Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Ronald Halma
Vandaag om 10:40:03
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door aad52
Vandaag om 10:32:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 10:28:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:15:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:10:18
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 10:04:22
Frans loodsje et cetera door Jelmer
Vandaag om 09:59:36
Extra functie in Zimo MS450P22 door Ben
Vandaag om 09:30:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 09:28:58
Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Ben
Vandaag om 08:56:38
Spelregels 'Raadplaatje' door tothebeach
Vandaag om 08:56:06
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Noordernet
Vandaag om 08:36:30
Roco traxx 'Eurocity' door Arjan6511
Vandaag om 08:30:38
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door VAM65
Vandaag om 07:47:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie door Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
ratelende 1300 van Electrotren door GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren door knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S door Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
09 December 2025, 19:44:23
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0 door Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
  

Auteur Topic: Vervoer over water!  (gelezen 982 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12561
    • sleutelspoor
Vervoer over water!
« Gepost op: 19 August 2023, 11:53:45 »




Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts) :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Vervoer over water!
« Reactie #1 Gepost op: 19 August 2023, 12:46:21 »
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
Groet,
      Ronald

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12561
    • sleutelspoor
Re: Vervoer over water!
« Reactie #2 Gepost op: 19 August 2023, 13:10:02 »
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.

If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.

Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Vervoer over water!
« Reactie #3 Gepost op: 20 August 2023, 18:27:57 »
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.

De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.

Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3

Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.

Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.



j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
Re: Vervoer over water!
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2023, 16:24:58 »
De duwboot Veerhaven  is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is  en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .