Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 23:39:58
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
Vandaag om 23:36:29
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Duikeend
Vandaag om 23:16:49
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door hervé
Vandaag om 23:11:59
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
Vandaag om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
Vandaag om 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
  

Auteur Topic: NS 1600-1700-1800 infodraadje.  (gelezen 6817 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #30 Gepost op: 16 June 2021, 22:28:24 »
In 2010. Maar in 2011 hebben er ook nog 2 stammen voor proef gereden echter van korte duur.
Ik denk dat de desbetreffende locs wel terug te vinden zijn op Somda onder materieel DDM1

Freek J.

In 2010/2011 reed men nog DDM1 met 1800.
In 2011/2012 reed men DDM1 met 1700 (na de winter zijn er nog paar stammen kortstondig blijven rijden).
Wel leuk om in Somda je eigen overzichten weer te zien (en uiteraard het commentaar).
De volgende 1700'n hebben als trek/duw kracht gefungeerd:
1769, 1770, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1779, 1780, 1781.
Die Lokken hebben dus tijdelijk CW's gehad zodat ze met DDM1 konden rijden, wat later weer ongedaan is gemaakt.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #31 Gepost op: 17 June 2021, 11:49:18 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #32 Gepost op: 17 June 2021, 11:55:33 »
De RailPromo 1700’en zouden dus nog met het Museum DDM1 rijtuig kunnen communiceren  ;) ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #33 Gepost op: 17 June 2021, 12:01:02 »
In theorie wel  ;D

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #34 Gepost op: 17 June 2021, 13:00:23 »
Zitten we hier nu allemaal stiekem te hopen op een situatie zoals DB met de 218ers van RP, maar dan met onze eigen 1700's? ::) ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #35 Gepost op: 17 June 2021, 15:00:15 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #36 Gepost op: 17 June 2021, 20:57:15 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

Was dus het plan ..................... maar ja plan ........... verkeerde aanname dus, zucht!
Ik ben er eerlijk gezegd na 2012 het zicht op kwijt geraakt, druk met een zeker voor jou niet onbekend brok software.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #37 Gepost op: 18 June 2021, 16:24:40 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Grote kans van niet, want bij de verbouwing van DDZ is er wel het eea aan de techniek aangepast en was het uitgangspunt dat ze nooit meer anders dan met een mDDM zouden gaan rijden.

Daarnaast is een DDZ een Ex-DDAR, en is de 1768 nou net een DDM1 variant (en ook bewust daarom gekozen bij het NSM) en zou dat dus voor de DDZ verbouwing al niet gekund hebben :)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #38 Gepost op: 18 June 2021, 17:38:36 »
Maar hoe zit dat met de 1656 dan? Kan deze ook nog met DDM-1 overweg?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #39 Gepost op: 18 June 2021, 18:01:18 »
Ja hoor, geen probleem :)

De aanpassing van de 1700'en is ook van dien aard dat er wat bedrading en relais aangepast zijn zodat de Bvk van een DDM1 stam nog steeds denkt dat die gewoon met een 1600 rijdt. Aan de stam zelf is niks aangepast.