Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
Vandaag om 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
Vandaag om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
  

Auteur Topic: korstluiting  (gelezen 5339 keer)

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: korstluiting
« Reactie #30 Gepost op: 11 February 2009, 19:03:24 »
Menno,

Als hij sluiting maakt kan die wel die 10 Amp trekken, als je pech moet je 112 belluhhh

Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

dito

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
Re: korstluiting
« Reactie #31 Gepost op: 11 February 2009, 20:13:27 »
Hallo
Heeft er iemand aan gedacht of dennis soms geen loc geschikt voor drie rail plaatst op een twee rail systeem?Dan heeft hij zo wie zo kortsluiting.
Dito

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #32 Gepost op: 11 February 2009, 20:21:07 »
Als dit lok nr 2 dan zijn vraagtekens wel op zijn plaats. Tenmeer omdat lok nr 1 te heet werd en nr 2 kortsluiting geeft, wat er op wijst dat er intern het een en ander niet goed is gegaan.

In zo'n geval zal er naar de basis gegaan moeten worden. Zoals er al vermeld werd is dit een roco systeem, maar zou je exact kunnen aangeven wat je hebt staan aan apperatuur om de baan te voeden, denk aan trafo's, boosters ed..

Een gevallen trafo kan intern bijvoorbeeld kortsluiting maken in een winding en dan krijg je een beetje meer spanning op de baan....

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3354
Re: korstluiting
« Reactie #33 Gepost op: 11 February 2009, 20:26:44 »
Heeft er iemand aan gedacht of dennis soms geen loc geschikt voor drie rail plaatst op een twee rail systeem?Dan heeft hij zo wie zo kortsluiting.

Het gaat hier over H0e...

« Laatst bewerkt op: 11 February 2009, 23:07:31 door René Huibers »
Reinier

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re: korstluiting
« Reactie #34 Gepost op: 11 February 2009, 23:03:42 »
Draad is opgeschoond en weer open.

Verder is het toch niet teveel gevraagd om elkaar met respect te behandelen. Dit geldt voor meerdere personen hier.

Indien dit weer ontspoort gaat ie definitief dicht.
« Laatst bewerkt op: 11 February 2009, 23:17:18 door René Huibers »

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #35 Gepost op: 12 February 2009, 08:23:17 »
Beste dennis,
ik heb sins kordt  de HOe  E loc maar  hij  geeft  nu kortsluiting aan   dus hij rijd niet  waar kan dat aan  liggen  eerst  reed hij mooie rond en in eens gaf hij  kortsluiting aan 

Dus deze loc heeft goed gereden op je baan.

Citaat
zo  gauw er 2 wielen  de baan anraken dan geeft  hij meteen kortsluiting aan  ook als ik de loc om draai
Citaat
of  ik heb de baan  niet  goe aan gelegt  heb
Is er iets aan je configuratie veranderd in de periode van aanschaf van deze loc en het tijdstip van het ontstaan van het probleem? Denk aan recente baan wijzigingen e.d.

Je andere 3 locs rijden toch nog steeds goed?
Mvg Alex

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #36 Gepost op: 12 February 2009, 11:35:37 »
Ik zie net in het baanplan forum dat dennis met baan veranderingen bezig is ten tijde van de storing.
hier

Kan het zijn dat hij ergens een aansluit fout heeft gemaakt en dat de ene loc er gevoeliger voor is als de andere maar dat ze op den duur allemaal doorbranden?
Mvg Alex

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26657
    • Pagina van klaas
Re: korstluiting
« Reactie #37 Gepost op: 12 February 2009, 13:26:40 »
Alex, je zoekt het te diep. Een loc kan niet stukgaan door een aansluitfout in de baan. De fout zit in de loc. Maar waar, dat is op een afstand niet te zien.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #38 Gepost op: 12 February 2009, 14:15:49 »
Alex, je zoekt het te diep. Een loc kan niet stukgaan door een aansluitfout in de baan. De fout zit in de loc. Maar waar, dat is op een afstand niet te zien.

Zoals ik een paar post hierboven melde is er wel een mogelijk dat een lok stuk gaat door andere omstandigheden.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26657
    • Pagina van klaas
Re: korstluiting
« Reactie #39 Gepost op: 12 February 2009, 14:21:47 »
Evert, heb je dat dan wel eens meegemaakt? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
In dit geval geldt dan ook: meten is weten, maar dan moet je wel weten hoe je moet meten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

alexboom

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: korstluiting
« Reactie #40 Gepost op: 12 February 2009, 15:20:08 »
Waarschijnlijk heb je gelijk Klaas, ik vind het alleen zo frappant dat dit zijn tweede loc is die in vrij korte tijd het loodje legt.
Mvg Alex

Evert M

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: korstluiting
« Reactie #41 Gepost op: 12 February 2009, 15:44:49 »
Een trafo die kapot was door vallen heb ik idd wel eens meegemaakt ja. Het gebeurt zelden en als het gebeurt meestal zo drastisch dat de stop in je kast eruit vliegt, maar het kan wel en meten is weten idd.

Ik vind gewoon frapant dat die nr 2 is. In the early days waren er wel verhalen over decoders die het wat warmpjes kregen in bepaalde loc's maar dat is tegenwoordig ook beter geworden.

Dus ja het is idd intressant allicht om wat meer van de basis te weten.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: korstluiting
« Reactie #42 Gepost op: 12 February 2009, 18:04:35 »
Even iets rechtzetten:

Vanmiddag heeft dennis hier geplaatst dat ik hem bedreigd heb. Dit is absoluut niet waar. Ik heb hem gisteren onderstaand bericht gestuurt per PB en per email.

Citaat
Dennis,
 
in het draadje over kortsluiting heb ik meerdere malen in moeten grijpen vandaag. Ook nu weer staan er reacties die niet kunnen. Waren het voorheen andere gebruikers die zich schuldig maakten, dit keer ben jij het.
Je kan niet eisen dat mensen hun mond dicht houden op een forum. Iedereen doet zijn best om je te helpen. Met een dergelijke kreet schrik je die mensen af en zal je probleem niet verholpen worden.
 
Wees bereid om informatie te geven en de vragen van de medegebruikers te beantwoorden, alleen dan is je probleem op te lossen.
 
Succes!
 
Met vriendelijke groet,
 Sander
namens Stichting Beneluxspoor.net

Verder zijn er binnen het bestuur maatregelen genomen wat kortweg neerkwam op een ban van 48 uur.
Deze is na bedreigingen aan mijn PB en emailadres omgezet in een definitieve ban.

Daar nu alles duidelijk en afgehandeld is voor iedereen heb ik deze draad gesloten.

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander