Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:19:30
Welke winkel voert deze merken? door Rondje_HO
Vandaag om 12:37:22
Mijn-bouw Indonesie door Pauldg
Vandaag om 12:30:15
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 12:25:21
Modelspoorbaan van Einte door defender
Vandaag om 12:15:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
07 September 2025, 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
07 September 2025, 16:26:56
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706  (gelezen 54108 keer)

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #180 Gepost op: 02 July 2014, 19:41:21 »
Hartelijk bedankt karst.
Ik heb de waardes ingevoerd,hij rijd nu naar wens.
Wat een verschil (y)
Tevens de CV 5 (maximale snelheid) op 80 ingesteld.
Mvg jamie diks

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #181 Gepost op: 02 July 2014, 22:48:41 »
Graag gedaan ;)

Max snelheid kun je beter afregelen met CV53. Een waarde die ik meestal gebruik is 80

Dan moet CV5 weer op z'n fabriekswaarde.


Grtzz,

Karst

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #182 Gepost op: 03 July 2014, 15:23:54 »
Karst hartelijk dank ik ben geholpen (y)
Ik heb CV 5 weer terug op 255 gezet (fabrieksinstelling)
Ik heb voor CV 53 geen 80 maar 60 gebruikt,dat is hard genoeg.
Mvg jamie diks

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #183 Gepost op: 08 September 2015, 23:58:44 »
Zeau, nu de SS 867 hier gearriveerd is zal er ook verbouwd moeten worden. Nu de kunst van Karst maar eens afkijken. Hopelijk lukt het allemaal zonder kleerscheuren, hoewel het eerste probleem zich al voordeed, van de kap van de loc zit 1 schroefje onwijs vast, hier zal dus een nieuw schroefje in moeten. Voor de rest laat ik me inspireren door alles wat hier al geschreven is, uiteindelijk moet het ding kilometers gaan maken in plaats van suf in de vitrine te staan. Enfin, weer een verbouwingsproject er bij ;D
« Laatst bewerkt op: 09 September 2015, 00:02:27 door Tomasso »
Spoor 0 adept

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #184 Gepost op: 09 September 2015, 01:04:58 »
Ik ga d'r vast voor zitten  ;D.

Stephan.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #185 Gepost op: 09 September 2015, 11:13:08 »
Neem wat te eten in de tussentijd, ik verwacht er nog dit decennium aan te beginnen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spoor 0 adept

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #186 Gepost op: 04 May 2016, 17:22:19 »
Citaat van Karst:

Hoi,

Zo... nog even een uurtje gehad na het werk vanavond  ;D



... na de hele lok goed ingepakt te hebben, met een slijpstiftje in de Proxxon de frameplaat ter hoogte van de voorwielen van de bogie ...



... en de achterkant van de trapjes een stukje dunner gemaakt. Frameplaat is an 0.8 naar 0.2 gegaan, trapjes zijn zover afgeschuind, dat de zijkant nu messcherp is.  

Gisteravond had ik het er al over.... nagellak...  ::)



... ik dacht aan transparante, maar kijk wat ik ook vond: Zwart  ;D (y)



... daarmee het blanke messing weer afgedekt en na een half uurtje drogen, een mooie, keiharde isolatie laag :)

Hier ook te zien, dat de frameplaat rond het boutgat blank is gemaakt. Doel hiervan is om ook de bogie, betrouwbaar, in de stroomafname mee te laten doen...  



... en dan is dit ook een voorwaarde: de gisteren zorgvuldug aangebrachte lak er weer met het glasvezelpotlood afgeschuurd ;)


En nu de vraag, heeft het geholpen ???  Antwoord JA !  ;D Model draait op dit moment z'n proefrondjes op de testbaan met... juist, PIKO R2 = 422mm, inclusief meegebogenwissels, engelsman ( afbuigend !! ) en gewone wissels.

Stroomafname is drastisch verbeterd door de bogie-en-frame-blank-schuur-truuk. Natuurlijk had dit niet geholpen met het originele veertje en dito ringetje, dat bleek van kunststof te zijn...  :-\
Enige jammere op dit moment is, dat de 'massa' nog steeds alleen maar van de tender wordt afgenomen... maar eens verder over nadenken ;)

Grtzz,

Karst

End.

Ha Karst, ff een vraagje, wat voor slijpstiftje heb je daarvoor gebruikt?
« Laatst bewerkt op: 04 May 2016, 17:23:52 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #187 Gepost op: 05 May 2016, 18:09:10 »
wil je eea echt betrouwbaar maken dan kun je beter en draadje van bogie naar frame maken, klemmen onder een schroefje of solderen, net wat er daar handig is.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS-Werkspoor - NEM schacht en decoder voor de Philotrain 1706
« Reactie #188 Gepost op: 05 May 2016, 18:57:05 »
Thanx Floor, maar het ging me meer om welk slijpstiftje er was gebruikt om de zijkanten en de trapjes te bewerken ;D
Spoor 0 adept