Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:29:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:28:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:25:23
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:57:10
Kalkwagens van NS
door
MOVisser
Vandaag
om 00:10:33
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 00:00:52
Roco NS plan V
door
Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2
door
Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
19 October 2025, 14:31:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf (gelezen 143937 keer)
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8555
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #465 Gepost op:
05 October 2021, 10:37:58 »
Niet per se voor Amsterdam maar als je daar wegleert: is rijden met instructie/rondleiding over spoor 3 voldoende voor 2,3 en 4 of moeten die echt apart bereden worden? Dat je bij een traject heen en weer rijdt is logisch, maar voor een emplacement of opstelterrein alle sporen afgaan lijkt me onnodig. (ik las eens over machinist(en) die niet naar de Dijksgracht wilden omdat ze daar geen bekendheid hadden, ze reden wel naar Utrecht en Amersfoort)
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Thom
Offline
Berichten: 4072
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #466 Gepost op:
05 October 2021, 10:43:45 »
Emplacementen zijn wel los afgetekend, dus de Dijksgracht stond kwa wegbekendheid op zichzelf en stond los van bv de hoofdbaan sporen eromheen en Asd CS.
Maar regulier kwam daar niet zoveel, dus zat dat niet standaard in het pakket om daar weggeleerd te hebben.
Gelogd
Joop_L
Offline
Berichten: 1587
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #467 Gepost op:
05 October 2021, 11:00:05 »
@Rick
Dijksgracht mocht ik niet komen, heb er geen wegbekendheid opgedaan. Er naartoe rijden is bedient gebied, dat is geen probleem, maar verder mocht het niet. Lelystadse mcn kwamen daar dus niet, i.t.t Amsterdamse mcn die wel naar Lelystad Opstel mogen. Tot het S-bord, daar worden de treinen overgenomen. Voor Watergraafsmeer geldt, alle C-sporen horen bij de meeste mcn die Wgm in het werkpakket hebben tot hun wegbekendheid. Kom je vanaf Wp of Dmnz, dan rijdt men op tot het S-bord, neemt contact op met de Treindienstleider NCBG en voert dan de opdracht uit.(oprijden tot eerste overpad ter hoogte van de tankplaats.) Voor Zaanstraat geldt het zelfde. Je komt daar binnen voor het S-bord en je belt de Treindienstleider NCGB op. Die zegt dan wat er gaat gebeuren.
Over spoor 3 rijden en of dat ook genoeg is voor 2 en 4. Ja, dat is voldoende. Je hebt goed zicht op alle 3 de sporen. Voor emplacementen zoals Amsterdam, Utrecht, Zwolle enz enz geldt eigenlijk het zelfde. Neem de tijd, kijk goed rond en noteer de bijzonderheden, al dan niet verkregen van een machinist waar je mee mee bent geweest, Wegleren doe je het beste door met sprinters mee te gaan. Goed voor de rempunten, en eventuele andere bijzonderheden.
Gelogd
Groeten Joop, machinist Lls
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8555
Spoor N
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #468 Gepost op:
05 October 2021, 11:09:52 »
Kijk, dat is duidelijk.
Dat doet me trouwens denken aan de Cargo-machinist die aan mijn vader vroeg welk wissel hij moest hebben om vanaf de Coenhaven bij Awhv zelf uit te komen.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Eric B
Online
Berichten: 7705
NS tijdperk II(c)/III
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #469 Gepost op:
23 December 2021, 13:28:30 »
Machinisten,
Een vraag over rijp/ijs aan de bovenleiding:
Maakt(e) het verschil om onder die omstandigheden "op de bok" van elektrisch geschakeld materieel (weerstanden), zoals Plan V en Plan Y, of op die van elektronisch geregeld materieel (choppers) te zitten?
Ik kan me persoonlijk voorstellen dat laatstgenoemde door diverse beveiligingen gevoeliger zijn voor (korte) onderbrekingen van de rijstroom.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
JoopSpoort
Offline
Berichten: 565
Twentse methode: KWW Kiek’n wat ‘t wordt
Re: Vraag een machinist het hemd van zijn lijf
«
Reactie #470 Gepost op:
15 August 2025, 22:07:12 »
Machinisten of verkeersleiders,
Het volgende sein ná de "uitrijseinen" in Lelystad richting Almere heeft een bordje dat aangeeft dat het een permissief sein betreft. Het staat echter constant op rood, behalve dan als de trein er langs rijdt.
Waarom is dit?
Gelogd
Hartelijke groet,
Joop ter Laak
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Vorige
-
1
...
30
31
[
32
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf