Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 20:38:46
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 20:34:10
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:06:47
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
  

Auteur Topic: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu  (gelezen 6750 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #30 Gepost op: 04 January 2019, 20:30:44 »
En dan ook nog omdat de afgelopen twee dagen toevallig misgingen, de gedachte gemaakt hebben dat het dus 2/5 keer niet goed gaat...  ::)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #31 Gepost op: 04 January 2019, 23:06:49 »
Hoe doet prorail dat eigenlijk met stations die in eerste instantie wel opgenomen waren in de dienstregeling, maar waaraan de trein nu zonder stoppen voorbij kachelt.
Zwolle Stadshagen bij voorbeeld.
is dat fiasco ook opgenomen in de statistieken?

zomaar even een vraag.
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #32 Gepost op: 05 January 2019, 00:16:50 »
Dat station komt nu niet voor in de dienstregelingen van de treinen daar, dus dat zal niet meegeteld worden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #33 Gepost op: 05 January 2019, 08:28:06 »
Het baanvak Utrecht - Arnhem is verouderd doordat er maar twee sporen liggen plus vele overwegen waar het nogal eens mis gaat.
Ook op baanvakken waar geen overwegen zijn, Hanzelijn, Flevolijn (in December 2 in 14 dagen tijd), Utrechtse lijn (Utrecht - Amsterdam) komen aanrijdingen met personen of dieren voor. Om dan maar meteen te stellen dat de lijn Arnhem - Utrecht verouderd is omdat er overwegen zijn waar het wel eens mis gaat, gaat dus niet op. En al was het 4 sporig, dan nog ligt het hele traject eruit. Hulpverleners die de onsmakelijke taak hebben stoffelijke resten te bergen, moeten dat wel veilig kunnen doen. Verder stel je dat je er gemakshalve maar alvast vanuit gaat dat je 3 van de 5 dagen ongeschonden op dat traject de reis kan maken, terwijl je tevens steen en been klaagt over de Maaslijn. Die lijn is nog gevoeliger dan Utrecht - Arnhem v.v. Niet alleen door verstoringen aan de infra, maar ook aan materieel. Overvolle treinen, uitval door diverse oorzaken die niet met infra te maken hebben. Ik heb met je te doen, echt waar. Maar als ik toch zo moest reizen, pakte ik op zeker de auto en liet het ov voor wat het was. Veel beter voor je gemoedstoestand.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #34 Gepost op: 05 January 2019, 09:38:49 »
Nou Joop, als je, zoals ik, iedere avond met 140 in de trein dwars over de A4 dendert en in beide richtingen (op per richting minimaal vier rijstroken) alleen maar filerijden ziet, denk je daar wel anders over. Bovendien veel beter voor het milieu, al geef ik toe dat soms een auto heel handig kan zijn. En meestal rijdt de trein gewoon op tijd.
Groet, Frank

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #35 Gepost op: 05 January 2019, 10:40:50 »
Arme René. Dat je 2 op de 5 dagen uitgerekend die treinen met urenlange vertraging moet hebben tussen Ah en Ut, terwijl ik het gros van de werkdagen grotendeels probleemloos heen en weer kachel op dit traject.

Anyway, wanneer haal je de oost-europese truckers, Brussel en managers er weer eens bij?!

Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #36 Gepost op: 05 January 2019, 10:51:20 »
Nou Frank, als ik werk, doe ik dat ook. 😉 Rij zelf de treinen en geniet keer op keer van die stilstaande auto’s, en bedenk me dan. De trein is zo gek nog niet 😁
Groeten Joop, machinist Lls

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2785
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #37 Gepost op: 14 January 2019, 00:35:07 »
Wat ik wel mis in deze statistieken, is dat bepaalde reizen langer zijn geworden. Voor dienstregeling 2018 is op mijn traject bijvoorbeeld het gedeelte tussen Amsterdam CS en Utrecht ligt naar een 10/20 ligging gegaan. Echter, de aankomst op het andere station (zonder overstappen) is nog steeds een 15/15 ligging. In theorie zit er 's ochtends 9 minuten tussen de aankomst van 2 treinen. Echter, meestal is dat minder, omdat de trein die die de langere reistijd heeft, onderweg wordt ingehaald en je nog wel eens staat te wachten op de vertraagde IC, terwijl de snelle trein iets ruimer in zijn rijtijden lijkt te zitten, zeker op Amsterdam CS, dus nog wel eens een minuut te vroeg is. Als ik met werken eens 10 minuten langer blijf zitten, bijvoorbeeld door een telefoontje, blijf ik meestal nog wel 20 minuten zitten. Immers, die volgende trein haal ik dan toch al niet meer. Van huis is het precies omgekeerd. Een kwartier later van huis is in de regel 8-9 minuten later op kantoor.
En over vertraging gesproken, de trein die ik normaliter op de terugreis neem, is steevast vertraagd bij aankomst.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

ReneN

  • Gast
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #38 Gepost op: 14 January 2019, 02:19:21 »
Citaat
Anyway, wanneer haal je de oost-europese truckers, Brussel en managers er weer eens bij?!


Nou als ik je daar een plezier mee kan doen...  ;D

« Laatst bewerkt op: 14 January 2019, 08:51:31 door Bert van Gelder »