Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 10:23:33
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:58
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 10:09:55
Van 2D afbeelding naar 3D model door 3Dbuildr
Vandaag om 10:04:26
Roco NS plan V door Benelux795
Vandaag om 09:59:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:38:52
REE Modeles 2025: NS 1300 door Corné81
Vandaag om 09:36:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:27:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:23:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 08:58:41
PB Models, ICR-rijtuigen door RikM
Vandaag om 08:56:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:12:28
NL-baan in Canada door einte
Vandaag om 07:48:37
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 07:29:46
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:00:38
Pendel module Viessmann 5214 door bask185
Vandaag om 00:33:24
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 00:15:17
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
18 October 2025, 23:01:18
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
18 October 2025, 21:58:13
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
18 October 2025, 21:57:24
The Summer of 69 door Huup
18 October 2025, 21:41:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
18 October 2025, 21:38:52
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Klaas Zondervan
18 October 2025, 21:12:21
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve door RikM
18 October 2025, 19:56:56
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
18 October 2025, 19:36:05
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door barry1972
18 October 2025, 19:34:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door meino
18 October 2025, 19:16:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 October 2025, 18:08:31
Maasvlakte Zuid door R1954
18 October 2025, 17:26:31
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door einte
18 October 2025, 16:59:17
  

Auteur Topic: NS 1600-1700-1800 infodraadje.  (gelezen 7131 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #30 Gepost op: 16 June 2021, 22:28:24 »
In 2010. Maar in 2011 hebben er ook nog 2 stammen voor proef gereden echter van korte duur.
Ik denk dat de desbetreffende locs wel terug te vinden zijn op Somda onder materieel DDM1

Freek J.

In 2010/2011 reed men nog DDM1 met 1800.
In 2011/2012 reed men DDM1 met 1700 (na de winter zijn er nog paar stammen kortstondig blijven rijden).
Wel leuk om in Somda je eigen overzichten weer te zien (en uiteraard het commentaar).
De volgende 1700'n hebben als trek/duw kracht gefungeerd:
1769, 1770, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1779, 1780, 1781.
Die Lokken hebben dus tijdelijk CW's gehad zodat ze met DDM1 konden rijden, wat later weer ongedaan is gemaakt.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #31 Gepost op: 17 June 2021, 11:49:18 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #32 Gepost op: 17 June 2021, 11:55:33 »
De RailPromo 1700’en zouden dus nog met het Museum DDM1 rijtuig kunnen communiceren  ;) ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #33 Gepost op: 17 June 2021, 12:01:02 »
In theorie wel  ;D

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #34 Gepost op: 17 June 2021, 13:00:23 »
Zitten we hier nu allemaal stiekem te hopen op een situatie zoals DB met de 218ers van RP, maar dan met onze eigen 1700's? ::) ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 444
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #35 Gepost op: 17 June 2021, 15:00:15 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #36 Gepost op: 17 June 2021, 20:57:15 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

Was dus het plan ..................... maar ja plan ........... verkeerde aanname dus, zucht!
Ik ben er eerlijk gezegd na 2012 het zicht op kwijt geraakt, druk met een zeker voor jou niet onbekend brok software.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #37 Gepost op: 18 June 2021, 16:24:40 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Grote kans van niet, want bij de verbouwing van DDZ is er wel het eea aan de techniek aangepast en was het uitgangspunt dat ze nooit meer anders dan met een mDDM zouden gaan rijden.

Daarnaast is een DDZ een Ex-DDAR, en is de 1768 nou net een DDM1 variant (en ook bewust daarom gekozen bij het NSM) en zou dat dus voor de DDZ verbouwing al niet gekund hebben :)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4562
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #38 Gepost op: 18 June 2021, 17:38:36 »
Maar hoe zit dat met de 1656 dan? Kan deze ook nog met DDM-1 overweg?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #39 Gepost op: 18 June 2021, 18:01:18 »
Ja hoor, geen probleem :)

De aanpassing van de 1700'en is ook van dien aard dat er wat bedrading en relais aangepast zijn zodat de Bvk van een DDM1 stam nog steeds denkt dat die gewoon met een 1600 rijdt. Aan de stam zelf is niks aangepast.