Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 08:40:21
Aanpassen baanplan bestaande baan door maartenvdb
Vandaag om 08:26:45
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:32:57
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 07:05:34
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 00:00:04
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
14 August 2025, 23:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Reeks77
14 August 2025, 22:39:46
Raadplaatje door Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 August 2025, 20:15:03
Sfeer op je modelbaan door BartvD
14 August 2025, 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
14 August 2025, 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
14 August 2025, 13:18:06
Yamorc booster door Ben
14 August 2025, 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
14 August 2025, 12:26:46
  

Auteur Topic: hollandsche baan 1980/2000  (gelezen 17628 keer)

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #60 Gepost op: 08 September 2011, 20:39:25 »
@koenf; ik heb een thermocut en dat werkt echt geweldig.  (y) is ook te lezen eerder in dit topic. ;)

@markje; ik heb nog niet gereden want het is nog niet aangesloten maar met de multimeter geen verhoogde weerstand gemeten, dus ik ga er vanuit dat het goed werkt.

@V200-G2000; ja dat is het. ;D bedankt voor je superidee (y)  (y)

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8971
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #61 Gepost op: 08 September 2011, 20:43:46 »
Tsja, soms zie je dingen weer voor het eerst, die je allang gezien hebt, maar heeft als voordeel dat je weer geniet.
Kan soms voordelig werken maar is ook wel eens vermoeiend :P.

Ik blijf kijken 8)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #62 Gepost op: 08 September 2011, 20:45:51 »
@Bart
Graag gedaan. Ik heb inmiddels al een stuk of 12 blokken aangesloten en diverse treinen op rond laten rijden en geen problemen ermee gehad, ook niet met de treindetectie. De raillassen vormen sowieso al de electrische verbinding tussen de railstaven.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #63 Gepost op: 08 September 2011, 22:06:56 »
Hoi Bart,

Je tijdperk spreekt mij erg aan. Zal dit draadje zeker gaan volgen. Leuk om te lezen hoe je overstag bent gegaan om digitaal te gaan rijden. Fraai hoe je de draden voor de rail stroomtoever hebt weg gewerkt. Kan je de wisselaandrijving ook niet verbergen door deze om te draaien? Ik persoonlijk vind die nog al in het oog springen. Succes met de bouw!

Mvg, Arno

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #64 Gepost op: 08 September 2011, 22:30:44 »
daar heb ik wel even over nagedacht, maar ik vraag me af of hij het nog wel doet als ik het pinnetje eraf haal.
ik vind het zonde als ik hem sloop, dus ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft en misschien foto´s ervan??

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

Arno V

  • Offline Offline
  • Berichten: 174
  • Na-aper 1 en 2e klas!
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #65 Gepost op: 09 September 2011, 09:17:07 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd. Ik geloof dat je dan wel linkse en rechtse aandrijvingen moet omdraaien, maar is vast wel hier iemand die daar ervaring mee heeft.

Suc6 Arno

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #66 Gepost op: 09 September 2011, 09:22:04 »
Ik heb al mijn flmprofi aandrijvingen omgedraaid welke in het zicht liggen (zie wereldbolletje pagina 7 onderaan bijvoorbeeld).
Werkt goed, links rechts is alleen bij de oudere typen, de nieuwere zijn 2 kanten te gebruiken.

Groetjes,
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 09 September 2011, 09:25:03 door Jeroen- »
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #67 Gepost op: 09 September 2011, 09:31:54 »
Bij de profi wissels van Flm kan je de pinnen er uit trekken en op de kop er weer in doen. Vervolgens kan de wisselaandrijving op de kop worden gemonteerd.
En dat kan bij de standaard rails van Fl zonder bedding ook.

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #68 Gepost op: 09 September 2011, 09:37:42 »
Zover ik weet wel maar dat verlangt meer werk als alleen het pinnetje omdraaien bij de profi variant (gevonden via de zoekfunctie hier).

Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
    • Richie's homepage
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #69 Gepost op: 09 September 2011, 10:33:38 »
Volgens mij is het net zo eenvoudig. Ik heb nu ook profi rails, maar had vroeger de standaard rails. Of je moet hééél oude wissels hebben, maar zo te zien van de foto's heeft Bart die niet en zie je duidelijk dat kleine pennetje en je ziet ook op één van de foto's dat hij de nieuwere aandrijvingen heeft waar de draadjes uit het midden komen waaruit je kunt concluderen dat de aandrijvingen zowel voor linkse als rechtse wissels te gebruiken zijn en dus ook gewoon omgedraaid kunnen worden.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #70 Gepost op: 09 September 2011, 11:41:48 »
 (y) bedankt  (y) dit is info waar je wat aan hebt!!
van het weekend eens kijken of ik wat tijd voor die wisselaandrijving kan vrijmaken en dan volgt er uiteraard weer een update.

groeten bart.
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.

benonline007

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • bouwen aan de hollandsche baan tijdperk 4 1/2
Re:hollandsche baan 1980/2000
« Reactie #71 Gepost op: 23 September 2011, 11:58:43 »
 ;D het is gelukt  (y)
de wisselaandrijving omgedraaid en het werkt perfect. als het goed is zie je er na het ballasten niets meer van.
ook het eerste deel van de baan aangesloten op de nuon en de eerste teststukjes gereden met de mat 64 en de hippel met grindbakken en dat ging eigenlijk best goed. ik moet alleen de hippel een keer goed schoon maken van binnen en de wielen , want die viel af en toe stil.
hieronder nog wat foto´s (allen klikbaar).








ik ben druk bezig met mijn boodschappenlijstje voor eurospoor. waarschijnlijk daarna pas weer een update  :P
groeten bart
yesterday is history, today is a gift, tomorrow a mistery.