Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
Halling aandrijvingen door MOVisser
Vandaag om 16:45:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 16:40:46
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:40:12
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:07:38
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
  

Auteur Topic: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?  (gelezen 5510 keer)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6761
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #15 Gepost op: 11 October 2020, 12:41:18 »
Volgens mij is alleen C1 tussen de motorpolen van belang en kan de rest er uit.


Maar, hoe soldeer je die draden tegen die NEM652 aan? Aan de zijkant van de busjes waar de pennen invallen?


Ja. Maar wel even een kaasprikkertje in het gat zetten om te voorkomen dat het dicht loopt met tin.

Maar waarom doe je dit allemaal, de CV54 truuk volstaat toch?

Gr, Ben.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4582
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #16 Gepost op: 11 October 2020, 13:20:29 »
Nee, die cv54 truc voldoet toch helaas niet. Bijvoorbeeld in de hoogste rijtrappen wordt de snelheid niet vastgehouden. De motor valt na een paar seconden terug in snelheid, gaat dan weer omhoog naar de hogere snelheid, en na een paar seconden herhaalt het zich weer.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4582
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #17 Gepost op: 17 October 2020, 14:13:59 »
Eerst dacht ik er te zijn door de instellingen van mijn Piko 2200 met Esu loksound 4 te gebruiken. Nu dat was al een stuk beter beter dan de CV54 truc, maar het moest nog beter kunnen.
Uiteindelijk heb ik de motordraden rechtstreeks aan de NEM 652 aansluiting gesoldeerd, toen nogmaals de CV54 truc toegepast, en...... (y). Kortom, dat wat Biesje@work al zei, en wat ik later zelf ook op een Duits forum tegenkwam, de Lopi 5 en de condensatorenprint van Piko vormen geen gelukkig huwelijk. Gelukkig was het op deze manier redelijk makkelijk op te lossen.     

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2274
    • Biesje.nl
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #18 Gepost op: 17 October 2020, 22:47:09 »
Yay! Ik heb iemand bijna geholpen ;D

Fijn dat het werkt  (y)

Mvg,

Robert (die nu lekker vrij is en niet @work)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4582
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #19 Gepost op: 18 October 2020, 10:28:45 »
Je doet jezelf tekort. Die condensatoren zijn/waren immers de crux!