Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 01:21:11
Terugverende koppeling
door
Deetrein
Vandaag
om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem
door
RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867
door
ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc?
door
hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect
door
spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal
door
Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2
door
Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065
door
Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco
door
Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3
door
Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0
door
puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast
door
Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Ben
03 August 2025, 13:15:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil ICD en INT naar Brussel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verschil ICD en INT naar Brussel (gelezen 1713 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26675
Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Gepost op:
14 June 2019, 12:53:13 »
Tussen Nederland en Brussel Zuid rijden twee treindiensten. De Intercity Direct (ICD) van/naar Amsterdam, de internationale trein (INT) van/naar Den Haag. Tussen Rotterdam en Brussel Zuid rijden ze over hetzelfde traject en stoppen bij dezelfde stations. Verder bestaan ze uit hetzelfde materieel, een stam rijtuigen met aan elk eind een 186'er.
Waarom dan toch een verschillende benaming?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22518
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #1 Gepost op:
14 June 2019, 13:24:06 »
Bij mijn weten slaat de term Intercity Direct alleen op de treinen die binnen Nederland pendelen.
Alle treinen naar Brussel heten intercity Brussel.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Daan!
Offline
Berichten: 4556
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #2 Gepost op:
14 June 2019, 13:25:47 »
Beide treinen zijn Intercity Brussel. Echter rijden 12 treinen vanaf Amsterdam en 4 vanaf Den Haag. De trein heet Intercity direct vanwege de toeslag die geheven wordt op Rotterdam Schiphol. Systeemtechnisch was het niet mogelijk toeslag op de borden te zetten zonder de trein Intercity direct te noemen.
Gelogd
Ronald69
Offline
Berichten: 2849
Duitsland TP III/IV
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #3 Gepost op:
14 June 2019, 13:33:41 »
Daarbij aangemerkt dat de ICD via Breda rijdt. Maakt daar kop en gaat door dan naar Brussel.
Gelogd
Grt, Ronald.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26675
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #4 Gepost op:
14 June 2019, 14:34:44 »
Ja oké, maar de trein die op de
actuele spoorkaart
INT heet maakt ook kop in Breda.
Zit het enige verschil dan in de toeslag?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Daan!
Offline
Berichten: 4556
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #5 Gepost op:
14 June 2019, 16:00:09 »
Klopt.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26675
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #6 Gepost op:
14 June 2019, 16:07:40 »
Duidelijk.Weer een knagende vraag opgelost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil ICD en INT naar Brussel