Als ik er probeer mee te solderen stoot hij een soort van af dus er blijft niks op de soldeerbout zitten van dat soldeerspul maar valt er in balletjes af en als ik wacht tot hi super heet is ook nog en het lukt me er maar niet mee om te solderen omdat er niks aan vast blijft zitten en het er van af valt. is dit normaal want ik gebruik wel extra van dat vet spul en me soldeer tin bevat 2.5% flux.
ik heb een blanko soldeerset op de beurs in houten gekocht een gele set zie foto: [...] want ik gebruik wel extra van dat vet spul en me soldeer tin bevat 2.5% flux.[...]weet iemand een super goedkope soldeerbout waar er wel tin aan blijft vast plakken
maar weet iemand ook hoe je die smd letjes kan solderen of heb je dan een betere punt nodig of gewoon deze als het wel blijt zitten die tin
Met eens schuursponsje kan je hem ook even poetsen. Hij hoort dan te blinken. Daarna vertinnen.
indien het tin loodvrij is, dan is dit het probleem.
De juiste verhouding kan je zo niks van zeggen, het is een duits merk, en vind zowel Pb/Sn als Sn/Pb, dus kan best 60% tin zijn.
De volgorde Pb/Sn ben ik nog nooit tegengekomen.
Supergoedkope bout? Vergeet het maar. Gereedschap als dit kost op z'n minst 5 tot 6 tientjes, als je een beetje een leuke bout wil hebben.