Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 09:26:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
henk
Vandaag
om 09:16:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 08:55:14
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RBlok
Vandaag
om 01:10:37
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:06:23
Rondom Charlois
door
Alewijn
05 December 2025, 23:46:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood.
door
Bahn-AG
05 December 2025, 23:33:09
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen"
door
grossraumwagen
05 December 2025, 22:59:17
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden.
door
Jelmer
05 December 2025, 22:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
05 December 2025, 22:42:09
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
Jelmer
05 December 2025, 22:38:53
Probleem bij inbouw decoder
door
Jelmer
05 December 2025, 22:36:32
Aachenau West
door
Jelmer
05 December 2025, 22:15:56
Piko 2025
door
Menno de Vries
05 December 2025, 22:11:19
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
05 December 2025, 22:06:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
05 December 2025, 21:57:25
Extra functie in Zimo MS450P22
door
robschuurhof
05 December 2025, 20:42:59
Roco AC modellen
door
Martijn193
05 December 2025, 20:12:45
19 Toen
door
Benelux795
05 December 2025, 19:50:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
05 December 2025, 19:06:01
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
05 December 2025, 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
05 December 2025, 19:04:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Jelle1969
05 December 2025, 18:22:52
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
05 December 2025, 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Edsko Hekman
05 December 2025, 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Daafs128
05 December 2025, 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Arjan6511
05 December 2025, 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
05 December 2025, 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
05 December 2025, 15:57:41
Wat is dit voor component
door
bellejt
05 December 2025, 15:31:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf (gelezen 146209 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8630
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #465 Gepost op:
05 October 2021, 10:37:58 »
Niet per se voor Amsterdam maar als je daar wegleert: is rijden met instructie/rondleiding over spoor 3 voldoende voor 2,3 en 4 of moeten die echt apart bereden worden? Dat je bij een traject heen en weer rijdt is logisch, maar voor een emplacement of opstelterrein alle sporen afgaan lijkt me onnodig. (ik las eens over machinist(en) die niet naar de Dijksgracht wilden omdat ze daar geen bekendheid hadden, ze reden wel naar Utrecht en Amersfoort)
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Thom
Offline
Berichten: 4085
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #466 Gepost op:
05 October 2021, 10:43:45 »
Emplacementen zijn wel los afgetekend, dus de Dijksgracht stond kwa wegbekendheid op zichzelf en stond los van bv de hoofdbaan sporen eromheen en Asd CS.
Maar regulier kwam daar niet zoveel, dus zat dat niet standaard in het pakket om daar weggeleerd te hebben.
Gelogd
Joop_L
Offline
Berichten: 1587
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #467 Gepost op:
05 October 2021, 11:00:05 »
@Rick
Dijksgracht mocht ik niet komen, heb er geen wegbekendheid opgedaan. Er naartoe rijden is bedient gebied, dat is geen probleem, maar verder mocht het niet. Lelystadse mcn kwamen daar dus niet, i.t.t Amsterdamse mcn die wel naar Lelystad Opstel mogen. Tot het S-bord, daar worden de treinen overgenomen. Voor Watergraafsmeer geldt, alle C-sporen horen bij de meeste mcn die Wgm in het werkpakket hebben tot hun wegbekendheid. Kom je vanaf Wp of Dmnz, dan rijdt men op tot het S-bord, neemt contact op met de Treindienstleider NCBG en voert dan de opdracht uit.(oprijden tot eerste overpad ter hoogte van de tankplaats.) Voor Zaanstraat geldt het zelfde. Je komt daar binnen voor het S-bord en je belt de Treindienstleider NCGB op. Die zegt dan wat er gaat gebeuren.
Over spoor 3 rijden en of dat ook genoeg is voor 2 en 4. Ja, dat is voldoende. Je hebt goed zicht op alle 3 de sporen. Voor emplacementen zoals Amsterdam, Utrecht, Zwolle enz enz geldt eigenlijk het zelfde. Neem de tijd, kijk goed rond en noteer de bijzonderheden, al dan niet verkregen van een machinist waar je mee mee bent geweest, Wegleren doe je het beste door met sprinters mee te gaan. Goed voor de rempunten, en eventuele andere bijzonderheden.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8630
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #468 Gepost op:
05 October 2021, 11:09:52 »
Kijk, dat is duidelijk.
Dat doet me trouwens denken aan de Cargo-machinist die aan mijn vader vroeg welk wissel hij moest hebben om vanaf de Coenhaven bij Awhv zelf uit te komen.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Eric B
Offline
Berichten: 7971
NS tijdperk II(c)/III
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #469 Gepost op:
23 December 2021, 13:28:30 »
Machinisten,
Een vraag over rijp/ijs aan de bovenleiding:
Maakt(e) het verschil om onder die omstandigheden "op de bok" van elektrisch geschakeld materieel (weerstanden), zoals Plan V en Plan Y, of op die van elektronisch geregeld materieel (choppers) te zitten?
Ik kan me persoonlijk voorstellen dat laatstgenoemde door diverse beveiligingen gevoeliger zijn voor (korte) onderbrekingen van de rijstroom.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
JoopSpoort
Offline
Berichten: 567
Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #470 Gepost op:
15 August 2025, 22:07:12 »
Machinisten of verkeersleiders,
Het volgende sein ná de "uitrijseinen" in Lelystad richting Almere heeft een bordje dat aangeeft dat het een permissief sein betreft. Het staat echter constant op rood, behalve dan als de trein er langs rijdt.
Waarom is dit?
Gelogd
Hartelijke groet,
Joop ter Laak
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf