Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:45:20
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:45:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 15:43:59
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:35:58
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90
door
Frits Westers
Vandaag
om 15:33:29
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 15:31:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:30:13
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N
door
janw
Vandaag
om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5
door
Vosptr
Vandaag
om 15:20:08
Overstap naar HTM
door
Jelmer
Vandaag
om 15:12:10
Bauarbeiten im gange
door
Jelmer
Vandaag
om 14:50:15
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
Vandaag
om 14:43:10
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 14:39:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 14:37:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482
door
Jelmer
Vandaag
om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat
door
Duikeend
Vandaag
om 13:24:20
Exact-Train 2025
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25
door
Seinhuis
Vandaag
om 13:10:25
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 12:54:21
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:09:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorzeven
Vandaag
om 11:39:52
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:39:34
The Summer of 69
door
einte
Vandaag
om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 11:17:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:08:09
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
Jelmer
Vandaag
om 08:00:04
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Gino
Vandaag
om 06:03:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief (gelezen 1602 keer)
sncf231e
Offline
Berichten: 1952
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Gepost op:
27 September 2024, 16:56:36 »
Bij de Big Boy wordt graag gezegd dat het de grootste stoomlocomotief is. Het is in ieder geval de grootste stoomlocomotief die nog rijdt, maar verder? Zie de video die ik daarover gemaakt heb:
https://youtu.be/zGSiHwJxVCk
https://www.youtube.com/v/zGSiHwJxVCk
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11668
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #1 Gepost op:
27 September 2024, 19:26:40 »
Maar dan moet je natuurlijk geen plaatjes van de T1 gebruiken als je S1 bedoelt
Gelogd
sncf231e
Offline
Berichten: 1952
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #2 Gepost op:
27 September 2024, 21:33:06 »
Daar heb je helemaal gelijk in
. Ik zag dat pas na het uploaden (en heb het toen in de beschrijving erbij gezet), de volgende film wordt dan ook vergelijking van Big Boy en T1:
https://youtu.be/3kDLgc8JHWo
https://www.youtube.com/v/3kDLgc8JHWo
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
puntenglijder
Offline
Berichten: 6010
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #3 Gepost op:
28 September 2024, 09:31:49 »
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
Wim Vink
Offline
Berichten: 26224
Eens komt het goed.
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #4 Gepost op:
28 September 2024, 09:36:20 »
Mee eens Kees
Gelogd
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo
Met vriendelijke groet,
Wim
Mark D.
Offline
Berichten: 1206
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #5 Gepost op:
28 September 2024, 11:37:23 »
Die t1 in het model, hebben ze hem articulated gemaakt, of als in het echt?
Mooie treinen heb je, prachtig,
Gelogd
vriendelijke groet, Mark..::
5,6 km...
verstuurd vanaf mijn sinclair zx spectrum
sncf231e
Offline
Berichten: 1952
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #6 Gepost op:
28 September 2024, 11:56:43 »
Dank je,
Geen van de modellen van de Duplex locomotieven zoals de S1 en de T1 die ik ken of heb zijn articulated; allen hebben één vast frame.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
sncf231e
Offline
Berichten: 1952
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #7 Gepost op:
28 September 2024, 12:02:25 »
Citaat van: puntenglijder op 28 September 2024, 09:31:49
Volgens mij gaat het om de locomotief en niet de afmeting van de tender.
Kees.
Kees,
Volgens mij geldt dat alleen voor tenderlocomotieven. Een locomotief niet zijnde een tenderlocomotief komt in werkelijkheid niet ver zonder tender. En het ontwerp van loc en tender is iha een geheel.
Groet
Fred
Gelogd
Mijn website:
https://sncf231e.nl/
meino
Offline
Berichten: 2346
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #8 Gepost op:
28 September 2024, 13:21:00 »
Ik denk dat het er sterk van afhangt wat je verstaat onder de grootste. Gewicht?, lengte?, vermogen?, trekkracht?
Met dank aan wikipedia een klein overzichtje van mogelijkheden.
Santa fe en Virginian
2-10-10-2
415ton
778kN
?kW
C&O en Virginian
Allegheny (2-6-6-6)
544ton
489kN
5593kW
Union Pacific
Big Boy (4-8-8-4)
548ton
602kN
4690kW
Western Pacific
M-137 (2-8-8-2)
487ton
610kN
?kW
Norfolk & Western
Y class (2-8-8-2)
449ton
738kN
4176kW
PRR
Q2 (4-4-6-4)
456ton
515kN
5956kW
DM&IR
Yellowstone (2-8-8-4)
566ton
623kN
4661kW
Kortom er zijn best locs te vinden die op bepaalde aspecten beter scoren, bijv. de Yellowstone klas van DM&IR, die zwaarder is, meer trekkracht heeft en slechts 29kW minder vermogen heeft (hoe relevant was dat in de praktijk).
Groet Meino
Gelogd
A clean desk is a sign of an empty mind
Kranenberg een exercitie in code70
De CanBus komt naar Kranenberg
RetroJack
Offline
Berichten: 6210
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #9 Gepost op:
28 September 2024, 14:54:15 »
Apart dat de lichtste de grootste trekkracht heeft...
Naar verhouding meer gewicht op de drijfwielen, denk ik.
Gelogd
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0
Quinzeedied
Offline
Berichten: 1406
Re: De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief
«
Reactie #10 Gepost op:
28 September 2024, 15:10:57 »
Vooral de meeste drijfwielen, dus meer contactpunten met de rails
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
De Union Pacific Big Boy - Was het echt de grootste locomotief