Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco NS plan V
door
Biesje
Vandaag
om 23:27:06
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90
door
Benelux795
Vandaag
om 23:26:34
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
Vandaag
om 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Biesje
Vandaag
om 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Tommy666
Vandaag
om 23:16:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:52:10
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
Vandaag
om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
Vandaag
om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
Vandaag
om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
Vandaag
om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 14:31:12
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:12:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kabinentender, waarvoor gebruikt?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Kabinentender, waarvoor gebruikt? (gelezen 3211 keer)
Fleischmann94
Schönblick
Offline
Berichten: 436
65 018
Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Gepost op:
31 January 2010, 10:54:11 »
Ik zit samen met mijn vader al geruime tijd te zoeken naar een Br 50 met kabinentender,
We vinden het een mooie loc maar ik vroeg mij af,
Waarvoor wordt ie gebruikt? (die kabinentender)
Een uitrusthokje ofzo of een slaap hok?
Iemand ideeën??
Mvg Nigel
Gelogd
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #1 Gepost op:
31 January 2010, 10:57:08 »
het was een hok voor de conducteur, dan hoefde er voor goederentreinen niet langer een aparte bagagewagen te worden meegenomen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #2 Gepost op:
31 January 2010, 10:57:45 »
Zie ook hier:
http://de.wikipedia.org/wiki/Schlepptender#Kabinentender
Gelogd
Reinier
Fleischmann94
Schönblick
Offline
Berichten: 436
65 018
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #3 Gepost op:
31 January 2010, 11:04:03 »
Ok bedankt, vooral die wikipedia pagina was eer handig
Gelogd
Br 01, Br 50 662, Br 50, Br 64, Br 70, Br 80, Br 94 1730, Br 94 1613
V60, V100, V200, V168(br215)
E10, Br 103, E69
Köff
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5428
Re:Kabinentender, waarvoor gebruikt?
«
Reactie #4 Gepost op:
31 January 2010, 12:06:54 »
Deze cabines waren niet erg geliefd bij het personeel. "Te klein," was vooral het argument. Geen wonder, als je een complete eigen wagen gewend bent... Een ander probleem was lekkage door regenwater of water vanuit de tender. Dit kwam vooral door achterstallig onderhoud.
Een anekdote:
In München werd 50 975 door het Versuchsamt gebruikt voor testritten, die soms dagen achtereen konden duren. Deze lok had geen cabine. Door de extra tassen voor, bijvoorbeeld, extra kleding en proviant werd de ruimte op de loc te krap. Het personeel heeft nog geprobeerd om voor deze lok ook een cabinetender te organiseren om meer bergruimte te hebben. Dit is nooit gelukt. Deze lok staat nu met originele tender in het Eisenbahnmuseum in Neuenmarkt-Wirsberg.
Bron
Eisenbahn-Kurier
.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Kabinentender, waarvoor gebruikt?