
Ik rijd nu met Marklin, maar ben ooit van plan om 2-rail en 3-rail door elkaar te gaan rijden met behulp van de printen van Aswin Krol.
Nu lees ik keer op keer, dat er bij keerlusproblemen de sectie tussen de omkeergedeeltes minstens even lang moeten zijn, dan de langste trein. Dit vind ik wel erg problematisch, want bij mij zijn de langste treinen ruim 6 meter.
Het baanplan is nu redelijk overzichtelijk, namelijk in principe een grote ovaal van dubbelspoor, waarbij rechts gereden wordt. Ook zitten er 2 splitsingen in, waarna het spoor in een lus eindigt. Via de ene of de andere splitsing kunnen de treinen dus op het andere spoor komen. De losse einden links boven komen dubbelsporig aan elkaar, dus 2 keerlussen met tegengesteld verkeer.
Het probleem ligt erin, dat er ook enkele rangeersporen zijn op enkele plekken in de baan, waarbij treinen tijdelijk op het verkeerde spoor rijden. Hoe moet ik dit aansluiten?
Groet,
Bert
Gelogd
Groeten,
Bert Mengerink
Er is altijd tijd om iets nieuws te beginnen.
Veel succes met de hobby.
SBBcargo
Offline
Berichten: 657
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #1 Gepost op:
23 January 2011, 00:53:07 »
Hoi Bert, Kan je de plaatjes niet "klikkebel" maken, kan ze zo niet bestuderen.
En ja, je hele trein moet in de "keerlus" passen. Met soms enige creatieviteit lukt het misschien.
Marius.
Gelogd
Marius
Bert Mengerink
SPOOR1HOBBY
Offline
Berichten: 490
Het liefste stoom in module vorm
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #2 Gepost op:
23 January 2011, 01:00:47 »
Hoi Marius,
Ik ben al op zoek naar de originele plaatjes, want mijn harde schijf is gecrashed en ik ben de schijf aan het terugzetten.
Hoe maak ik een plaatje clickable? Nu heb ik gewoon het plaatje op mijn eigen site staan.
Groet,
Bert
Gelogd
Groeten,
Bert Mengerink
Er is altijd tijd om iets nieuws te beginnen.
Veel succes met de hobby.
MC
Mvg Mark
Offline
Berichten: 2490
1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #3 Gepost op:
23 January 2011, 04:41:33 »
even je plaatje opzoeken en opslaan, da hier links plaatje uploaden -> plaatje zoeken-> dan de onderste link kopieren naar je nieuwe reactie hier. plakken...
en als goed is staat hij dan op deze site..
succes.
Gelogd
DE BOUW VAN OUDERLANDE
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #4 Gepost op:
24 January 2011, 14:12:06 »
Bert,
Voor het plaatsen van de keerlus(sen) in je baanplan is het makkelijk als de baanplannen leesbaar zijn. Maar misschien dat je dat wel zelf kan. Voor een keerlus geldt:
Een keerlus is opgebouwd uit 5 secties. Deze 5 secties zitten in 1 blok.
De lengte van deze secties is als volgt:
Sectie A: ongeveer 10 cm
Sectie B: lengte om van langzame snelheid naar 0 te komen (circa 40 cm)
Sectie C: lengte van je langste trein als alle wagens gedetekteerd zijn.
Sectie D: lengte om van langzame snelheid naar 0 te komen (circa 40 cm)
Sectie E: ongeveer 10 cm
Deze indeling geldt bij het gebruikt van de funky schakeling. Voor andere schakelingen geldt dat in iedergeval de trein in de keerlus moet passen.
Niet alle secties hoeven dus je totale trein te kunnen bevatten.
Groet,
Gerard van der Sel
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
maartenvanderburgt
Gast
Re:Keerlusprobleem en lange treinen.
«
Reactie #5 Gepost op:
26 January 2011, 11:24:40 »
Kijk bij Zimo hoe die dat oplossen met een 3-voudige keerlusschakeling.
Misschien is dat bij jou toepasbaar.
Maarten.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Keerlusprobleem en lange treinen.