Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
stoombr38
Vandaag
om 14:19:32
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
Vandaag
om 14:18:37
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 14:16:56
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5
door
bellejt
Vandaag
om 14:16:41
3d printen van ns daglichtseinen
door
Frits C
Vandaag
om 14:11:47
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 14:07:10
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 14:01:27
Sankt Georgen.
door
william_2
Vandaag
om 13:59:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:56:50
Bahnstrecke 5867
door
Arjen52
Vandaag
om 13:54:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
william_2
Vandaag
om 13:50:36
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
Vandaag
om 13:49:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 13:44:35
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:38:44
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:22:04
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein
door
sncf231e
Vandaag
om 13:18:21
Camp 3
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:06:15
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 12:56:40
Pendelbetrieb
door
Peter Schiffelers
Vandaag
om 12:34:45
Acme nieuwe ICNG
door
Teoalessandro
Vandaag
om 12:29:54
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Frits C
Vandaag
om 12:24:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Teoalessandro
Vandaag
om 12:19:44
Rondom Charlois
door
Syb030
Vandaag
om 12:03:16
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
Vandaag
om 11:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:45:27
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:26:43
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:22:05
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:01:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:56:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 09:37:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoge en Lage koppeling in één trein (gelezen 2057 keer)
Maertus
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Gepost op:
04 October 2011, 21:52:31 »
Ik ben benieuwd of er wel eens een trein is geweest waarin een treinstel (of meerdere) met hoge Scharfenbergkoppeling koppeling (mat '64 en later) én een treinstel (of meerdere) met lage Scharfenbergkoppeling (Plan U / mat '54 of lager) in voorkwam.
Maakt niet uit of er een wagon / koppelboom / loc / koppelwagen / of iets ander tussenzit... maar gewoon die combinatie in één trein!
Maakt ook niet uit of het een slooprit / museumrit / of slechts stilstaand gekoppeld (geparkeerd).
Gezien het feit dat er op het Haarlemmermeerspoor / Jollenpad wel eens een loc met plan V achter een ander ritje werd "geplakt" was ik benieuwd of jullie mij misschien kunnen helpen???
Ik hoop echt dat u mij kunt helpen??? Ik zou u zeeeeeeeer dankbaar zijn!!!
Oja; bijvoorbeeld een losse "mat54 bak" (in)direct gekoppeld aan een "mat64 bak" (of moderner) zou ik ook al fantastisch vinden!!!
en dan met betrekking tot modelspoor: Komt dit hier wel eens voor, zo'n dergelijke combinatie?
Ik hoop op reacties! Zou ik top vinden!
Gelogd
1200blauw
Offline
Berichten: 2940
Twentelijn 1968-1980
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #1 Gepost op:
13 October 2011, 22:57:35 »
Volgens mij kan dat per definitie niet, of begrijp ik je nu verkeerd? Scharffenbergs moeten bij mijn weten op dezelfde hoogte zitten om te kunnen koppelen. Het zou hooguit kunnen met een koppelwagen, maar dat is dan in bijvoorbeeld een slooptransport geweest lijkt me, zeker niet in reguliere dienst.
Gelogd
Machinist Johan
Offline
Berichten: 1805
gevorderd beginner
Re:Hoge en Lage koppeling in één trein
«
Reactie #2 Gepost op:
14 October 2011, 06:28:44 »
Goedemorgen!
Niet om het een of ander, maar ik denk dat je hier:
http://somda.nl/forum/10958/h_hoge%20koppeling/
die vraag ook gesteld hebt, en beantwoord gekregen.
nu kan het zijn dat je hoopt op een ander antwoord, en daar is verder ook niks mis mee in mijn opinie.
zelf heb ik verder geen idee of hoge en lage koppelingen in een trein hebben gereden. een logisch antwoord zou zijn: alleen dmv koppelwagen..
Groet
Johan
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Hoge en Lage koppeling in één trein