Je krijgt er alleen wel 3 keer zoveel capaciteit voor terug, bij een zeer goede inwendige weerstand van 450 milli-Ohm
Henk, dat is alleen voor de Gold decoders en niet geschikt voor de decoder die in de V36 zit en heeft ook een hoog prijsplaatje.Bij de Köff is er wel iets vanuit de fabricage ingebouwd. Ik heb alleen niet de behoefte om mijn Köff open te maken en uit te zoeken wat er dan voor gebruikt is.
Koos hartstikke bedankt voor de tips.Ik heb mijn Lenz V36 ook van condensatoren voorzien. In mijn geval 8 stuks 220 μF tantaal condensatoren. Tezamen is dat 1760 μF.5 stuks aan de rechter kant:3 stuks links (in dat plakband verstopt).Naast de machinist heb ik nog een stekkertje geplaats, zodat er onder het dak eventueel nog meer condensatoren geplaatst kunnen worden.Met deze 1760 μF heeft de lok natuurlijk geen uitloop, maar blijft zo goed als niet meer stilstaan, ook niet bij kruipsnelheid. (Een Lenz Köf II kan dat nog veel beter, die blijft nooit staan)
ESU heeft decoders waar al een powerpack op zit geloof ik. Ik gok dat Lenz hetzelfde heeft voor hele kleine modellen. Dat scheelt enorm in de benodigde ruimte en bedrading. Als je daarnaast maar 1 goldcap nodig hebt in plaats van 2 of 3, scheelt dat natuurlijk enorm.
Nog even een waarschuwing:Met deze tantaal kondensatoren moet je wel oppassen. Die kunnen "exploderen", ze zijn voor maximaal 16 Volt gemaakt.De eerder getoonde oplossingen met GoldCaps zijn duidelijk te preferen!!
ESU heeft een decoder voor grote schalen met goldcaps erop gemonteerd, maar geen decoders geschikt voor H0 waarop al een powerpackop zit Menno. Wel zijn decoders van ESU en Lenz vaak geschikt voor het powerpack dat beide fabrikanten los verkopen.
Het voordeel van de aanpak van Zimo is dat die geschikt is voor alle decoders. Verder zijn de electronica en de goldcaps apart en dat kan het soms gemakkelijker maken ruimte te vinden. Anderzijds levert het meer bedrading op en is het totale volume inderdaad groter.