Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen rijtuigen van NS door VAM65
Vandaag om 14:28:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door NS 2104
Vandaag om 14:22:45
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 14:17:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 13:53:54
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Frans Peeters
Vandaag om 13:51:16
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 13:45:00
Module vliegveld Jan van Mourik door Gerard van de Weijer
Vandaag om 13:26:17
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:08:41
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:42:26
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Ronald Halma
Vandaag om 12:07:48
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Duikeend
Vandaag om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:27:32
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:22:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Huup
Vandaag om 11:09:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door gdh
Vandaag om 10:33:11
MiWuLa door Montanbahn
Vandaag om 09:58:06
Probleem Fleischmann draaischijf 6152c door Voske
Vandaag om 09:27:42
Esu Loksound - NS Wadloper? door Wijbe
Vandaag om 09:10:07
Inscannen of tekenen door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:00:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 08:39:45
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door Jelmer
Vandaag om 08:28:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 07:29:01
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Duikeend
Vandaag om 01:23:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
20 August 2025, 22:45:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
20 August 2025, 21:55:57
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
20 August 2025, 20:48:43
Station Roodeschool door cor_b
20 August 2025, 20:29:49
  

Auteur Topic: Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?  (gelezen 4668 keer)

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #15 Gepost op: 14 September 2009, 09:47:53 »
Begrepen en gelukkig maar. Had anders kunnen zijn.

Maarten

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #16 Gepost op: 14 September 2009, 09:50:44 »

@Klaas: man, wat is het lastig om goed te formuleren heh? Dit is wel precies wat ik bedoelde namelijk, één booster per trafo (plus overigens de rest van de spullen, kan dat wel?'; dus een segment staat gelijk met het bedieningsgebied van één booster...

Gerard

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26732
    • Pagina van klaas
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #17 Gepost op: 14 September 2009, 10:01:30 »
Het is niet zo lastig om goed te formuleren.  ;)
Gewoon een kwestie van nalezen wat je hebt geschreven, en je dan afvragen of een lezer wel begrijpt wat je daarmee bedoelt.

Maar goed, een booster heeft ongeveer 50VA nodig, dus bij de door jou gekozen trafo heb je nog 20VA over voor allerlei toeters en bellen. Dat kan uiteraard, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de stroomkringen waar die toeters en bellen in zitten verder nergens contact hebben met de railspanning.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een andere optie. Gebruik per booster een eigen trafo, die monteer je direct naast de booster en je verbindt ze met twee draadjes.
Voor de toeters en bellen neem je dan een aparte trafo, en de uitgang daarvan verdeel je via de ringleiding over de hele spoorbaan. Zo houd je de instalaltie overzichtelijk.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #18 Gepost op: 14 September 2009, 10:10:01 »
Hmmm, zit wat in, en ook dat is een simpele maar toch eenvoudige oplossing. Aantal trafo's wordt dan: boostersecties + (minstens) 1...

Bedankt Klaas.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #19 Gepost op: 14 September 2009, 13:04:23 »
Ik denk dat het voorstel van Klaas het beste is, maar dan heb je wel weer meer trafo's nodig.
Zelf zou ik gaan voor 1 zware trafo per sectie, met aan de trafo een zekeringenblok om verschillende stroomkringen te maken, bijv 1x 4 A  en 2x 1,5 A afzekering.
Dan heb je op een veilige manier voldoende vermogen voor de booster en daarnaast nog voldoende voor andere aansluitingen.

De overzichtelijkheid is dan anders dan bij Klaas, maar minstens even duidelijk. (en met minder trafo's)

Maarten.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6737
Re:Iemand ervaring met transformator Conrad 216465-89 ?
« Reactie #20 Gepost op: 14 September 2009, 19:32:14 »
Huib Maaskant beschijft de bouw van een grote voeding.

Mits je weet wat je doet en de veiligheidsvoorschriften in acht neemt een prima ding. De Amplimo trafo's kan ik aanbevelen.

Gr, Ben.