Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Ben
Vandaag om 18:35:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:24:23
gangelt door bellejt
Vandaag om 17:58:13
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door 008200
Vandaag om 17:53:00
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:13:51
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 17:07:17
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:55:19
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
  

Auteur Topic: Lenz LS150 vs LS100  (gelezen 1342 keer)

Martin NL

  • Offline Offline
  • Berichten: 26
  • Het onderste schaduwstation ligt
Lenz LS150 vs LS100
« Gepost op: 08 December 2008, 21:41:49 »
Ik zet met de volgende vraag:

Op mijn proefbaan (en straks ook op de echte baan) werk ik met de Tortoise wisselmotoren om mijn wissels te stellen. Dit gebeurt mooi traag met 12volt en duurt dan ongeveer 4 seconden.

Ik heb echter gemerkt dat de Lenz LS150 de schakelopdrachten achter elkaar verwerkt (geprogrammeerd op schakelpulsen van 5 seconden). Wanneer ik dus bijvoorbeeld 3 wissels wil schakelen duurt dit 15 seconden. Dit vind ik eigenlijk te lang. Ik heb het ook geprobeerd met een LS100 (geprogrammeerd als continu) met de LA010 waarmee de 4 uitgangen tegelijk geschakeld kunnen worden en dan gaat het sneller. Echter deze oplossing is een stuk duurder.

Mijn vraag is nu doe ik iets fout bij het gebruik van de LS150? Zo niet zijn er andere goedkopere oplossingen dan de LS100?

Bedankt en groet
Martin
De bouw van Maroosheim is begonnen en vordert langzaam.

Trein

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
  • HO Fleischmann TC Koploper SBB
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #1 Gepost op: 08 December 2008, 23:35:39 »
Hallo Martin,
Je kunt ze sneller progammeren tot 0,5 sec.
Hier een link voor nederlandse vertaling

Groetjes Bert.
« Laatst bewerkt op: 09 December 2008, 12:55:23 door Peter van der Leek. Reden: Link ingekort »

breitenstein

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #2 Gepost op: 09 December 2008, 09:26:12 »
Een iets betere vertaling vind je op de webstie van fred eikelboom.
http://members.home.nl/h.f.eikelboom

MVG

Casper

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27002
    • Pagina van klaas
Re: Lenz LS150 vs LS100
« Reactie #3 Gepost op: 09 December 2008, 09:58:17 »
Je kunt ze sneller progammeren tot 0,5 sec.
Dat zal niet helpen, want de Tortoise heeft meer tijd nodig om om te lopen. Dat is nou juist het probleem waar Martin mee zit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.