Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:05:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 10:02:04
Mijn-bouw Indonesie door Piet Groot
Vandaag om 10:00:37
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:06:27
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 08:29:11
44 Roco vs 44 Brawa door FransW
Vandaag om 07:59:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Raadplaatje door grossraumwagen
07 September 2025, 22:16:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
07 September 2025, 21:33:04
Au bord de la Cèze door Syb030
07 September 2025, 21:14:32
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
07 September 2025, 19:48:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Hans Reints
07 September 2025, 19:26:41
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door GD
07 September 2025, 18:14:51
Veevervoer ss/ ns door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:19:13
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Rob Ellerman
07 September 2025, 17:17:46
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
07 September 2025, 17:15:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Huup
07 September 2025, 16:42:14
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door henk
07 September 2025, 16:26:56
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
07 September 2025, 15:51:58
Minder wissels door Eric B
07 September 2025, 09:41:54
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
07 September 2025, 08:23:41
  

Auteur Topic: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar  (gelezen 5748 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #30 Gepost op: 23 February 2008, 17:24:26 »
Lijkt zo simpel, BDs ombouwen (Belgische beveiliging eruit, Duitse erin), 4-spannings lok 185 TRAXX of 189 ervoor, ander kleurtje erop en gaan.
Zo simpel is dat dus niet, want iedere lok werkt met andere typen stuurstroom. Zo kan een 1800 bijv. niet met een BDs overweg, en de 1700 niet met DDM-1 stuurstanden.
De Bs is speciaal ontworpen voor HLE 11. De cabines lijken ook erg veel op de cabines van de loks.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #31 Gepost op: 24 February 2008, 00:19:26 »
Het zou mooi zijn als er zoiets als een Regional-Express tussen verschillende Europese landen zou rijden. Vanuit Den Helder zul je niet zo snel in Düsseldorf gaan winkelen, maar vanuit Limburg en Oost-Brabant al heel wat gemakkelijker.

De Europese integratie zie je vooral in de grensstreken vorm aannemen. Ga maar eens naar Maastricht, je breekt de nek over de Belgische nummerborden (en in iets mindere mate, Duitse nummerborden). Aan de andere kant zie je erg veel gele Nederlandse nummerplaten in de parkeergarages van vliegveld Düsseldorf International.

Niet iedereen heeft behoefte aan een prestigieuze hogesnelheidstrein tussen de hoofd- en grote steden. Gewoon gemakkelijk de grens over kunnen is veel belangrijker.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ReesCees

  • Gast
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #32 Gepost op: 24 February 2008, 00:41:27 »
Aan de andere kant zie je erg veel gele Nederlandse nummerplaten in de parkeergarages van vliegveld Düsseldorf International.

Das toch niet gek! Handig zelfs. Je gaat naar het vliegveld wat het dichtste bij is.

(vaak is voor mij Rotterdam veel makkelijker dan Amsterdam om te vliegen naar de UK).

Kees-jan

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #33 Gepost op: 24 February 2008, 10:05:23 »
Het is zeker niet gek, maar het vereist dat je mentaal eerst een knop moet omzetten. Je zit nog vaak in het denkbeeld: "Ik ben Nederlander, dus ga ik naar Schiphol."

En inderdaad is de treinverbinding tussen Schiphol en Weert/Nederweert stukken beter dan die vanuit Düsseldorf. Qua afstand is het ongeveer even ver per auto, maar als je kunt kiezen tussen tussen de A52 vanuit Düsseldorf naar de Nederlandse grens en de A2, dan is de keuze snel gemaakt. De A52 is meestal vrijwel leeg en de gemiddelde Duitser rijdt een stuk minder 'assertief' dan de gemiddelde Nederlander.

Vandaar dat een rechtstreekse trein vanuit Düsseldorf naar, laten we zeggen, Eindhoven, helemaal geen gek idee zou zijn. Er zitten echter vrij weinig voordelen voor het Nederlandse bedrijfsleven aan en des te meer voor het Duitse, dus of het er ooit van komt?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ReesCees

  • Gast
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #34 Gepost op: 24 February 2008, 10:13:12 »
Ja Peter als het allemaal zo makkelijk zou zijn en er eens wat meer nagedacht zou worden.

RA is zo makkelijk: Je zet je auto 's morgens bijna in de vertekhal en loopt zo naar je vliegtuig (en dat alles binnen 30 minuten). Binnen een uurtje op Londen city Airport (ook zo'n handig vliegveld) en dan nog bijna 2 uur in de taxi, 2-3 uur vergaderen en dan weer naar huis.

Kees-Jan